Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@12:50:00 GMT

۳ سناریو برای تشکیل دولت جدید لبنان

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۸۸۰۸

۳ سناریو برای تشکیل دولت جدید لبنان

روزنامه لبنانی البناء در گزارشی به بررسی سناریوهای احتمالی جدید درخصوص تشکیل دولت آتی این کشور درسایه آرایش نیروها و جریان‌های سیاسی و خواسته‌های آنها پرداخت.

به گزارش مشرق، روزنامه البناء در گزارش خود آورده است: منابع پیگیر اوضاع و تحولات سیاسی لبنان سه سناریو را درباره تشکیل دولت جدید این کشور مطرح می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین سناریو این است که رایزنی‌های پارلمانی لازم در زمان مقرر خود در روز دوشنبه در کاخ ریاست جمهوری در منطقه بعبدا برگزار و در جریان آن سعد حریری برای تشکیل دولت جدید معرفی شود.

بیشتر بخوانید چرا دموکراسی در عراق و لبنان به آشوب می‌رسد؟ لبنان، درگیری آمریکا و عربستان با خود

در این وضعیت، حزب‌الله و جریان ملی آزاد لبنان همراه با شماری از هم پیمانان آنها از معرفی (حریری) خودداری خواهد کرد؛ به گونه‌ای که حریری (نظر مثبت) نزدیک به 70 نماینده را کسب خواهد کرد و رایزنی‌ها برای تشکیل دولت تا زمان تفاهم با حریری و جریان ملی آزاد درباره یک ساختار مشترک به حالت تعلیق باقی خواهد ماند.

دومین سناریو این است که رایزنی‌های پارلمانی لازم در زمان مقرر خود انجام شود اما نمایندگان یا غایب باشند یا کسی را برای تشکیل دولت معرفی نکنند که این امر نیازمند تعیین زمان دیگری برای رایزنی‌ها در طول یک هفته یا 10 روز است.
اما سومین سناریو این است که بین حریری و دوگانه حزب الله و جنبش امل تفاهم برای درخواست از رئیس جمهور جهت تعویق دوباره رایزنی‌های پارلمانی به مدت یک هفته صورت گیرد تا طی این مدت، مشورت و رایزنی درخصوص راهکارهای جایگزین جهت جلوگیری از تحریم (دولت آینده) از سوی جریان ملی آزاد انجام گیرد.

این روزنامه در عین حال به نقل از منابع سیاسی اشاره کرد که فضای مرحله بعد از معرفی نخست وزیر همچنان ابری است و به احتمال زیاد، نخست وزیر معرفی شود و ما وارد بحرانی طولانی درخصوص تشکیل دولت شویم.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سلبریتی ها سهمیه بندی بنزین کاخ ریاست جمهوری حزب الله لبنان لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۸۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروهی برای پیگیری شعار سال در وزارت کار تشکیل شد

وزیر کار با بیان اینکه یکی از مخاطبان اصلی پیام مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۱۴۰۳، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، گفت: بخشی از تولید کشور را شرکت های وابسته به صندوق های تامین اجتماعی عهده دار هستند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سیدصولت مرتضوی وزیر کار در حاشیه اولین نشست هیئت دولت در سال جدید در جمع خبرنگاران گفت:  جلسه امروز هیات دولت درباره وظایف وزارت کار برای تحقق شعار سال گفت: ما کار گروهی را در وزارتخانه با مدیریت و محوریت معاونت اقتصادی مشخص کرده ایم که بتوانیم شعار جهش تولید مورد نظر حضرت آقا را عملیاتی کنیم.

وی افزود: جزئیات بیشتر دراین رابطه را در جلسات آینده به اطلاع خواهیم رساند.

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • کارگروهی برای پیگیری شعار سال در وزارت کار تشکیل شد
  • تشکیل مجلس جدید با ۴ فراکسیون / جریان اصولگرایی رقابت‌ها را کنار بگذارند
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق/ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق؛ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • اسماعیل هنیه به ایران سفر می‌کند
  • رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران سفر می‌کند
  • رایزنی هنیه با امیرعبداللهیان در تهران
  • قیمت سکه در ۲ سناریو؛ شرایط صعود قوی‌تر است یا نزول؟
  • رئیس دفتر سیاسی حماس امروز به تهران می آید | دیدار اسماعیل هنیه با امیر عبداللهیان
  • اسماعیل هنیه به تهران سفر می‌کند