Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس صالحی ظهر جمعه در دومین روز از سفر خود به استان مرکزی در دیدار با جامعه قرآنی و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در خمین اظهار داشت: امام راحل روح دمیده الهی در عصر ما بودند و مردم خمین جسم و جان این روح را پروراندند.

وی ادامه داد: امام راحل با روح قرآن محشور بودند. با روح و معنایی که امام از قرآن یافتند، پشتوانه نهضت بزرگ بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امام هنرمند بود و اگر چه در دانشکده ارتباطات تحصیل نکرد اما ایشان با مردم ارتباط داشتند و از سال ۴۲ تا آن زمان که از خاک به افلاک پیوستند مردم خود را همراهی می کردند.

صالحی بیان کرد: خلاقیت هنری در دیوان امام راحل وجود دارد و به برکت امام مسیر هنر و امکان تجدید حیات در فضای ایران اسلامی مشخص شده است.

وی افزود: یکی از دیدگاه های مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر های استان توجه به فضای استان ها است. در این سفر بر اساس تفاهم نامه تنظیم شده با استاندار مرکزی مقرر شد، در حوزه زیر ساختی و دیدگاهی در فضای استان در دوسال آخر فعالیت دولت دوازدهم اتفاقات مهمی شکل گیرد.

صالحی افزود: بر اساس این تفاهم نامه مبلغ ۱۱۸ میلیارد تومان در حوزه زیر ساخت ها و ایده ها و برنامه ها دیده شده است.

وی گفت: مبلغ ۹۰ میلیارد تومان در حوزه زیر ساخت و  دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در حوزه قرآنی و دینی، دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در حوزه هنری و سینمایی، ۱.۵ میلیارد تومان در حوزه فرهنگی و ادبی و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در حوزه حمایت از هنرمندان برای استان مصوب شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: شهرستان خمین به اعتبار نام و جایگاه حضرت امام نیازمند اهتمام مضاعف است و از تمامی مسئولین استانی انتظار می رود به این مهم باید بیشتر توجه کنند.

صالحی اظهار کرد: حمایت از بودجه های هنری شهرستان خمین در ستاد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار است.

وی گفت: یکی از رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به فعالیت های قرآنی است که در سطح کشور پیگیری می کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت:در تابستان ۹۸  در کانون های مساجد ۷۲ هزار عنوان فعالیت صورت گرفته است. در استان مرکزی نیز چند هزار فعالیت قابل توجه در کانون های فرهنگی هنری مساجد انجام شده است.

وی بیان کرد: بیمه فعالین قرآنی در حال پیگیری است و ۷ هزار فعال قرآنی در سطح کشور از خدمات بیمه ای بهره مند هستند و در دو سال اخیر بیش از یک هزار و ۵۰۰ فعال قرآنی به مجموعه بیمه شدگان اضافه شده است.

صالحی گفت: در دو سال گذشته تعداد بیمه شدگان صندوق هنر از ۲۸ هزار نفر به ۴۲ هزار نفر رسید و منابع مالی این حوزه به بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اخیرا تصویب اساسنامه کانون های فرهنگی و هنری مساجد در شورای عالی انقلاب فرهنگی با ابلاغ توسط رییس جمهور انجام گرفته و پشتوانه ای برای این کانون ها است. همچنین از ظرفیت شورای سیاست گذاری برای کانون های  مساجد باید استفاده شود.

کد خبر 4796429

منبع: مهر

کلیدواژه: سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت های قرآنی انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین بارش برف ثبت نام کاندیداها یاسوج تعطیلی مدارس بیرجند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرکرد ویروس آنفلوانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۰۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون گفت: داروخانه‌های این شهرستان بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد و این قشر قادر به بهره‌گیری از این خدمات نیستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حسین صائبی عصر امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در نشست مشترک با مسئولان شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون در محل آن اداره به دغدغه‌های بهداشت و درمان معلمان و دانش آموزان اشاره و اظهار کرد: ماهانه مبلغی بابت بیمه تکمیلی از حقوق معلمان کسر می‌شود تا خدمات ویژه به آنان ارائه شود اما داروخانه‌های تیران و کرون این خدمت را پوشش نمی‌دهند.

وی افزود: بیش از هزار ۲۰۰ معلم در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند که هزینه بیمه تکمیلی را پرداخت کرده اما به دلیل عدم پوشش خدمت در داروخانه‌ها و برخی از مراکز درمانی، قادر به بهره‌گیری از خدمات ویژه نخواهند بود.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون ادامه داد: معلمان برای برای بهره‌گیری از این خدمات باید به شهرستان مجاور یا مرکز استان مراجعه کنند و یا فاکتور هزینه‌ها را به بیمه مرکزی ارائه بدهند که این کارها مشقت به همراه دارد.

صائبی با اشاره به اینکه پوشش بیمه‌ای در مراکز درمانی این شهرستان شرایط را برای خدمت گیری بیشتر تسهیل می‌کند، خاطرنشان کرد: مدیریت شبکه بهداشت و درمان این شرایط را تسهیل کند تا پوشش بیمه و حمایت‌ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار دانش‌آموز در بیش از ۱۲۰ مدرسه تیران و کرون مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: سلامت روح و جسم آنان حائز اهمیت بوده و پایش سلامت دوره‌ای و همچنین ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی و معاینات به تداوم سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها کمک می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون اضافه کرد: هر یک از این دانش آموزان سفیر سلامت در خانواده‌ها هستند که اگر به آموزش آنان توجه شود آنگاه مفاهیم به اعضای زیادی از جامعه می‌رسد.

دغدغه جدی درمانی در تیران و کرون

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون در این جلسه به دغدغه‌های درمانی مردم و مسئولان این شهرستان اظهار کرد: کمبود امکانات و خدمات تخصصی از مطالبات این منطقه است که با همکاری خیرین و دولت قابل رفع است.

عباس قاری با بیان اینکه احداث بیمارستان امام رضا (ع) در دستور کار قرار گرفته، افزود: بتن‌ریزی سقف آن انجام شده و مراحل بعدی ساختمان سازی آن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تا بهره برداری کامل این پروژه تجهیز و تأمین نیروی متخصص بیمارستان بهنیا باید انجام شود تا اختلالی در خدمت رسانی نداشته باشیم.

کد خبر 747337

دیگر خبرها

  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • بهره‌مندی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از بیمه تأمین اجتماعی
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید
  • یک فعال کارگری: پیشنهاد ترمیم حق مسکن کارگران در نشست غیررسمی وزارت کار مطرح شده
  • تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری
  • وزارت فرهنگ، متولی همه عرصه‌های تبلیغاتی کشور است
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان
  • ارسال ۵۸۷ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره مطبوعات شرق کشور
  • پیشتازی یزدی‌ها در تربیت حافظ قرآن کریم