Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این قرارگاه خود را پیمانکار نمی‌داند و به دنبال سود نیست، بلکه خادم مردم و پاسدار منافع انقلاب است.

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در بیست و سوم آذر ماه 68 بر اساس اصل 48 قانون اساسی برای توسعه زیرساخت‌های کشور تشکیل شد و امروز بعد از 30 سال افتخار می‌کنیم که کارنامه این قرارگاه مملو از افتخارات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز قرارگاه در تمامی عرصه‌های فنی و مهندسی به خودکفایی رسیده که نمونه آن خودکفایی در تولید بنزین از طریق بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) خاطرنشان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) افتخار می‌کند که نقش مهمی را در محرومیت‌زدایی و کمک‌رسانی به بلایای طبیعی داشته است.

محمد ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) خود را پیمانکار نمی‌داند و به دنبال سود نیست، بلکه خادم مردم و پاسدار منافع انقلاب است.

وی به برخی پروژه‌های انجام‌شده توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء در کشور اشاره کرد و گفت: در این مدت شاهد راه‌اندازی و فعال کردن پژوهشکده قرارگاه به‌منظور ایجاد تعامل سازنده و مثبت با مجامع علمی، شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع کشور در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، مردم‌پایه بودن و تولید زنجیره ارزش بوده‌ایم؛ به‌طوری‌که تولیدات بسیار زیادی حاصل از اعتماد قرارگاه خاتم به شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گرفته است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به حضور قرارگاه در بحران‌های طبیعی همچون سیل و زلزله اظهار کرد: از دیگر اقدامات صورت‌گرفته توسط قرارگاه باید به ساماندهی و فعال کردن حوزه کشاورزی و محرومیت‌زدایی، اجرای بیش از 15 هزار پروژه محرومیت زدایی در راستای کمک به کاهش فقر و محرومیت، بهبود وضعیت معیشت محرومان و ایجاد بارقه امید و نشاط در مردم و نیز تنظیم و تدوین سند راهبردی فعالیت‌های قرارگاه اشاره کرد.

محمد با بیان اینکه تعامل با دولت یکی از دستورالعمل‌های مجموعه قرارگاه خاتم‌الأنبیاء(ص) است، گفت: اجرایی کردن توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در راستای رشد سپاه در قالب مأموریت قرارگاه در هشت بند، قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب به‌عنوان نقشه راه قرارگاه، توجه جدی به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مرتبط با عرصه‌های فعالیت سازندگی قرارگاه ازجمله این اقدامات است.

وی با اشاره به نقش قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء(ص) در کاهش خام‌فروشی نفت خاطرنشان کرد: در مسائل مهمی همچون جلوگیری از خام‌فروشی با تکمیل زنجیره محصولات به‌ویژه در حوزه معادن، گسترش فعالیت‌های معدنی، مهندسی تمام‌ایرانی و احداث و راه‌اندازی پالایشگاه‌های گازی در دستور کار قرارگاه خاتم قرار دارد؛ از این رو فعالیت خود را در حوزه‌های خاصی محدود نمی‌کنیم، بلکه در هر حوزه‌ای که به پیشرفت کشور کمک می‌کند وارد خواهیم شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء(ص) با اشاره به گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی قرارگاه خاتم‌الأنبیاء(ص) خاطرنشان کرد: کادرسازی و جوان کردن مجموعه، جذب 500 نفر از بین نخبگان که تاکنون مراحل جذب 100 نفر به انجام رسیده است، گسترش فعالیت در عرصه کشاورزی، ایجاد انگیزه و امید در مردم و بی‌اثر کردن تحریم‌های ظالمانه هم در افق آینده قرارگاه قرار دارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم آنفلوانزا استان تهران جنوبی بودجه 99 پست پلاس عبدالمالک ریگی جشنواره سینماحقیقت لیلا واثقی پایتخت 6 پوکی استخوان سردار محمد قرارگاه خاتم الانبیا انتخابات مجلس یازدهم آنفلوانزا استان تهران جنوبی بودجه 99 پست پلاس عبدالمالک ریگی جشنواره سینماحقیقت لیلا واثقی پایتخت 6 پوکی استخوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۹۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سردار حسن شاهوارپور بیان کرد: اجرای طرح حلقه‌های صالحین در پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد کشور طی چند سال اخیر دستاورد‌های فراوان تربیتی داشته است.

وی ادامه داد: ده‌ها هزار نفر در رده‌های سنی مختلف در مساجد خوزستان در قالب طرح شجره طیبه صالحین سازماندهی شده است و برنامه‌های مختلف تربیتی، آموزشی و تفریحی برای این اعضا در طول سال برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه خوزستان با تاکید بر اینکه طرح شجره طیبه صالحین موج تربیتی در همه مساجد ایجاد کرده است گفت: شهرستان دزفول با سوابق طولانی فرهنگی و فعالیت چشمگیر مساجد و جلسات قرآن یکی از شهر‌های نمونه و قابل الگوبرداری در استان و کشور است.

