Web Analytics Made Easy - Statcounter

با بررسی نتایج نهایی انتخابات انگلیس، به نظر می‌رسد نتایج غیرقابل بازگشتی لااقل تا مدت‌های مدید برای انگلیس رقم بخورد؛ شاید مهمترین آن خداحافظی جرمی کوربین از رهبری حزب کارگر است که بسیاری وی را به دلیل شباهت پوشش، احمدی‌نژاد انگلیس می‌خواندند.

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو؛ «نتایج انتخابات انگلیس بسیار ناامیدکننده است»؛ این شاید تلخترین جمله‌ای است که از زبان جرمی کوربین در قامت رهبر حزب کارگر انگلیس شنیده شد؛ جایی که وی پس از بزرگترین شکست تاریخ این حزب به رقیب محافظه‌کارش گفت: از سمت خود استعفا می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «گاردین» کوربین بدون ارائه تاریخ مشخص برای استعفای خود از رهبری حزب کارگر، می‌گوید فعلا تا زمان گذار این حزب از دوره بازیابی بعد از شکست سختی که در این انتخابات متحمل شد، رهبر این حزب باقی می‌ماند.  
صبح امروز با اعلام نتایج رسمی شمارش نیمی از آراء انتخابات سراسری انگلیس، حزب محافظه‌کار به رهبری «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور، توانست اکثریت قاطع پارلمان انگلیس را به دست آورده و پیروز انتخابات شود.
این رقم که بهترین نتیجه برای حزب محافظه‌کار از زمان پیروزی «مارگارت تاچر» در سال ۱۹۸۷ است، در حالی رقم خواهد خورد که این حزب در انتخابات سال ۲۰۱۷، توانسته بود ۳۱۷ کرسی به دست آورد.

در اسکاتلند نیز حزب ملی این کشور توانسته اکثریت بزرگی از کرسی‌ها را به دست بیاورد. رهبر حزب ملی گفته این نتیجه به معنای آن است که اسکاتلند دولت بوریس جانسون و خروج از اتحادیه اروپا را نمی‌خواهد.
جو سویینسون، رهبر حزب لیبرال دموکرات، یکی از چهره‌های اصلی بود که کرسی خود را از دست داد.
انگلیس پیش به سوی برگزیت
با بررسی نتایج نهایی انتخابات انگلیس، به نظر می‌رسد نتایج غیرقابل بازگشتی لااقل تا مدت‌های مدید برای انگلیس رقم بخورد.
پیروزی قاطع جانسون که بیش از هر کسی در میان رهبران سیاسی جهان به ترامپ از لحاظ فکری و ظاهری شباهت دارد، عزمش را برای خروج هرچه سریع‌تر از اتحادیه اروپا جزم خواهد کرد.
چنانچه جانسون با تاریخی توصیف کردن این انتخابات سراسری در انگلیس، گفت: «اول و پیش از هر چیز، این اکثریت به ما این فرصت را می‌دهد که برگزیت را اجرا کنیم... این انتخابات نشان داد که اجرای برگزیت، یک تصمیم انکارناپذیر، بی‌چون و چرا و محکم مردم بریتانیا است. نتیجه امروز انتخابات، به تمام تهدید‌های رقت‌انگیز درباره برگزاری همه‌پرسی دوم برگزیت پایان داد».  
رهبر حزب محافظه‌کار انگلیس با بیان اینکه طرح برگزیت را در تاریخ سی‌ویکم ژانویه ۲۰۲۰ (یازدهم بهمن) اجرا می‌کند، توضیح داد: «هیچ، اما و اگر و شایدی هم ندارد. به عنوان یک کشور متحد از اتحادیه اروپا خارج می‌شویم و کنترل قوانین، مرزها، پول، تجارت و سیستم مهاجرتی را دوباره در دست می‌گیریم».
باید منتظر زنده شدن چالش‌های انگلیس با اتحادیه اروپا بر سر توافق برگزیت باشیم؛ امری که مدت‌ها به نتیجه نرسید و امروز جانسون با قدرتی چند برابری به دنبال خروج به هر قیمتی است.
عروسی ترامپ و نتانیاهو!
با محرز شدن اکثریت قاطع حزب محافظه‌کار انگلیس در انتخابات سراسری این کشور، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) از این پیروزی ابراز خرسندی کردند.
ترامپ در صفحه شخصی توئیتر خود با تبریک به «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و رهبر حزب محافظه‌کار، نوشت: «به بوریس به خاطر این پیروزی بزرگ تبریک می‌گویم! بریتانیا و ایالات متحده اکنون می‌توانند بعد از برگزیت، آزادانه به انعقاد قرارداد جدید تجاری بپردازند».

