Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید عباس صالحی در این بازدید از سوی معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و چند تن از مسوولان استان و شهرستان خمین همراهی می‌شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بازدید با ویژگی‌های تاریخی و معماری این بنا آشنا شد و در جریان برنامه‌های این مکان مهم مذهبی  و گردشگری استان مرکزی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیت تاریخی و زادگاه حضرت امام(س) درحاشیه شمالی رودخانه خمین در محله قدیمی سرپل قرار دارد و میراث تاریخی با ارزشی است که مورد بازدید ایرانگردان و جهانگردان زیادی قرار می‌گیرد.

این خانه با 150 سال قدمت، از بناهای دوره قاجار است و معماری آن همانند سایر خانه‌های ایران متناسب با اقلیم خمین و استان مرکزی است و مصالح اصلی به کار رفته در آن نیز از خشت، گل و چوب است.

امام خمینی ۲۰ جمادی الثانی ۱۳۲۰ قمری، مطابق با ۳۰ شهریور ۱۲۸۱ شمسی، در شهرستان خمین در این بیت تاریخی  در مرکز شهر خمین متولد شد و تا سن ۱۹ سالگی در این مکان زندگی کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته برای  یک سفر ۲ روزه به استان مرکزی، با استقبال مسوولان این استان وارد اراک شد.

حضور در گلزار شهدا، دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر و کارکنان فرهنگ و ارشاد استان، شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی، دیدار با پیشکسوتان فرهنگ و هنر و دیدار با مدیران سازمان‌های وابسته از برنامه های روز نخست سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اراک بود.

بازدید از تالار مرکزی،  کتابخانه مرکزی. حوزه علمیه خاتم الانبیاء اراک از جمله برنامه‌های روز  دوم سفر  سیدعباس صالحی‌در اراک بود.  

دیدار با فعالان جامعه قرآنی و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در بیت تاریخی حضرت امام (ره)، نشست صمیمی با پیشکسوتان فرهنگ و هنر نیز از دیگر برنامه‌های روز دوم سفر وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی به استان مرکزی است که در خمین برگزار می‌شود.

در ادامه این سفر نشست با اصحاب فرهنگ و هنر ساوه و زرندیه و برنامه مصاحبه با اصحاب رسانه در ساوه تدارک شده است.

برچسب‌ها سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خمین امام خمینی(ره)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خمین امام خمینی ره سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خمین امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۹۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

48 میلیون ایرانی‌ تمایل به مهاجرت از ایران دارند!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 20 سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد و معاون اسبق وزارت اطلاعات می‌گوید بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها، تمایل مردم به مهاجرت به 60 درصد رسیده و تمایل به مهاجرت در دانشجویان در سال 1401 به 67 درصد رسیده است. 60 درصد مورد اشاره صالحی امیری معادل 48 میلیون نفر است! روایت صالحی امیری را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • تشکیل سپاه پاسداران نتیجه هوشمندی و درایت الهی امام راحل بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت پرویز داوودی
  • چه کسانی حق ارشاد ندارند؟ علی علیه السلام پاسخ می دهند
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • ۴۷ هزار و ۶۸۶ تن محصولات دامی در خمین تولید شد
  • 48 میلیون ایرانی‌ تمایل به مهاجرت از ایران دارند!
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • وزیر ارشاد: قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد
  • ارتش و سپاه در مقابل دشمنان جانانه ایستاده‌اند
  • برای صلح و امنیت در منطقه حضور داریم