Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: 5 کلاهبردار که به بهانه فروش خودروی اقساطی تهرانی را فریب می دادند به دام پلیس تهران افتادند.

به گزارش رکنا، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری 5 تن از اعضای شرکت دروغین، خبر داد که به بهانه فروش اقساطی خودرو از 80 تن از شهروندان مبلغ 30 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ کارآگاه "جهانگیر تقی پور" گفت: دوم شهریور ماه امسال شکایتی با عنوان کلاهبرداری از طریق فروش اقساطی خودرو از مرجع قضائی به منظور رسیدگی تخصصی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه در هنگام تحقیقات پلیسی، پرونده های مشابهی دیگر به این معاونت ارجاع شد، ابراز داشت: تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت که اعضای سه شرکت به بهانه فروش خودروهای اقساطی مبالغی را از مال باختگان تحویل ولی از تحویل خودروها در سر مواعد تعیین شده خودداری کرده اند و با بستن دفتر شرکت از محل گریخته اند.

وی عنوان داشت: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مشخص شد که اعضای این سه شرکت یکسان هستند و این فراد با انتخاب عناوین مختلف و ثبت آن در سازمان ثت و اسناد واملاک کشور از شهروندان کلاهبردای کرده اند.

این مقام پلیسی تصریح کرد: کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه متهمان شده را شناسایی و در عملیات هایی منسجم هر 5 تن اعضای این شرکت را به نام های بیتا و ناهید هر دو 28 ساله ، حسام 30ساله، حمید 40ساله و حامد 36 ساله دستگیر و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی انتقال دهند.

تقی پور عنوان کرد: پس از انتقال متهمان به پلیس آگاهی حسام که مدیر عامل شرکت محسوب می شد، در تشریح شیوه و شگرد کلاهبرداری خود گفت: ایده این کار را از یکی از دوستانم گرفتم که خودش به دلیل کلاهبرداری در حال حاضر در زندان بسر می برد. کار ما به این صورت بود که از طریق درج آگاهی در سایت های اینترنتی واسطه فروش افراد را با وعده فروش فوری خودرو اقساطی فریب داده و با بازگو کردن این نکته که از ثبت شرکت ها استعلام بگیرید ما مجوز داریم اعتماد مشتریان را جلب می کردیم.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی اعلام داشت : متهم در مورد نحوه دریافت و استفاده از پول مال باختگان گفت: پس از اخذ مبالغی از 18 میلیون تا 60میلیون تومان زمانی را برای تحویل خودرو اعلام می کردیم. وقتی زمان تحویل فرا رسید به بهانه های مختلف مدام کار را به تعویق می انداختیم تا جایی که مشتری به دلیل سرگردانی، از خرید خودرو منصرف می شد و ما با کسر درصدی از پول این بار به او چک های مدت دار می دادیم و با پول مشتری ها جواب قبلی ها را می دادیم و به همین ترتیب با پول دریافتی از مردم تجارت می کردیم و درآمد داشتیم تا وقتی که دیگر مشتری مراجعه نکند و آن موقع بود که قبل از اینکه شاکی ها به سمت دفاتر ما سرازیر شوند محل های کار خود را تخلیه می کردیم .

ابن مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان تحت پوشش نام سه شرکت از شهروندان بالغ بر 30میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند ، گفت: تاکنون تن از مال باختگان شناسایی شده اند.

وی افزود: هر 5 متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی با دستور بازپرس شعبه 3دادسرای ناحیه 18 تهران در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی پایتخت قرار دارند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت به شهروندان توصیه کرد: ملاک برای صحت عمل یک شرکت مجوز ثبت شرکتها نیست. هر فردی می تواند اقدام به ثبت شرکت کند. در حال حاضر تنها 37 شرکت مجوز فروش خودرو دارند و افرادی که قصد خرید از شرکت های لیزینگ را دارند باید با مراجعه به سایت بانک مرکزی لیست شرکت هایی که مجوز فروش دارند را مشاهده کنند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: بنزین دلار یارانه کلاهبرداری زندان خرید خودرو فروش خودرو اخبار حوادث کلاهبرداری فریب همدست مرد فروش حوادث تهران اخبار تهران عکس اخبار تهران حوادث تهران دختر فیلم پسر بیمارستان دام ازدواج خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۸۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد

سردار یحیی الهی اظهار کرد: درپی مراجعه فردی به پلیس آگاهی و اعلام اینکه یک نفر با تهیه قولنامه صوری و فروش مال غیر، مبلغی را از او کلاهبرداری کرده است، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. در تحقیقات مشخص شد، فرد کلاهبردار با تنظیم قولنامه صوری و فروش یک واحد آپارتمان به شاکی که متعلق به فرد دیگری بوده، شش میلیارد ریال از شاکی کلاهبرداری کرده است.

وی بیان کرد: مأموران متهم را در عملیاتی شناسایی و دستگیر کردند. در تحقیقات انجام‌شده، متهم به بزه ارتکابی معترف و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

او افزود: مردم قبل از انجام هرگونه معامله، از دفاتر مشاوره املاک اطمینان یابند و اصالت سند ملک مورد معامله را از مراجع ذی‌صلاح استعلام کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • قتل خونین پسر تهرانی در درگیری خیابانی/ دوست مقتول بازداشت شد
  • قتل خونین پسر تهرانی در درگیری خیابانی
  • کشف و ضبط انبار لاستیک قاچاق در بروجرد
  • بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد
  • شرایط فروش اقساطی KMC T8 ، جک J4 و بک X3 کرمان موتور در فروردین 1403
  • آغاز فروش اقساطی ۲ محصول کرمان موتور + جدول فروش
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو ۲۰۷ اتوماتیک
  • آغاز فروش اقساطی 2 محصول کرمان موتور (+جدول فروش)
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو 207 اتوماتیک / اولین شرایط فروش BAC X۳ PRO در سال جدید اعلام شد (+ جدول فروش، عکس و مشخصات خودرو )
  • اعلام شرایط فروش اقساطی ۳ محصول کرمان موتور