Web Analytics Made Easy - Statcounter

 کارشناس سازمان هواشناسی با پیش‌بینی ورود سامانه بارشی از بعد ازظهر دوشنبه به کشور نسبت به وقوع تگرگ در فارس، بوشهر، یزد و جنوب کرمان هشدار داد.
امین حسین نقشینه روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: بارش برف در استان‌های شمال غرب و غرب کشور چون آذربایجان غربی، شرقی و همدان و زنجان آغاز شده است. امروز پیش‌بینی می‌شود علاوه بر شمال غرب و غرب دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز هم بارش برف و باران داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    برای جنوب غرب و جنوب کشور بارش‌ها همراه با رعدوبرق و گاهی رگبار خواهد بود و بعداز ظهر امروز برای بخش‌هایی از مرکز، شرق و جنوب شرق هم بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌کنیم.
وی ادامه داد: فردا و پس فردا در بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت که برای شهرهای صنعتی و پر جمعیت افزایش نسبی آلاینده‌های جوی را پیش‌بینی می‌کنیم.
به گفته این کارشناس هواشناسی، بعد از ظهر دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدیدی ابتدا برای مناطقی از جنوب و جنوب غرب بارش‌ها به شکل باران گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد آغاز می‌شود این سامانه بارشی بعد از ظهر دوشنبه به تدریج در دامنه‌های زاگرس، غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز هم گسترش پیدا می‌کند و بارش باران برای این مناطق و همچنین روی نقاط کوهستانی و سردسیر برف رخ خواهد داد.
نقشینه خاطرنشان کرد: دوشنبه شب از سمت شمال کشور با شمالی شدن جریان‌ها در غرب دریای خزر یعنی در استان‌های گیلان، غرب مازندران و اردبیل، افزایش ابر و بارش باران بارش باران آغاز خواهد شد.   شدت فعالیت این سامانه دوشنبه شب در استان‌های فارس و بوشهر جنوب لرستان شمال خوزستان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد است. سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور سامانه بارشی فعال خواهد بود.   روز سه‌شنبه شدت بارش‌ها به ویژه روی فارس، بوشهر، کرمان و جنوب یزد خواهد بود و احتمال وقوع تگرگ در این مناطق وجود دارد. با توجه به تراکم محصولات کشاورزی که در این استان‌ها کشت می‌شود، لازم است کشاورزان در این باره هشیار باشند.  
بنابر پیش‌بینی‌های این کارشناس هواشناسی، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خلیج فارس و روز سه شنبه غرب دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.
پیش‌بینی شرایط جوی پایتخت
طبق اعلام سازمان هواشناسی، استان تهران امروز شاهد بارش‌های پراکنده خواهد بود، برای شمال استان برف و برای جنوب استان باران پیش‌بینی می‌شود. فردا و پس فردا با آرام بودن جو روی استان، غبار محلی شکل می‌گیرد.
به نقل از نقشینه، تهران نیز تحت تاثیر سامانه بارشی که روز دوشنبه از مرزهای غربی وارد کشور می‌شود، قرار می‌گیرد. دوشنبه شب در تهران باران پیش‌بینی می‌شود و سه‌شنبه در این استان کاهش دما رخ می‌دهد.
بیشینه دما در مهرآباد ۷ و در شمیرانات ۶ و کمینه دما در این نواحی به ترتیب ۴ و ۱ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.
سردترین و گرمترین مراکز استان‌ها
امروز صبح شهرکرد و کرمان با دماهای به ترتیب ۶ و ۵ درجه زیرصفر به عنوان سردترین مراکز استان در کشور شناخته شدند. گرم‌ترین مرکز استان نیز بندرعباس بود که دمای بیشینه آن دیروز به ۲۷ درجه بالای صفر رسید.  


لینک کوتاه: asriran.com/002wyZ

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هواشناسی تگرگ بارندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۸۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای رعد و برق و بارش‌های رگباری در این استان‌ها

به گزارش خبرآنلاین، صادق ضیائیان مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه امشب در مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات البرز، دامنه‌های جنوبی البرز، گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان و امتداد رشته‌کوه زاگرس شاهد بارندگی خواهیم بود گفت: همچنین در استان‌های قم، اصفهان، مرکزی، یزد، شمال و شرق فارس، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شرق و جنوب شرق، بارش‌های رگباری، همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: وی همچنین از کاهش نسبی دما در برخی مناطق کشور خبر داد و افزود: فردا در شمال غرب و غرب از میزان بارش‌ها کاسته خواهد شد و این سامانه در نیمه شرقی کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد. فردا شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی از جمله استان‌های البرز، تهران، سمنان، قم، اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بارندگی دارند.

ضیائیان توضیح داد: فردا بارش در تهران، البرز، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، بخش‌هایی از استان‌های یزد، کرمان، فارس، اصفهان شدت دارد. چهارشنبه علاوه بر این مناطق گستره بارش‌ها بیشتر می‌شود و شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: از پنجشنبه روند افزایش دما در کشور رخ می‌دهد. در ۵ روز آینده در مناطق مستعد، بارش تگرگ پیش‌بینی شده است که همین شرایط سبب ایجاد خسارت به محصولات کشاورزی می‌شود.

وی همچنین از صدور هشدار سطح قرمز و خطر صاعقه امروز دوشنبه در کل استان های غربی کشور خبر داد و گفت: امشب احتمال وقوع صاعقه در غرب کشور بسیار بالا خواهد بود. توده ها به شکل ریزش منطقه ای تندری و در عین لحظه عمل خواهد کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898379

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی؛ تشدید بارندگی در این استان‌ها
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران
  • پیش بینی بارش‌های سیل آسا در ۲۱ استان/ هشدار زرد صادر شد
  • تشدید بارش در ۶ استان/ احتمال وقوع سیلاب
  • هشدار هواشناسی برای رعد و برق و بارش‌های رگباری در این استان‌ها
  • آماده‌باش مدیریت بحران اصفهان در پی صدور هشدار هواشناسی
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد
  • هواشناسی ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳/ هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنند
  • هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنند
  • هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنید