Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت که استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی، فرهنگی دانشجویان در برنامه‌های اجتماعی می‌تواند هم‌افزایی برنامه‌ریزان و کارگزاران عرصه مبارزه با مواد مخدر را کامل‌تر کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمدرضا ابراهیمی با بیان این مطلب در همایش منطقه‌ای کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت روان دانشگاه‌های منطقه 7 کشور که در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی، فرهنگی، هنری و اجرایی دانشجویان در برنامه‌های اجتماعی می‌تواند هم‌افزایی و تعامل فعالان، برنامه‌ریزان و کارگزاران عرصه مبارزه با مواد مخدر را کامل‌تر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: توجه به پیشگیری از اعتیاد و جلوگیری از مصرف آن با بررسی محیط‌های دانشگاهی و شناخت عوامل فردی، از اولویت ویژه‌ای در بحث سلامت جامعه برخوردار است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس با تأکید بر جلب مشارکت حداکثری دانشجویان در امر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با استفاده از روش‌های نوین، گفت: امروزه دسترسی به فضای مجازی بسیار وسیع‌تر از دهه قبل بوده است و فعالیت‌ها به تهیه یک بروشور و یک اعلان خبر از سرویس‌های عمومی محدود نمی‌شود، باید به دنبال استفاده هم‌زمان از چند رسانه ازجمله رسانه‌های سنتی مانند رادیو، تلویزیون، روزنامه‌ها و مجلات و رسانه‌های جدید مانند اینترنت جهت گسترش پیام به جامعه هدف باشیم که در این مسیر می‌بایست از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی، فرهنگی، هنری و اجرایی دانشجویان استفاده کرد.
محمدرضا ابراهیمی، با تأکید بر اینکه برخی از دانشجویان نیز علی‌رغم داشتن آگاهی صرفاٌ از روی کنجکاوی به سمت برخی مخدرها کشیده می‌شوند، عنوان کرد: باید تفریحات سالم برای دانشجویان فراهم شود که اوقات فراغت خود را به‌جای گذراندن در مکان‌هایی که منجر به استعمال سیگار و یا تفریحات نامناسب دیگر می‌شود، در این مکان‌ها بگذرانند. ضمن آنکه اطلاع‌رسانی جامع از عواقب سوءمصرف مواد، نه‌تنها در بین دانشجویان بلکه باید در تمام جامعه صورت بگیرد.
دبیر شورا اظهار داشت: با ظرفیت علمی دانشگاه‌ها مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد کوتاه می‌شود.
وی در پایان گفت: برپایی نمایشگاه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع مواد مخدر در سطح دانشگاه‌ها و نشان دادن آثار مخرب و ویرانگر این مواد می‌تواند نقش مؤثری در پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر داشته باشد.
گفتنی است این همایش به همت دانشگاه شیراز با حضور 70 نفر از دانشگاه‌های استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر به مدت دو روز در شهر شیراز برگزار شد.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استفاده ظرفیت دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۸۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، یوسف ملک‌زاد جانشین فرمانده انتظامی فارس گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس مطلع شدند قاچاقچیان در شیراز اقدام به تهیه، توزیع و فروش مواد مخدر می‌کنند.
وی افزود: موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس قرار گرفته و با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، محل نگه‌داری آن در یکی از محله‌های شیراز شناسایی شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: مأموران ضمن هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از یک منزل، ۵۶ کیلوگرم مواد مخدر را از نوع حشیش ، کشف و یک قاچاقچی را دستگیر کردند.

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل