Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مطهری در مورد عدم پرداخت پول قراردادهای مربی‌های خارجی لیگ برتر و ارتباط آن با نپیوستن ایران به FATF و همچنین اعمال تحریم‌ها، گفت: یکی از آثار تعلل در تصویب دو لایحه پالرمو و CFT می‌تواند همین باشد که وزارت ورزش برای پرداخت پول مربیان خارجی تیم‌های ورزشی دچار مشکل شده است. باید این مشکلات غیرضروری که برای کشور ایجاد شده است حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران ادامه داد:  اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنان این لوایح را معطل بگذارد تا فرصت بگذرد، قطعا دچار مشکلات بیشتری در سایر بخش‌ها خواهیم شد. حتی کشورهایی نظیر روسیه، چین و ترکیه که امروز با ما همکاری می‌کنند دستشان برای همکاری با ما بسته می‌شود. خود آنها تاکید کرده‌اند که اگر این لوایح تعیین تکلیف نشوند نمی‌توانند با ایران همکاری کنند چون بانک‌های آنها تحریم می‌شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی خاطر نشان کرد: در آن صورت ما در بهمن‌ ماه در لیست کشورهای غیرهمکار یا همان لیست سیاه در کنار کره شمالی قرار می‌گیریم و مشکلات بیشتری پیدا می‌شود. خروج از آن لیست نیز مراحلی دارد و این گونه نیست که بتوانیم سریع خارج شویم.

مطهری تصریح کرد: رفتار برخی مخالفان این لوایح سیاسی است. برخی افراد و نهادها نیز منافع اقتصادی در این قضیه دارند. اگر دولت دست خود این افراد بود مطمئن باشید هم برجام اجرا شده بود و ما به اینجا نمی‌رسیدیم و هم ماهها بود که مشکل FATF حل شده بود و حتی معتقدم که رابطه با آمریکا هم برقرار شده بود. ولی چون کار دست خودشان نیست نمی‌خواهند پیشرفت ها و گشایش معیشت مردم به نام رقیب‌شان ثبت شود.

وی در پایان افزود: متاسفانه هوای نفسانی در بروز اتفاقاتی مثل معطل نگاه داشتن لوایح پالرمو و CFT نقش دارد.

۲۱۷۲۱۷

کد خبر 1330676

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: علی مطهری اف ای تی اف FATF مجمع تشخیص مصلحت نظام باشگاه استقلال آندره استراماچونی انگلیس وزارت بهداشت انتخابات مجلس یازدهم بوریس جانسون سینمای ایران جشنواره سینما حقیقت ایالات متحده آمریکا سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۸۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: حمله به رفح مغایر منافع ملی اسراییل است

خشم مقامات صهیونیست از عدم وتوی قطعنامه شورای امنیت از سوی آمریکا که خواستار استقرار آتش بس در غزه شده بود، باعث شد تل آویو سفر هیات عالی رتبه خود به واشنگتن برای رایزنی پیرامون حمله به رفح را لغو کند؛ موضوعی که آمریکا به شدت نگران وقوع آن است. 

به گزارش الجزیره، متئو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز (سه شنبه) اعلام کرد حمله به منطقه رفح در غزه می‌تواند امنیت ملی اسراییل را به مخاطره بیاندازد. 

میلر در جمع خبرنگاران در این باره افزود: علاوه بر خطری که این حمله برای امنیت اسراییل دارد، این عملیات می‌تواند به غیرنظامیان فلسطینی و روند ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه که غالب آنها از گذرگاه رفح انجام می‌شود، آسیب برساند. 

وی با اشاره به تراکم جمعیت آوارگان فلسطینی در رفح که اکنون بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار غیرنظامی می‌شود، افزود: انجام عملیات در این منطقه باعث انزوای بین المللی بیشتر اسراییل می‌شود. از این رو، برای جلوگیری از خطراتی که این عملیات برای امنیت ملی اسراییل خواهد داشت، تل آویو نباید مبادرت به انجام آن کند. 

میلر تاکید کرد: این عملیات باعث جدایی بیشتر میان اسراییل و شرکای بلند مدت خود می‌شود. ما این مسئله را روشن ساخته ایم که چنین اقداماتی در راستای منافع تل آویو نیست. همچنین این عملیات مغایر با منافع مردم فلسطین است. 

مقامات صهیونیست علی رغم تاکیدات آمریکا و سایر متحدان خود، بار‌ها از آمادگی خود برای آغاز عملیات زمینی در رفح خبر داده اند، موضوعی که می‌تواند باعث جهش در شمار تلفات غیرنظامیان شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حسینی: نگاه دولت همکاری و هم‌افزایی با مجلس جدید است
  • سید محمد صدر: این شک وجود دارد، نفوذ خارجی پشت پرده لایحه حجاب باشد/ برخی افراد تندرو عقل کامل ندارند/ این لایحه بانک‌ها را ورشکسته می‌کند
  • محمد صدر: این شک وجود دارد، نفوذ خارجی پشت پرده لایحه عفاف و حجاب باشد /برخی افراد تندرو عقل کامل ندارند /این لایحه بانک ها را ورشکسته می کند
  • افزایش تولید ملی با مشارکت مردم از مهمترین راهکار‌های رفع مشکلات اقتصادی
  • مشارکت مردم در مقوله تولید، رمز عبور از چالش‌های اقتصادی است
  • مشکل اقتصاد ایران، جهالت مدیران رانتی و کوته‌بین است / مدیران سازمان برنامه و بودجه فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه چندمند
  • آمریکا: حمله به رفح مغایر منافع ملی اسراییل است
  • افزایش تولیدملی با مشارکت مردم مهمترین راه رفع مشکلات اقتصادی است
  • مردم و دولت برای رفع مشکلات اقتصادی کمر همت ببندند
  • سامانه نظارت بر قراردادها و دعاوی دولتی راه‌اندازی می‌شود/ بخشی از مشکلات اقتصادی بدلیل فاصله گرفتن از قانون اساسی است