وی ادامه داد: تشکیل قرارگاه استانی تعلیم و تربیت در شهرستان‌ها به منظور بررسی وضعیت شبکه تربیتی مساجد شهر‌های مختلف، بازدید از فعالیت‌ها و هم اندیشی در مورد اقدام‌های آینده حلقه‌های صالحین است که نخستین نشست استانی این قرارگاه در سال جاری در دزفول برگزار شد.

سردار شاهوارپور افزود: اعضای قرارگاه تعلیم و تربیت با تشکیل پنج تیم، به طور همزمان در پنج مسجد هر شهر حاضر و ضمن بازدید از مساجد فعال و بررسی فعالیت حلقه‌های صالحین، محتوای جلسات مساجد بررسی برنامه‌های آینده هم اندیشی می‌شود.

وی با اشاره به بازدید از تعدادی از مساجد دزفول در قالب قرارگاه استانی تعلیم و تربیت گفت: کار‌های بسیار خوبی در مساجد دزفول در حال انجام است و فعالیت گسترده مساجد این شهر امیدآفرین و بی نظیر است که این ظرفیت‌ها باید تقویت شود.

امیدآفرینی مهمترین ماموریت دستگاه‌های فرهنگی است

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه امید و امیدآفرینی مهمترین ماموریت دستگاه‌های فرهنگی است، گفت: علاوه بر تلاش برای حل نقاط ضعف و مشکلات، نباید از نقاط قوت موجود غافل بود.

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری وجود مسوولان همدل را از جمله نقاط قوت خوزستان دانست و ادامه داد: گره گشایی از مسایل خوزستان نیاز به کار شبانه روزی تمام دستگاه‌ها دارد.

وی با اشاره به ضرورت مردم داری و حفظ ارتباط دستگاه‌های فرهنگی به ویژه امامان جمعه افزود: امامان جمعه باید مردمی باشند و ارتباط خود با مردم را حفظ کنند.

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان با تاکید بر اینکه دزفول از دیرباز در زمینه فرهنگ و علم الگو و پیشتاز بوده است گفت: تربیت علما و شخصیت‌های برجسته از جمله شیخ اعظم مرتضی انصاری از علمای بزرگ جهان اسلام و موسس فقه و اصول در دزفول نشان از غنای علمی این شهر دارد.

وی ادامه داد: حوزه علمیه دزفول در زمان نه چندان دور با داشتن اساتید و علمای برجسته و شاخص، مرجعیت علمی داشت و در بین علما زبانزد بود.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به سابقه درخشان فعالیت جلسه‌های قرائت قرآن در دزفول افزود: آغاز فعالیت قرارگاه تعلیم و تربیت خوزستان به منظور تقویت طرح شجره طیبه صالحین از دزفول اقدامی شایسته است.

وی با بیان اینکه مساجد باید محور فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در محلات باشد بیان کرد: طرح اشتغال مسجد محور در برخی استان‌های کشور آغاز شده است که باید تلاش کرد این طرح در خوزستان نیز اجرایی شود.

سالانه صد‌ها برنامه مختلف فرهنگی در مساجد دزفول برگزار می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول نیز در این نشست با تشریح برنامه‌های متنوع قرارگاه تعلیم و تربیت این شهرستان گفت: صد‌ها برنامه مختلف فرهنگی، هنری، آموزشی، ورزشی و تفریحی سالانه توسط این قرارگاه در مساجد دزفول برگزار می‌شود.

سرهنگ پاسدار بهروز حکمت پور با اشاره به ایجاد ۲ شبکه تربیتی و مدیریتی در قالب قرارگاه تعلیم و تربیت این شهرستان افزود: دزفول با داشتن سوابق فرهنگی، دینی و حوزوی جزو شهرستان‌های ممتاز فرهنگی خوزستان است.

وی یکی از ویژگی‌های بارز دزفول را وجود نیروی انسانی نخبه و مستعد دانست و ادامه داد: یکی از اهداف اصلی طرح صالحین تربیت نیروی انسانی در تزار انقلاب اسلامی است که با اقدام‌های انجام شده با رویش‌های فراوانی نسل‌های جدید در مساجد دزفول مواجه هستیم.

 

دیگر خبرها

  • تذکر رهبر انقلاب درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد /سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • تذکر رهبر انقلاب به درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد /سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • فیلم| صحبت‌های پدر سردار شهید حاج حسین خرازی درباره سرلشکر شهید حاج محمد رضا زاهدی
  • استقبال مازندرانی ها از طرح « نور» مطلوب است/ دستگیری تعداد اندک
  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس
  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • ۱۳ روستای نایین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • خدمت رسانی هزارو ۵۷۲ گروه جهادی خراسانی