Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی رستمی مدیرعامل شرکت معدنی املاح ایران گفت: صنعت نمک و فرآورده‌های آن در گرمسار و آرادان با تکمیل زنجیره تولید و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان تا ماه‌های آینده بین المللی خواهد شد.

او افزود: یکی از اقدامات مهم شرکت معدنی املاح ایران با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در زمینه استفاده از فرصت تحریم‌ها در جهت خودکفایی و تولید داخل، با مشارکت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان داخلی صنعت نمک در گرمسار و آرادان توسعه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستمی تصریح کرد: مجموعه معدنی املاح ایران رشد ۱۷ درصدی صادرات و ۲۰ درصدی افزایش تولید در هشت ماهه گذشته را در کارنامه خود دارد.

مدیرعامل شرکت معدنی املاح ایران به افتتاح یکی از مهم‌ترین طرح‌های کشور در بخش سولفات پتاسیم به عنوان یک ماده تاثیرگذار در مواد شوینده کشور در آرادان اشاره کرد و افزود: این طرح سال آینده در شرکت معدنی املاح ایران شهرستان آرادان به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام / ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معدن نمک بخش خصوصی شرکت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۹۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوداتکایی ۹۵ درصدی در صنعت شوینده و بهداشتی

به گزارش تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای محمد مهدی برادران در مراسم آغاز به کار سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری کمبود برخی از کالا‌های اساسی به ویژه شوینده در روز‌های پایانی سال در بازار بود افزود: در صنایع عمومی مثل شوینده با فراوانی کالا مواجه ایم که البته کیفیت و رقابت کالا مد نظر است.   وی افزود: مجموعه کار‌هایی که در حوزه مواد شوینده و سلولزی انجام شده ارزشمند است و در آینده‌ای نزدیک جشن خوداتکایی برگزار خواهیم کرد.   برادران با بیان اینکه حجم بازار مواد شوینده در کشور حدود ۱۳۰ همت، است گفت: در سال گذشته مواد اولیه‌ای که برای شوینده و بهداشتی آرایشی تامین شد ۴۵ میلیون دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تر، (۱۴۰۱) دو درصد کاهش داشت که البته به سمت عمق بخشی در تولید هم رفته ایم.   برادران گفت: تولید اسانس از پایه مولکول برای نخستین بار در ایران انجام شده و ایران هفتمین تولید کننده در دانش فنی این محصول در دنیاست، همچنین تا سه سال قبل، ما وارد کننده گلیسیرین بودیم، اما امروز در این بخش به خوداتکایی رسیده ایم و نیاز‌های داخلی را تامین می‌کنیم البته در پی ایی جی- ام پی جی، فسفات و ... تولید بازار را در دست گرفته ایم و در حال عمق بخشی به کالا‌های داخلی هستیم ضمن اینکه همزمان با طرح‌هایی که در حال اجراست رونق بازار‌های قاچاق و تقلبی کم شده بطوریکه هم اکنون حدود ۹۵ درصد کل بازار را در دست داریم.   معاون وزیر صمت گفت: سال ۱۴۰۲، به موازات واردات چهل و پنج میلیون دلاری مواد اولیه، ۱۶۱ میلیون دلار صادارت داشتم که در مقایسه با مدت مشابه قبل‌تر (۱۴۰۱) هجده درصد رشد داشته است.    برادران به حوزه فعال سازی ظرفیت‌های خالی این صنعت اشاره کرد و گفت: طرح تولید بدون کارخانه که شاه بیت فعالیت وزارت صنعت در سال جهش تولید با مشارکت مردم است اقداماتی صورت گرفته به طوریکه ما بیش از ۲ میلیون تن هم اکنون در این ظرفیت به سمت صدور پروانه رفتیم که کار بسیار اصولی است که باید انجام شود.   وی ادامه داد: هدفگذاری‌هایی که مجموع صاحبان صنعت، تولید کنندگان و حامیان دولتی انجام داده اند هدفگذری جهشی در قالب تولید بوده بطوریکه برای امسال ۲۵ درصد رشد تولید را پیش بینی کرده اند.   برادران گفت:‌بر اساس اعلام آمار رسمی کشور، میزان تولید در سال ۱۴۰۲، ۱۸۲۲ هزار تن بود که در مقایسه با سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.   معاون وزیر صمت افزود: هم اکنون صنعت شوینده کشور هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی به بلوغی رسیده که علاوه بر تامین نیاز داخلی، بازار‌های صادراتی را هدف گیری کرده است و با توجه به ظرفیت‌های موجود و پیوندی که با شرکت‌های پتروشیمی وجود دارد در مجموع شاه بیت اقتصاد جهش تولید، مدیریت قیمت تمام شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رشد ۵۰ درصدی شرکت‌کنندگان هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • افتتاح کارخانه خوراک در شهرستان‌های گرمسار و آرادان
  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالاهای مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار
  • افتتاح یک واحد تولید باطری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • احیای ۱۶ واحد صنعتی و معدنی در چهارمحال و بختیاری
  • خوداتکایی ۹۵ درصدی در صنعت شوینده و بهداشتی