Web Analytics Made Easy - Statcounter

مذاکرات آمریکا و طالبان که پس از ۹ دور توسط ترامپ به دلیل حملات کابل متوقف شده بود در هفته گذشته از سرگرفته شد اما بار دیگر متوقف شده است، برخی می‌گویند که حمله طالبان به پایگاه نظامیان آمریکایی در بگرام دلیل این توقف بوده است. ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان یک روز پس از حمله طالبان به بزرگترین پایگاه نظامیان آمریکایی در بگرام در توییتر واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیلزاد نوشت که «ما توقف کوتاهی می‌کنیم تا آنها (طالبان) با رهبران خود مشورت کنند».

به گفته خلیلزاد، طالبان باید نشان دهد که تمایل به صلح دارد.

طالبان دو خودروی بمب‌گذاری شده را در حالی که مذاکرات آمریکا و طالبان در قطر ادامه داشت در نزدیکی پایگاه نظامی بگرام و در مقابل کلینیک کره‌‌ای‌ها منفجر کردند.

ژنرال «محفوظ ولی‌زاده» فرمانده پلیس ولایت «پروان» گفته بود که بر اثر انفجارهای قوی چند ساختمان اطراف تخریب شدند.

«وحیده شکار» سخنگوی والی پروان نیز اظهارداشت که پس از این انفجار، مهاجمان با نیروهای خارجی درگیری شدند.

«عبدالشکور قدوسی» فرماندار بگرام نیز خاطرنشان کرد که در این حمله 7 مهاجم حضور داشتند که دو خودروی بمب‌گذاری شده را در مقابل کلینیک کره‌ای‌ها واقع در روستای «جان قدم» منفجر کردند.

وی افزود که این منطقه بخشی از تاسیسات پایگاه هوایی بگرام است.

گزارش| لغو مذاکرات قطر؛ اقدام تاکتیکی ترامپ برای فشار بر طالبان

تکذیب شایعه توافق تشکیل «دولت موقت» در مذاکرات قطر؛ طالبان هیچ دولتی را قبول نداردیادداشت| مذاکره طالبان و آمریکا برای «عدم توافق»طالبان: پایان جنگ افغانستان تنها با خروج نظامیان آمریکایی امکان‌پذیر استدفتر سیاسی طالبان: تنها پس از امضای توافقنامه صلح آتش‌بس می‌کنیم

با این حال، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز در توییتر خود خبر داده است که زلمی خلیلزاد و ملابرادر شب پنجشنبه (21 آذر) دیدار کردند و قرار شد که پس از یک توقف دو طرف به مذاکرات خود ادامه دهند.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان درباره توقف مذاکرات جزئیات بیشتری ارائه نکرده است.

کارشناسان معتقدند که اینکه افراد طالبان درست هم‌زمان با مذاکرات این حمله را انجام داده و هدف خود را پایگاه نیروهای آمریکایی قرار می‌دهند یک پیام اساسی برای مذاکرات صلح دارد؛ آن پیام این است که طالبان اگر مذاکره می‌کند، معنای این مذاکره و یا حتی توافق، "آتش‌بس" نیست.

گروه طالبان می‌توانست این عملیات را در جای دیگر و در مقابل اهداف دیگر از جمله نیروهای نظامی افغان انجام دهد اما انتخاب پایگاه بگرام به عنوان هدف حمله در واقع پیام مهم دیگر است؛ آن پیام این است که طالبان هدف‌اش در نهایت نیروهای خارجی است و اگر با آمریکا مذاکره می‌کند این مذاکره به معنای "آشتی" هم نیست و به قول خودشان جهادشان در مقابل خارجی‌ها را ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۹۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش قطر به خبر ترک میز مذاکره توسط هیات اسرائیلی

به گزارش همشهری انلاین «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت امور خارجه قطر در این باره اعلام کرد: گفت‌وگوها میان طرفین در سطح تیم‌های فنی ادامه دارد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، او گفت: جدول زمانی مشخصی برای مذاکرات وجود ندارد، اما با شرکای خود به تلاش‌های میانجی‌گری ادامه می‌دهیم.

الانصاری ادامه داد: مشکلات میدانی در زمینه مذاکرات وجود دارد، اما دیدارها همچنان در دوحه ادامه دارد.

او درباره تصویب قطعنامه برقراری آتش‌بس فوری در نشست دوشنبه شورای امنیت نیز تاکید کرد: امیدواریم تصمیم شورای امنیت بر مذاکرات آتش‌بس منعکس شود.

این مقام قطری همچنین اضافه کرد: هیأت اسرائیل از دوحه خارج نشده و بخشی از هیأت همچنان در دوحه حضور دارد.

با گذشت ۱۵ روز از ماه مبارک رمضان، فعلا از توافق آتش‌بس در غزه خبری نیست.

حماس خواهان هر گونه توافقی است که شامل پایان دائمی جنگ باشد، در حالی که اشغالگران قصد دارند آن را تا دستیابی به هدف ادعایی یعنی «نابودی حماس» ادامه دهند.

به گفته منابع رسمی فلسطینی، اشغالگران دست‌کم ۹۱۰۰ فلسطینی را در زندان‌های خود نگه داشته‌اند، در حالی که تعداد اسرای صهیونیست در غزه به دلیل امتناع حماس از افشای این تعداد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

این در حالی است که رسانه‌های عبری از بین ۲۴۰ تا ۲۵۳ اسیر صهیونیست، از جمله سه نفر آزاد شده و ۱۰۵ نفر که توسط حماس در یک معامله تبادل اسیران در نوامبر گذشته آزاد شدند، صحبت می‌کنند.

جنبش حماس در عین حال از کشته شدن ۷۰ نفر دیگر در نتیجه بمباران اشغالگران خبر داده است.

کد خبر 840858 برچسب‌ها قطر اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • استفاده طالبان از بالگردهای آمریکا پیام ضعف واشنگتن است
  • شروط کرملین برای مذاکره با آمریکا
  • اسرائیل هیات مذاکره کننده خود را از قطر فراخواند
  • واکنش قطر به خبر ترک میز مذاکره توسط هیات اسرائیلی
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشورهای دوست متکی هستیم
  • تل‌آویو برای سناریوی توقف کمک تسلیحاتی آمریکا آماده می‌شود
  • روحانی: ترامپ 8 بار پیغام داد که مذاکره کنیم/ در داخل کشور ماجراهایی اتفاق افتاد که ترامپ احساس کرد به‌ راحتی می‌تواند از برجام خارج شود/ عربستان و اسرائیل در دوره مذاکرات برجام علیه ما بسیار فعال بودند
  • راهبرد نظامی مقاومت برای اخراج اشغالگران آمریکایی از عراق