Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اپل همزمان با معرفی گوشی iPhone 6S اعلام کرد که کاربران می‌تواند در دوربین این گوشی قابلیتی جدید مشاهده کنند که به وسیله آن می‌توانند چند ثانیه قبل از تصویر گرفته شده را مشاهده کنند. این قابلیت در گوشی‌های اپل با نام Live Photos وجود دارد و بسیاری از کاربران از این قابلیت استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما یکی از مشکلاتی که این قابلیت دارد و مربوط به شرکت اپل هم نمی‌شود، به این موضوع باز می‌گردد که کاربران نمی‌توانند این تصاویر را به صورت Live برای سایر افراد از طریق شبکه‌های اجتماعی ارسال کنند و این تصاویر به صورت عادی برای سایر افراد ارسال می‌شوند.

اما به تازگی توییتر اعلام کرده است که کاربران می‌توانند تصاویر Live گوشی‌های اپل را به دو صورت تصویر معمولی و GIF ارسال کنند. از آنجایی که این تصاویر دارای صدا نیز هستند، انتظار می‌رفت توییتر امکان ارسال آنآن‌ها را به صورت فیلم نیز برای کاربارن فقراهم کند اما ظاهرا این اتفاق فعلا قرار نیست بیوفتد؛ همچنین هنوز مشخص نیست که این قابلیت برای تصاویر زنده گوشی‌های Pixel نیز عرضه خواهد شد یا قرار است محدود به سیستم عامل iOS باشد.

بیشتر بخوانید: اضافه شدن ویژگی امنیتی جدید به مرورگر گوگل کروم

در حال حاضر نرم افزارهای Facebook و Tumblr نیز از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند و کاربران این دو شبکه اجتماعی می‌توانند تصاویر زنده اپل را به صورت GIF ارسال کنند. علاوه بر این توییتر ویژگی‌های جدیدتری را برای ویرایش تصویر در آیفون اضافه کرده است که کاربران به وسیله آن‌ها می‌توانند فرمت تصاویر دلخواهد خود را تغییر داده تا حجم عکس‌ها کاهش پیدا کند. همچنین امکان ارسال تصاویر به صورت JPEG نیز در نسخه iوجود دارد که به کاربران اجازه خواهد داد تصاویر خود را با حجم حداکثر ۱۲ مگابایت در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارند.

انتهای پیلم/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری توییتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۸۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی: پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی در ۶ بانک کلید خورد

بانک مرکزی از آغاز اجرای طرح «کهربا» خبر داد که براساس آن امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از تلفن همراه و نسخه الکترونیکی کارت‌های بانکی، روی پایانه فروشگاهی فراهم می‌شود.

به گزارش ایرنا، بانک مرکزی اعلام کرد: در راستای تنوع بخشی به ابزار‌های پرداخت و بروزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، طرح کهربا را در دستور کار دارد. بر این اساس، مشتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه را دارند.

بانک مرکزی همچنین تاکید کرد: با اجرای طرح "کهربا"، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آن‌ها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و استاندارد‌های روز میسر شده است.

بر اساس این گزارش، هم‌اکنون ۶ بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش بوده و تعداد بانک‌های این طرح در حال افزایش است.

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی: پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی در ۶ بانک کلید خورد
  • قابلیت دانلود تلوبیون نیاز به توسعه زیرساخت دارد
  • امکان خرید آنلاین با احراز هویت بیومتریک گوگل پلی
  • با «فیلتر‌های گپ» پیام‌های واتساپ را سریع‌تر پیدا کنید
  • آپدیت جدید تلگرام دل کاربران را برد
  • هشدار شبکه شاد به کاربران: به پیام‌های درخواست ارسال اطلاعات اعتنا نکنید
  • پرچمدار جدید گوگل با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای
  • اپل امکان دسترسی به قطعات آیفون را برای تعمیر می‌دهد
  • موبایل های گوگل به اینترنت ماهواره ای متصل می شوند
  • ارتباط با ماهواره‌؛ قابلیت هیجان‌انگیز گوشی جدید گوگل