Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@21:51:00 GMT

علی لاریجانی به ترکیه می رود

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۸۶۹۱

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی فردا صبح(شنبه، 23 آذر) در رأس هیئتی پارلمانی تهران را به مقصد ترکیه ترک می‌کند تا در دوازدهمین مجمع عمومی مجالس آسیایی حضور یابد.

اخبار سیاسی- براساس این گزارش، نخستین بار به ابتکار مجلس بنگلادش تحت عنوان "انجمن مجالس آسیایی برای صلح (AAPP) در سال 1378 در داکاء برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آن پس به ترتیب نشست دوم در سال 1379 در کامبوج، نشست سوم در سال 1381در چین، نشست چهارم در سال 1382 در فلیپین، نشست پنجم در سال  1383 در پاکستان، نشست ششم در سال 1384 در تایلند و نشست هفتم در سال 1385 در تهران برگزار شد، در نشست تهران پیشنهاد مجلس شورای اسلامی مبنی بر تغییر اساسنامه و نام انجمن به تصویب رسید و AAPP به مجمع آسیایی (APA) تبدیل شد.

همچنین در آن زمان تا کنون APA در مجموع 11 مجمع عمومی برگزار کرده که آخرین آن آذر ماه سال 1397 در ترکیه با موضوع "افزایش رونق اقتصادی در آسیا" برگزار شده است.

در نشست‌های مجمع عمومی علاوه بر سخنرانی رؤسای هیئت‌ها و گزارش دبیرکل، گزارش کمیته‌های دائمی و قطعنامه‌های پیشنهادی آنها ارائه و مورد تصویب قرار می‌گیرد و در پایان بیانه نهایی مجمع قرائت و به عنوان بیانیه پایانی به تصویب می‌رسد.

مجمع عمومی مجالس آسیایی 41 عضو دائمی و  14 عضو ناظر دارد که کشورمان عضو دائمی APA است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه دوازدهمین مجمع عمومی مجالس آسیایی با رؤسای مجالس کشورهای آسیایی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد و روز در روز یکشنبه، 24 آذر، ترکیه را ترک و به کشور باز می‌گردد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: علی لاریجانی ترکیه رئیس مجلس علی لاریجانی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۸۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، سفیر ترکیه در مصر با برپایی مراسمی در سفارتخانه این کشور در قاهره از سفر عبدالفتاح السیسی به ترکیه در آینده نزدیک خبر داد.

آژانس خبری آناتولی روز چهارشنبه اعلام کرد که «صالح موتلو شأن» سفیر ترکیه در قاهره در جریان مراسمی به مناسبت روز ملی این کشور اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی در آینده نزدیک در یک سفر رسمی به ترکیه سفر خواهد کرد.

پیش از این نیز، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه هفته گذشته در نشست خبری مشترک با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر در استانبول از افزایش سطح مناسبات فیمابین خبر داده بود.

همچنین فیدان در این نشست خبری مشترک با همتای مصری خود خاطرنشان کرده بود که سفر عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر به ترکیه به مناسبت نشست شورای عالی همکاری راهبردی در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است که السیسی و اردوغان پس از سال‌ها تیرگی روابط مصر و ترکیه، در جریان برگزاری جام جهانی فوتبال به میزبانی قطر، در دوحه و با تلاش «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار کوتاهی داشتند. رئیس‌جمهور مصر پس از پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به او تبریک گفته بود.

کد خبر 6088241

دیگر خبرها

  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع تکواندوی آسیا
  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا
  • آخرین وضعیت ایران برای میزبانی از بازی‌های آسیایی ناشنوایان