Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@22:33:45 GMT

واکنش آمریکا به ضرب الاجل کره شمالی

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۹۰۲۱

آمریکا به کره شمالی درباره هرگونه از سرگیری "رفتار ناشایست غیرعاقلانه" هشدار داده است. به نوشته رویترز، این هشدار از سوی آمریکا پس از آن مطرح شد که پیونگ یانگ با قرار دادن یک ضرب‌الاجل برای ایالات متحده تا پایان سال جاری میلادی برای بررسی رویکرد دیپلماتیکش باعث شد تا نگرانی‌های بین‌المللی ایجاد شود.

دیوید استیلول، دستیار وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن نگران بازگشت آزمایش‌های موشکی دوربرد از سوی کره شمالی است، گفت: ما این تهدیدها را قبلا هم شنیده بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در جریان مراسمی در واشنگتن گفت: هنوز مشخص نیست آیا کره شمالی به واقع این تهدیدها را عملی می‌کند یا خیر و این مساله در حالی مطرح شده که دونالد ترامپ گفته که می‌خواهد با کره شمالی همکاری کند و اقتصاد آن را بسازد. اما این را هم گفته که کره شمالی نباید رفتار ناشایست غیرعاقلانه‌ای را در پیش بگیرد.

کره شمالی تهدید کرده که اگر آمریکا در مذاکرات اتمی متوقف شده انعطاف پذیری از خود نشان ندهد، یک گام جدید نامشخص برمی‌دارد.

پیونگ‌یانگ روز پنجشنبه اعلام کرد، ایالات متحده چیزی برای پیشنهاد دادن به از سرگیری مذاکرات احتمالی با هدف متقاعد کردن کره شمالی برای دست برداشتن از برنامه‌های موشکی و اتمی‌اش ندارد؛ این اظهارنظر یک روز پس از آن مطرح شد که واشنگتن اعلام کرد، آماده انجام اقداماتی قطعی در راستای تضمین یک توافق است.

کره شمالی، ایالات متحده را بابت نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مورد انتقاد قرار داده و آن را یک اقدام "احمقانه" توصیف کرد که به پیونگ یانگ برای گرفتن "یک تصمیم واضح" کمک می‌کند.

یکی از نمایندگان وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا درباره یک گفتگو صحبت می‌کند اما کاملا واضح است که این کشور چیزی بجز مطرح شدن یک گفتگو ندارد.

شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه در میانه نگرانی‌های بین‌المللی درباره این مساله نشست برگزار کرد که شاید کره شمالی آزمایش‌های موشک بالستیک خود را که از ۲۰۱۷ تعلیق شده، از سربگیرد چون گفتگوهای خلع سلاح متوقف شده است.

پیونگ‌یانگ یکسری آزمایش‌های تسلیحاتی انجام داده و بار دیگر زبان به توهین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا باز کرده است.

* ایسنا

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۹۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به وتوی قطعنامه فلسطین از سوی آمریکا

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در محکومیت شدید رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد موضع گیری انجام داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه، رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را به شدت محکوم کرد.
کنعانی افزود: این اقدام واشنگتن، ماهیت مزوّرانه سیاست خارجی آمریکا و انزوای موضع این کشور نزد جامعه جهانی را بیش از پیش نزد افکار عمومی جهان برملا ساخت.
سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد حمایت یکجانبه و نامحدود رژیم آمریکا از رژیم صهیونیستی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، حقوقی و بین‌المللی با هزینه مردم آمریکا و به بهای قربانی کردن صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در بیش از هفت دهه گذشته، نه تنها کارکرد خود را از دست داده است، بلکه هیئت حاکمه آمریکا را نیز بیش از همیشه نزد افکار عمومی دنیا بی آبرو ساخته و ثابت کرده که این کشور بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست.
کنعانی بار دیگر بر حق مشروع و غیرقابل انکار ملت فلسطین در تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف در کل سرزمین تاریخی فلسطین از بحر تا نهر تاکید و افزود: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که اراده ملت مقاوم و قهرمان فلسطین در نهایت بر اراده دشمنان ملت فلسطین و در رأس آن رژیم جعلی، آپارتاید و جنایتکار اسرائیل فائق خواهد آمد.

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا
  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه فلسطین از سوی آمریکا
  • در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نکرده‌ایم
  • وزیرخارجه آمریکا: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نکرده‌ایم
  • واکنش عربستان به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • توهین دیاز به داوران زن: توانایی داوری ندارند!
  • واکنش به ادعاهای مطرح شده در بیانیه‌ سران اروپا | تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی قرار نمی‌گیریم
  • ضرب الاجل دستگاه قضایی برای حل مشکل ترافیک در ایست بازرسی کنجی بندر خمیر
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • تلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی