Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، بوریس جانسن در نخستین نطق پس از پیروزی تاریخی خود مستقیم به برگزیت اشاره کرد و گفت: «با پیروزی تاریخی حزب محافظه‌کار، حالا دیگر خروج از اتحادیه اروپا تصمیم انکارناپذیر مردم بریتانیاست.»

تا پیش از این، نخست‌وزیر بریتانیا برای اجرایی کردن برگزیت به رای موافق پارلمان نیاز داشت و به دلیل نداشتن ۳۲۶ کرسی، نمی‌توانست تصمیم خود را پیش ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دور تازه، حزب محافظه‌کار به رهبری جانسن به اندازه کافی و بیش از آن رای دارد و در نخستین اقدام سراغ برگزیت می‌رود.

در پایان شمارش آرا، ۶۴۹ کرسی پارلمان به این ترتیب بین احزاب بریتانیا تقسیم شد: ۳۶۴ کرسی حزب محافظه‌کار، ۲۰۳ کرسی حزب کارگر، ۴۸ کرسی حزب ملی اسکاتلند، ۱۱ کرسی حزب لیبرال دموکرات و ۲۳ کرسی احزاب دیگر.

فقط نتیجه یک کرسی تا نهایی شدن سرنوشت تمام ۶۵۰ کرسی مجلس عوام باقی مانده که آن هم تا عصر امروز به وقت بریتانیا اعلام می‌شود. در واقع به دلیل بد بودن شرایط آب و هوایی در مجمع‌الجزایر سیلی در جنوب غربی بریتانیا، اعلام نتیجه نهایی به تعویق افتاده است.

در مجموع ۶۷.۲۵ درصد مردم بریتانیا در انتخابات شرکت کردند و حدود ۱۴ میلیون نفر (۴۴ درصد) به نامزدهای محافظه‌کار رای دادند. حزب کارگر ۱۰ میلیون رای داشت و لیبرال دموکرات با ۳.۶ میلیون رای و ملی اسکاتلند با ۱.۲ میلیون در رده‌های بعد ایستادند.

کد خبر 469776

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۰۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف

این‌که چقدر افراد یک جامعه به یکدیگر اعتماد دارند و چقدر به دولت و سیاستمداران اعتماد می‌کنند، باعث شکل‌گیری تعریفی به نام سرمایه اجتماعی است؛ شاخصی که در بزنگاه‌های مهم اجتماعی و سیاسی می‌تواند برای یک کشور راهگشا باشد. اگر نخواهیم با مصداق‌های سیاسی به تشریح اهمیت این شاخص بپردازیم، می‌توان به فراگیری کرونا در ایران اشاره کرد؛ فراگیری بیماری‌ای که کنترل و مهار آن تنیدگی مهمی با سرمایه اجتماعی داشت. شاید به‌دلیل میزان اهمیت مراقبت‌های بهداشتی بود که راه‌حل این چالش پزشکی را می‌بایست در اعتماد عمومی جست‌وجو می‌کردیم. اتفاقی که البته در مقایسه با دیگر کشورها وضعیت ایران را بهتر نشان می‌داد. اعتماد عمومی یعنی انتظار مردم از دریافت پاسخ مثبت به خواسته‌های‌شان از طریق متولیان امور. البته حداقل داده‌های آماری استخراج‌شده از پژوهش‌های صورت‌گرفته نشان می‌دهد این شاخص رو به کاهش است اما در این میان جامعه ایرانی به چه کسانی همچنان اعتماد دارد و ازچه قشروگروهی سلب اعتماد کرده است؟ نکته مهم در میانه نتایج این آمارها این است که بدانیم صرف خوانش داده‌های آماری نمی‌توان به نتیجه درستی رسید و گاه خروجی این داده‌های بدون تحلیل می‌تواند گمراه‌کننده باشد. نتایج آخرین پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان درسال۱۴۰۲نشان می‌دهد که با وجود کاهش سرمایه اجتماعی، همچنان پزشکان، معلمان واستادان دانشگاه اقشار مورد اعتماد در جامعه هستند. با این حال درصد اعتماد «زیاد یا خیلی‌زیاد» به این اقشار نیز حدود۵۰درصد بوده است. همچنین، نتایج این پیمایش نشان می‌دهد با وجود آن‌که درسال۱۳۹۴اعتماد «زیاد یا خیلی زیاد»به هنرمندان و چهره‌های رسانه‌ای حدود ۵۴ درصد بوده، درسال ۱۴۰۲، اعتماد «زیاد یا خیلی زیاد» به سلبریتی‌ها و چهره‌های رسانه‌ای حدود ۱۷درصد گزارش شده است. رد و نشان چرایی افول اعتمادنزد این افراد رامی‌توان درعملکردآنها طی چند سال اخیر درجامعه ایرانی جست‌وجو کرد. البته نکته جالب توجه این است که درمیان سایر اقشار نه‌فقط اعتماد به کسبه و بازاریان کاهش نداشته بلکه چند درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • تصاویری از مراسم امضای قرارداد واگذاری استقلال و پرسپولیس | تعیین تکلیف ۵ درصد از سهام باقیمانده
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
  • آخرین اخبار از بارگذاری مدارک آزمون‌ آموزگاری ۱۴۰۳+ زمان اعلام نتایج نهایی آزمون
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟ | آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان از امروز | انجام ارزیابی تکمیلی در آخر اردیبهشت‌
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • رقابت ۲ نامزد مجلس برای یک سهمیه باقیمانده در مشهد و کلات
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