Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:12:24 GMT

آثار مشهود جوان‌گرایی در راهروهای ساختمان سئول

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۸۵۲۶

آثار مشهود جوان‌گرایی در راهروهای ساختمان سئول

همواره یکی از انتقادها به وزارت ورزش و جوانان در استفاده از مدیران جوان در پست‌های معاونت بوده است که «مسعود سلطانی فر» در دوران مدیریتی خود هرچند در ۳۱ استان از مدیران کل جوان زیر ۴۰ سال استفاده کرده، اما با انتخاب مدیر جوان در یکی از معاونت‌های حساس این وزارتخانه روند جوان‌گرایی را توسعه داد و این انتقاد وارد را با این انتخاب پاسخ مثبت داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند پست‌های مدیریتی که سال‌ها بازنشسته‌ها حضور داشتند، بازنشسته‌هایی که اگر چه هر کدام می‌توانند گنجینه‌ای از تجربیات گرانبها باشند، اما حضور مستمرشان فرصت را برای نسل‌های تازه نفس در مدیریت کُند کرده بود. 

اما یکی از زمینه‌های فرصت‌ساز برای استفاده از جوانان در پست‌های مدیریتی، تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی به عنولن یکی از مصوبات کلیدی و مهم برای سپردن صندلی‌های مدیریت به نسل جوانان و مدیران تازه نفس در کشور بود.

اتفاقی که به چابک‌سازی در بدنه دستگاه‌های اجرایی کشور کمک کرد. بنابراین همین حضور چند نیروی جوان در راس برخی فدراسیون‌ها به ویژه المپیکی بی‌شک امید به جوان‌گرایی را در ورزش ایران افزایش می‌دهد. با توجه به این‌که پیوند ورزش با رقابت‌های جهانی و آگاهی از علم روز موجب شده تا نیاز به تفکر جوان در این بخش بیش از گذشته احساس شود. اما لازمه تداوم این تفکر به‌کارگیری تخصص و شایسته‌سالاری است و مهم‌تر اگر مدیران در سطح بین‌المللی و داخلی با دانش روز دنیا هماهنگ نباشند بدون شک اتفاقاتی رخ خواهد داد که ورزش کشور را در تمام زمینه‌ها مشکل‌ساز خواهد کرد.

در این میان انتخاب «مهدی علی نژاد» در پست سرپرستی معاونت توسعه ورزش قهرمانی که بیشتر به عنوان یک مدیر جوانان در فدراسیون ووشو عملکرد موفقی را تا به امروز داشته است، می‌توان از جوان‌گرایی وی به عنوان مهم‌ترین خصصیه یاد کرد.

انتخاب علی نژاد ۴٢ ساله زمانی که سکان فدراسیون ووشو را در سال ۸۶ و در سن ۳۰ سالگی به دست گرفت و در سال های اخیر یکی از اعضای تاثیرگذار فدراسیون جهانی ووشو هم به شمار می‌رود، گواه آن خواهد بود که می‌توان به این مدیر جوان ورزشی در پست معاونت اعتماد کرد. زیرا جوان‌گرایی و شایسته‌سالاری را به عنوان مهم‌ترین ویژگی مدیریتی در اختیار دارد.

مدیر جوانی که خود در فدراسیون به جوانان فرصت داد تا با تلاش و انگیزه بالا، ووشوی ایران را از تیمی معمولی به قهرمان جهان تبدیل کنند.

برچسب‌ها ورزش معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای جوانگرایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش جوانگرایی ورزش جوانگرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۸۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)

سئول کره جنوبی تنها کلان شهر جهان است که اتوبوس های خودران در یکی از اصلی ترین خیابان‌های آن کار می‌کنند؛ آن هم در شیفت شب.

به گزارش عصرایران به نقل از بی بی سی، مرد ناظر که پشت فرمان نشسته با فشار یک دکمه کوچک کنار می نشیند، نه دست به فرمان می زند نه پا روی پدال می گذارد.

این اتوبوس در خیابان‌های سئول می‌چرخد، سر پیچ ها می‌پیچد و پشت چراغ‌های راهنمایی متوقف می‌شود و ظاهرا کسی توجه زیادی به اتوبوس‌ها نمی کند.

"پارک سانگ اک" مدیر عامل این پروژه می گوید: "یک روز تمام اتوبوس های سئول بدون راننده خواهند شد".

شرکت او 4 سال را صرف توسعه اتوبوس خودران شیفت شب کرده که گفته مقامات شهری اولین اتوبوس  در این نوع در جهان است.

این نوع اتوبوس‌ها و اتومبیل‌ها به عنوان وسایل نقلیه خودران با AV شناخته می شوند.

پارک مدیر عامل شرکت توسعه دهنده این طرح می‌گوید: "افراد کم و کمتری خواهان راندن اتوبوس‌ها هستند و خودران‌ها راه عالی برای پر کردن این خلا هستند".

خیابان های آرام سئول در شب جای مناسبی برای آزمایش این فناوری محسوب می شوند اما این فناوری تا تکمیل و بی عیب و نقص بودن راه زیادی در پیش دارد. جزئیات بیشتر را در تصاویر گزارش ببینید.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آغاز به کار اتوبوس‌های بدون راننده در سوئیس حرکت اتوبوس‌های خودران در شبکه حمل و نقل عمومی(+عکس و فیلم) ارسال مواد غذایی با استفاده از خودروهای خودران

دیگر خبرها

  • وزیر ورزش و جوانان: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • هاشمی: با اصلاح قانون جدید ورزشکاران بیشتری شامل معافیت و قانون استخدامی می شوند/ تخصیص ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها
  • هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم
  • نبی: برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است/ واگذاری سرخابی‌ها آثار مثبتی دارد
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • ایدئال‌گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • ایده آل گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • آثار غیرشعاری می تواند ذهنیت جوانان را به فرزندآوری مثبت کند
  • اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)