Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام خدایاری گفت: برای احداث تالار و مجتمع فرهنگی مرکزی ارومیه ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار موردنیاز است.

«حجت‌الاسلام ناصر خدایاری»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه اظهار کرد: برای احداث تالار و مجتمع فرهنگی مرکزی ارومیه تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز برای تکمیل آن موردنیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی افزود:  تالار مرکزی ارومیه به مساحت ۱۸ هزار مترمربع از ۱۲ سال قبل در حال احداث است و ۲۵ درصد کل فضاهای فرهنگی این استان را تشکیل می‌دهد.

این مقام مسوول با بیان اینکه حجم فعلی فضاهای فرهنگی و هنری در آذربایجان‌غربی ۵۶ هزار متر مربع بوده، گفت: با بهره‌برداری از تالار بزرگ ارومیه ۱۸ هزار متر مربع به مساحت فضاهای فرهنگی و هنری این استان اضافه شده و به ۷۴ هزار متر مربع خواهد رسید.

وی اذعان کرد: در تلاش هستیم بخشی از این تالار از جمله سالن بزرگ آن با ظرفیت یک‌هزار و ۱۴۰ نفر تا پایان امسال و سالن کوچک این تالار با ظرفیت ۴۰۰ نفر در سال آینده به‌ بهره‌برداری رسیده و مورد استفاده اهل هنر این استان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام خدایاری خاطرنشان کرد:  بر اساس تفاهم‌نامه ایی که بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری آذربایجان‌غربی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انعقاد شده یک‌هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال اعتبار در بهمن‌ سال گذشته برای توسعه و بهبود زیرساخت‌ها و فضاهای فرهنگی و هنری آذربایجان‌غربی اختصاص یافته که تا پایان سال ۱۳۹۹ در این استان هزینه می شود.

گفتنی است؛ تالار مرکزی ارومیه جزء هشت تالار بزرگ کشور محسوب می‌شود و ساختمان آن در زمین به مساحت ۱۲ هزار مترمربع و با ۱۸ هزار مترمربع زیربنا احداث شده و این تالار دارای ۲ سالن برای نمایش و موسیقی، بخش پلاتو و سالن بلک باکس، نگارخانه، پارکینگ و بخش‌های مختلف است.

 

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد اجلاس نماز مجلس طرح ملی فهما فهما انتخابات مجلس شورای اسلامی سامانه فهما تالار مرکزی ارومیه ارومیه فرهنگ و هنر آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۹۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۰ هزار میلیارد تومان، اعتبار مورد نیاز طرح دارویار

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، سید جلیل میرمحمدی میبدی گفت: علیرغم اینکه تاکید داشتیم برای اجرای درست و کامل طرح دارویار در سال ۱۴۰۲ نیاز به ۹۰ تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان داریم، متاسفانه ۶۹ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد که از این مبلغ هم تنها 50 درصد آن محقق شد.   وی افزود: بودجه این طرح برای سال جاری هم با رشد بسیار مختصری در جداول بودجه پیش بینی شده در حالی که حداقل بودجه مورد نیاز برای این طرح باید ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار میلیارد تومان باشد.   نماینده مردم تفت و میبد در مجلس گفت: به طور قطع دود عدم اختصاص به موقع و کافی بودجه به طرح دارویار به چشم مردم می‌رود و به مردم به ویژه قشر مستضعف آسیب زیادی وارد می‌شود.   وی افزود: امیدواریم مجلس در سال جاری آن چه که تصویب می‌کند عدد بسیار بیشتری باشد و همچنین شاهد نظارت جدی تری در بحث دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی و شیرخشک باشیم.

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره)/ شمال تهران نیاز به کمربندی دارد
  • شعار «مرگ بر اسراییل» در تالار مرکزی رشت پیچید
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • تکمیل طرح های راهداری مرکزی نیازمند ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • ۱۳۰ هزار میلیارد تومان، اعتبار مورد نیاز طرح دارویار
  • تکمیل مجتمع آبرسانی شیخ موسی ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • بودجه مورد نیاز در سال 1403 برای بزرگراه تهران شمال 15000میلیاردتومان، بودجه تخصیصی 165میلیارد تومان