Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ابراهیم روحی معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کردستان گفت: طرح‌های تحقیقاتی این مرکز در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی شامل اصلاح بذر، منابع طبیعی، گیاه پزشکی، علوم دامی و دامپزشکی، آبخیزداری، آب و خاک، اقتصادی و اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برخی از این طرح‌ها در گستره شرایط جغرافیایی ملی، استانی، مستقل و غیر مستقل و سفارشی از جانب دستگاه‌های اجرایی برای افزایش راندمان تولیدات بخش کشاورزی در حال اجرا است.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کردستان بیان کرد: امسال هفت یافته تحقیقاتی در حوزه‌های زراعی از سوی این مرکز معرفی شده که ارقام زراعی ویژه مناطق سرد معتدل و از عملکرد بالا و مقاومت بیشتری نسبت به خشکسالی و سرما نسبت به ارقام کشت شده قبلی دارند.

روحی یادآور شد: چهار مورد از این ارقام در بخش گندم دیم، ۲ مورد جوی دیم و یک مورد ماشک علوفه است که ویژه مناطق سرد و معتدل است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۹۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،معاون حقوقی و ثبتی اوقاف فارس گفت :از ابتدای امسال تا کنون  ۳۰ پلاک از اراضی فارس بین منابع طبیعی و اوقاف و امور خیریه فارس به وسعت  ۷۲۸ هکتار  تکلیف شد.
داوود عسکرپور افزود: این اراضی شامل اماکن مذهبی، اراضی زراعی و بافت مسکونی است.
 به گفته او؛ این ۳۰ پلاک در شهرستان‌های ممسنی، رستم، مُهر، ارسنجان، فیروزآباد، بوانات و مرودشت واقع شده است.

دیگر خبرها

  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه