Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@02:17:38 GMT

مدعی یاد امام زمان باید جهانی فکر کند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۹۳۲۰

مدعی یاد امام زمان باید جهانی فکر کند

معاون فرهنگی هنری ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: نمی شود که ما ادعای یاد امام زمانی کنیم و بگوییم ما عنصر انقلاب اسلامی هستیم اما جهانی فکر نکنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سعید سعادتی، امروز(جمعه ۲۲ آذر) در آیین اختتامیه مرحله استانی چهاردهمین جشنواره قرآن مدهامتان به میزبانی شهرستان انار، در سخنانی ضمن تشکر از همه مسئولین و متولیان برگزاری این جلسه هم در استان و هم در شهرستان گفت: این محافل بیشتر فرصتی است که ما استعدادیابی کنیم و شاهد شکوفایی و رشد و ارتقا استعدادها باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

معاون فرهنگی هنری ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به برگزاری این مرحله از مسابقات در استان کرمان که طی سه روز در انار انجام شد؛ افزود: ما وارد 40 سالگی دوم انقلاب اسلامی شدیم و دهه چهارم انقلاب اسلامی را عبور کردیم و وارد دهه پنجم شدیم و 40 سالگی دوم انقلاب اسلامی هستیم؛ این بیانیه ای که مقام معظم رهبری صادر فرمودند و تا امروز بعد از انقلاب اسلامی غیر از چند فرمان حضرت امام، هیچ بزرگواری مانند رهبری مطالبه نداشته اند.

 

 

وی با تأکید بر لزوم خوانش این بیانیه با توجه به اینکه خطاب این بیانیه جوانان است؛ گفت: به این موضوع از نگاه این رویداد می پردازم؛ امروز هم روز جمعه است و متعلق به امام زمان (عج) است، نمی شود که ما ادعای یاد امام زمانی کنیم و بگوییم ما عنصر انقلاب اسلامی هستیم اما جهانی فکر نکنیم.

 

 

سعادتی ادامه داد: در دنیا دو جریان مانده و جریان های مختصر و کوچک همه نابود شده؛  یکی از جریان ها این است که می خواهد خدا، دین خدا، این کتاب خدا را به حاشیه ببرد و جریان دوم این است که می خواهد این دین خدا و کتاب خدا را نه در زندگی اجتماعی ما که در عرشه کشتی و در حوزه های فردی ما باشد.

 

 

وی گفت: شما که مأنوس با قرآن هستید به فرموده رهبری سه ویژگی دارید؛ تحول فکری، تحول رفتاری و تحول معنوی و این در بعد فردی و اجتماعی شما اتفاق می افتد؛ منتهی این نگاه را می خواستم بگویم که حتماً روی این موضوع پژوهش کنید، در عصر امروز ملتی، ملت زنده است که به این نکته فکر کند که ما می خواهیم تمدن جهانی را بنیانگذاری کنیم.

 

 

این مسئول اظهار داشت: اگر بخواهم از نگاه این رویداد صحبت کنم، شما جامعه اسلامی را به عنوان کشتی فرض کنید که نظام سلطه می خواهد این دین خدا و کتاب خدا را نعوذبالله از این کشتی به درون دریا بیندازد که آنها حساب شان با ما روشن است.

 

 

وی تصریح کرد: آنها که می خواهند این کتاب خدا و فرمان خدا تنها در زندگی فردی باشد یعنی شما بیا حافظ{قرآن}بشو، دانش آموز خوب؛ اخلاقت و رفتارت خوب باشد و تمام؛ اینها در مراحلی است که در شناخت اسلام بود اما الان دوران حاکمیت و حکمرانی اسلام است.

 

 

سعادتی با بیان اینکه اما نگاه ما این است که خدا و کتاب خدا را به اصطلاح به کابین کشتی بیاوریم یعنی بخواهد تمدن سازی و حکمرانی کند؛ افزود: نه اینکه شما حافظ باشید  و در مجلس شورای اسلامی، خدایی نکرده مبتنی بر قرآن تصمیم گیری نشود و یا اینکه حکمرانی در کشورهای اسلامی به بهانه همین قرآن داعش و یا جریان انحرافی درست کنند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: پس بحث این است که فرمایش مقام معظم رهبری که خودسازی جامعه پردازی و تمدن سازی است این فقط از این طریق است که قران و کتاب خدا و خدا را در کابین کشتی بیاوریم و لایه حکمرانی شود.

 

 

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد اجلاس نماز مسجد سامانه فهما طرح ملی فهما مجلس قرآن کریم شهرستان انار جشنواره مدهامتان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۹۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر قالیباف از برگزاری محفل قرآنی امام حسنی‌ها(ع)

رییس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی از برپایی بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور و اجتماع باشکوه قرآن‌دوستان در برنامه محفل قرآنی امام حسنی‌ها(ع) تقدیر کرد.

به گزارش مشرق، محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی از برپایی بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور و اجتماع باشکوه قرآن‌دوستان در برنامه "محفل قرآنی امام حسنی‌ها (ع) " تقدیر کرد.

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

برپایی بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور و اجتماع باشکوه قرآن‌دوستان در برنامه "محفل قرآنی امام حسنی‌ها (ع) " و در روز ولادت باسعادت آن حضرت در استادیوم آزادی تهران، جلوه‌ای درخشان از عشق و ارادت ملت موحد و خداجوی ایران‌اسلامی به کتاب الهی و شعائر دینی را در تاریخ ثبت و به یادگار گذاشت.

قرآن کریم باعث نشاط و طراوت دل‌ها، دریای بی‌انتهای معرفت و کلید هدایت و تربیت افراد و جوامع به‌سوی کمال و نیل به ارزش‌های اخلاقی و انسانی است.

قرآن برترین و ماندگارترین اثر آسمانی و جاودانه‌ترین پیامی است که خداوند برای هدایت بشر بر بهترین بنده خویش نازل و این کتاب نورانی را به‌عنوان شفاء و رحمت برای مومنین معرفی فرمود و چه‌بسیار مشکلات و سختی‌ها که به برکت تمسک به قرآن به گشایش و خیر و رحمت منتهی شده است.

ضمن تجلیل از شرکت‌کنندگان در این جشن و آیین معنوی و تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران، برنامه‌ریزان و کلیه عوامل اجرایی که در برگزاری این اتفاق و رویداد مبارک نقش‌آفرینی کردند، امیدوارم با استعانت از فیوضات و انس و الفت با این کتاب آسمانی، در مسیر روشن رستگاری و سعادت زندگی دنیوی و اخروی گام برداریم.

دیگر خبرها

  • تقدیر قالیباف از برگزاری محفل قرآنی امام حسنی‌ها(ع)
  • اعلام مسیرهای دهگانه راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران
  • قالیباف از برگزاری محفل قرآنی امام حسنی‌ها(ع) تقدیر کرد
  • محفل امام حسنی‌ها، عشق مردم به شعائر دینی را نشان داد
  • برپایی جشن امام حسنی‌ها جلوه‌ای از عشق ملت ایران به کتاب الهی بود
  • محفل قرآنی امام حسنی‌ها عشق مردم به شعائر دینی را نشان داد
  • برپایی بزرگترین رویداد قرآنی، جلوه‌ ارادت ملت به کتاب الهی
  • قالیباف: محفل قرآنی امام حسنی‌ها عشق مردم به شعائر دینی را نشان داد
  • مراسم عقد تا رونمایی کتاب سر دلبران در نمایشگاه قرآن + عکس
  • از مجموعه کتاب‌های «سر دلبران» رونمایی شد