Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-18@01:03:20 GMT

حوزه و دانشگاه دو بال اصلی تربیت‌کننده نسل جوان است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۹۵۲۶

حوزه و دانشگاه دو بال اصلی تربیت‌کننده نسل جوان است

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال گفت: حوزه و دانشگاه دو بال اصلی تربیت‌کننده نسل جوان و آینده‌سازان کشور است.

احسان جباریان در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه دو بال اصلی تربیت‌کننده نسل جوان و آینده‌سازان کشور است، اظهار کرد: اگر دانشگاه و حوزه با یکدیگر هم‌‌افزایی داشته باشند می‌توانند به حل مسائل کشور کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی تعامل خوبی میان دانشگاه و حوزه برقرار شده ولی هنوز این ارتباط با نیازهای انقلاب اسلامی فاصله دارد و امیدواریم روزبه‌روز شاهد وحدت بیشتر این دو نهاد علمی باشیم.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با بیان اینکه نمونه‌ای از وحدت حوزه و دانشگاه در حوزه اجرا شورای نگهبان است، گفت: نخبگان حوزوی و دانشگاهی در این بسیار خوب عمل می‌کنند و به‌دنبال حل مسائل کشور هستند. از شورای نگهبان می‌شود الگو گرفت و در خیلی از مسائل اجرایی کشور و حتی در حوزه‌های نظریه پردازی از این مدل استفاده کرد.

جباریان خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در فرمان تشکیل بسیج برای قشر جوانان محصل از واژه بسیج طلبه و دانشجو استفاده کردند که ارزش و اهمیت کنار هم بودن این دو نهاد آموزشی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/4118/

منبع: آنا

کلیدواژه: بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال وحدت حوزه و دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۹۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طاهری: سرانه پزشک متخصص تناسبی با جمعیت کشور ندارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره نامساعد بودن شرایط دسترسی مردم به پزشک متخصص در سطح کشور، گفت: وزارت بهداشت باید فکری به حال توزیع متناسب پزشک متخصص در استان‌ها کند. - اخبار سیاسی -

مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره معضل کمبود پزشک متخصص در شهرستان‌ها و مراجعه مردم به مراکز استان‌ها برای دسترسی به پزشک، گفت: متاسفانه علی‌رغم اینکه پیشرفت‌ها و توسعه‌های فوق العاده‌ای در حوزه بهداشت و درمان در کشور داشته‌ایم اما در حوزه دسترسی مردم به پزشک متخصص و فوق تخصص دچار مشکلات عدیده‌ای هستیم.

وی افزود: در حوزه تربیت نیروی متخصص، دسترسی به تجهیزات، دارو و ... نقاط ضعفی داریم. در استان‌ها و مخصوصا مناطق محروم توزیع پزشک متخصص و فوق تخصص توزیع پزشک متخصص متناسب با جمعیت نیست. به عبارتی اگر تعداد پزشکان متخصص تهران را با سایر استان‌ها مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که چه درصد زیادی از پزشکان متخصص در تهران متمرکز شده اند.

طاهری با بیان اینکه میزان دسترسی به پزشکان متخصص در شهرستان‌ها خیلی محدود است، ادامه داد: رفت و آمد و مسافرت‌های درمانی در کشور فوق العاده زیاد است و ما حتی پزشک عمومی، پرستار و ماما را در خیلی از شهرستان‌ها در دسترس نداریم.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: تربیت نیروی انسانی از نظر کمی در کشور نسبت به استانداردهای موجود جهانی دچار کمبود است ولی متخصصان سلامت معتقدند که دلیل این کمبود این است که این تربیت شده‌های حوزه سلامت اقدام به مهاجرت می‌کنند و در کشور باقی نمی مانند.

وی بیان کرد: ما باید معافیت‌ها و امکاناتی را در اختیار این افراد قرار دهیم تا مشتاق شوند که در کشور بمانند. راهکار حل خیلی از این مشکلات این است که نیروی انسانی به نحوی تربیت شود که نیاز کل کشور را پوشش دهیم. این امکان در حال حاضر وجود ندارد و باید وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت مجلس فکری برای حل این مشکل بکند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • طاهری: سرانه پزشک متخصص تناسبی با جمعیت کشور ندارد
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است
  • هجدهمین دوره مسابقات روبوکاپ ایران با ۱۸۰۰ شرکت‌کننده آغاز به‌کار می‌کند
  • کانون بسیج اساتید دانشگاه بوعلی سینا از عملیات مقتدرانه وعده صادق حمایت کرد
  • رونمایی از بزرگ‌ترین دیوارنگاره دانشگاهی با موضوع عملیات «وعده صادق» +عکس
  • پورکمالی: عملیات «وعده صادق» تبلور غیرت ملّی و مبیّن پیشرفت‌های فناورانه کشور است
  • طهرانچی: معاونت فرهنگی باید نقش هدایت‌گری و جهت‌دهی در تربیت عالم داشته باشد
  • همکاری فرهنگستان علوم با سایر فرهنگستان‌ها/ تقدیر از عملیات غرورآفرین «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • دستگاه‌های فرهنگی به دنبال رشد و تربیت هنرمند انقلابی باشند