وی درباره قرارداد جدید تجاری بین آمریکا و انگلیس توضیح داد: «این توافق، پتانسیل این را دارد که بسیار بزرگتر و سودآورتر هر توافقی باشد که [انگلیس]می‌توانست با اتحادیه اروپا ببندد. بوریس جشن بگیر!»
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز، که پیشتر با دخالت آشکار در انتخابات سراسری انگلیس خواستار شکست حزب کارگر به رهبری «جرمی کوربین» شده بود، پیروزی جانسون را تبریک گفت.
کاتص در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «به بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس و همکارم "دومینیک راب" وزیر خارجه انلگیس به خاطر این پیروزی تاریخی تبریک می‌گویم».

اسکاتلند خار در چشم!
با پیروزی حزب ملی اسکاتلند، این کشور که مدت‌هاست در پی جدایی از انگلیس است، و از سویی با خروج از اتحادیه اروپا مخالفت جدی دارد، برای دولت مرکزی بریتانیا مشکل‌ساز خواهد شد.
چند سال پیش بود که همه‌پرسی جدایی اسکاتلند از انگلیس لب مرز شکست خورد، اما امید‌ها برای تکرار آن زنده ماند؛ به نظر می‌رسد نتیجه این انتخابات همان محل بازگشت به جدایی است.
«نیکولا استورجن» وزیر اول اسکاتلند امروز (جمعه) در واکنش به پیروزی حزب محافظه‌کار در انتخابات سراسری انگلیس، گفت که اسکاتلند خواهان دولت «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس نیست.
استورجن در مصاحبه با شبکه «اسکای‌نیوز» توضیح داد که اسکاتلند به هیچ وجه خواهان خروج از اتحادیه اروپا نیست و باید همه‌پرسی مجددی در این کشور برای تصمیم‌گیری مستقل مردم اسکاتلند برگزار شود.
استورجن در واکنش به اظهارات جانسون مبنی بر اینکه حزب محافظه‌کار حکمی برای اجرای برگزیت به دست آورده، گفت: «اکنون حکمی وجود دارد که به مردم اسکاتلند، فرصت انتخاب آینده خود داده شود».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جرمی کوربین نتایج انتخابات انگلیس حزب کارگر جانسون جانسون نخست وزیر انگلیس برگزیت روباه پیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۹۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است

به گزارش خبرآنلاین هفته نامه نیوزویک نوشت: سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد که هم چنین به عنوان مشاور امنیت ملی بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکاخدمت کرده، در گفت‌وگوی تلفنی با این رسانه دیدگاه خود را درباره مسیر احتمالی پایان جنگ اوکراین مطرح کرد.

وی پیش بینی کرد که نیروهای روسیه در ماه های بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که احتمالا صحنه رقابت بین دونالد ترامپ جمهوری خواه و جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا خواهد بود، به جنگ ادامه دهند.

به گزارش ایرنا این سیاستمدار آمریکایی در این گفت‌وگو هر گونه تهدید روسیه برای استفاده از سلاح های هسته ای را «بلوف» خواند و گفت بعید می دانم در این مقطع، استفاده روسیه از سلاح های هسته ای جدی باشد.

بولتون خطر واقعی را فقدان مهمات کافی در اوکراین و بن بست در این جنگ توصیف و اذعان کرد که اکنون نیروهای روسیه پیشرفت بیشتری داشته اند و این امر در مذاکرات، پوتین را در موضعی قوی قرار می دهد.

این مقام آمریکایی گفت: پوتین ممکن است منتظر نتایج انتخابات نوامبر و شخص پیروز در انتخابات بماند. اگر ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان پیروز این انتخابات شود، از آنجایی که فکر می کنم پوتین بر این باور است که می تواند معامله بهتری با او داشته باشد، ممکن است خواستار آتش بس شود.

وی مدعی شد که اوکراینی ها کار برجسته ای را در غرق کردن کشتی های روسی در دریای سیاه انجام داده اند و این نشان داد که توان دفاع دریایی روسیه ضعیف است اما آزمون واقعی در جبهه زمینی جنگ است. در این جبهه اوکراین بیشتر در موضع دفاعی قرار داشته است.

بولتون در پاسخ به این پرسش که آیا پایان جنگ را در آینده نزدیک می بیند یا خیر، گفت امیدوار نیست آتش بس قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برقرار شود.

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا درباره کمک بیشتر واشنگتن به اوکراین و مشارکت این کشور در این جنگ از اعضای کنگره خواست به عنوان اولین گام، بسته کمک به اوکراین را هر چه سریع تر امضا کنند.

این مقام آمریکایی با این حال گفت بعید می داند که موضوع کمک به اوکراین در صورت پیروزی بایدن یا ترامپ در انتخابات نوامبر تغییر کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889028

دیگر خبرها

  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • اعلام زمان خداحافظی گواردیولا از سیتی
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت
  • استعفای دو عضو کابینه دولت انگلیس
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین
  • خشم ترامپ از تعیین تاریخ جدید دادگاه پرداخت حق السکوت
  • نظرسنجی ها: رقابت ترامپ و بایدن تنگاتنگ است