Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله «سید علی سیستانی» مرجع عالی دینی عراق با صدور بیانیه ای که در خطبه نماز جمعه امروز در صحن مقدس حسینی در کربلای معلی قرائت شد از مبارزان با تروریسم در کشورش خواست که وارد تلاش برای اصلاحات شوند.

به گزارش گروه سیاسی برنا، آیت الله سیستانی در این بیانیه که «سید احمد الصافی» امام جمعه کربلا آن را قرائت کرد ، گفت: تلاش برای اصلاحات اگر شدیدتر و سخت از جنگ با تروریسم نباشد، کم از آن نیست و کسانی که توانستند پیروزی در جنگ با تروریسم را رقم بزنند می توانند، این تلاش جدید را نیز به ثمر برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ضرورت مدیریت صحیح تلاش برای اصلاحات توسط مبارزان با تروریسم در عراق تاکید کرد و گفت که اصلاحات، یک جنگ سرنوشت ساز دیگری است که شاید به دوره ای طولانی مدت از فساد و ناتوانی در اداره کشور پایان بدهد.

مرجعیت عالی دینی عراق بر ضرورت حفظ مسالمت آمیز بودن اعتراضات مردمی برای به ثمر رساندن دستاوردهای آن تاکید کرد و گفت : راه حل پیروزی در این تلاش، حفاظت از مسالمت آمیز بودن اعتراضات است.

وی خاطرنشان ساخت که اکثر شرکت کنندگان در تظاهرات جاری در عراق به ضرورت حفاظت از مسالمت آمیز بودن و دور کردن هرج و مرج و تخریب از صفوف اعتراضات واقف شده اند.

این مرجعیت دینی همچنین حادثه درگیری مسلحانه جمعه شب هفته گذشته در میدان «الخلانی» و همچنین قتل فجیع نوجوان عراقی در روز گذشته (پنج شنبه) در میدان «الوثبه» در مرکز بغداد را به شدت محکوم کرد.

آیت الله سیستانی بر ضرورت انحصار سلاح در دست دولت تاکید کرد و گفت که تنها مرجع رسیدگی به جرم و جنایت، دستگاه قضایی عادل است.

وی همچنین از دستگاه های ذی ربط خواست که عوامل قتل فجیع نوجوان را شناسایی و محاکمه کنند.

مرجعیت عالی دینی عراق از اینکه حادثه پنج شنبه گذشته (قتل نوجوان عراقی) در میان انظار عمومی در بغداد اتفاق افتاده ابراز تاسف کرد و گفت: اندوه بار است که بسیاری از مردم شاهد حادثه فجیع نوجوان عراقی بودند.

آیت الله سید علی سیستانی همچنین سالروز اعلام پیروزی بر گروه تروریستی داعش که مصادف با سه شنبه گذشته (۱۰ دسامبر ) بود را گرامی داشت و گفت که عراقی ها در جنگ با تروریسم زیباترین صحنه های افتخار را به ثبت رساندند.

وی به همین مناسبت بر ضرورت ایجاد ارتش و نیروهای مسلح قوی در عراق در چارچوب های حرفه ای تاکید کرد.

در بیانیه مرجعیت عالی دینی همچنین بر ضرورت بهبود شرایط معیشتی در مناطق آزاد شده از تروریسم و فراهم کردن شرایط برای بازگشت خانواده ها به شهر و دیارشان تاکید شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تروریسم سید علی سیستانی صدور بیانیه ای عراق نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۰۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امروز وقتی در مکتب هر کدام از بزرگان تفحص می‌کنیم می‌بینیم شخصیت‌های زیادی از مکتب آنان برخاسته‌اند، امروز مؤسسات بسیاری با فکر آیت‌الله مطهری، آیت‌الله مصباح، آیت‌الله طباطبایی و اندیشمندان بزرگ تأسیس شده‌ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعد از ظهر امروز در جمع مدیران و طلاب حوزه‌های علمیه که در محل حوزه علمیه شیخ الاسلام برگزا رشد در پاسخ به سوال یکی از طلاب حاضر در جلسه مبنی بر موضوع عفاف و حجاب، اظهار داشت: رهبر حکیم انقلاب اسلامی در فرمایشات خود در اواخر ماه مبارک رمضان فرمودند شرایطی که در حوزه حجاب در کشور ما وجود دارد، توسط دشمن برای ما به وجود آمده است، حتی آدم‌هایی را استخدام کرده‌اند که بیایند در خیابان بی‌حیایی کرده و جامعه مذهبی ما را تحریک کنند و جنگ یا دو قطبی بین باحجاب و بی‌حجاب راه بیندازند.

وی افزود: در مهم بودن موضوع حجاب شکی نیست، اما اینکه بین باحجاب و بد‌حجاب جنگ در بگیرد خواست دشمن است، بنابراین هم به معنای واقعی کلمه و به‌صورت جدی باید جلوی گسترش بی‌حجابی و بدحجابی گرفته شود، هم مراقب باشیم در میدان دشمن بازی نکنیم، جمع کردن این دو مسئله در کنار هم هنر می‌خواهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، بیان کرد: حجاب میوه و ثمره عفاف است، یعنی کسی که عفیف باشد باحجاب می‌شود، عفاف سرمایه و پشتوانه حجاب است و حجاب بروز و ظهور عفاف است، البته یکی از بروز و ظهورهای عفاف، حجاب است و بروز و ظهورهای دیگری هم دارد.

وی در پاسخ به سؤال یکی از طلاب در رابطه با وضعیت حوزه‌های علمیه، عنوان کرد: به معنای واقعی کلمه در حوزه‌ها از هر جهت انقلاب‌ها اتفاق افتاده است، یک زمانی طلبه‌ها کاری به چیزی نداشتند، صرفاً هر کس در یکی از رشته‌های حوزوی تخصص پیدا می‌کرد، اما اکنون قرار بر این است که پیش‌نمازهای ما در مساجد تبدیل به امامان مساجد شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: در حوزه علمیه یک زمانی قحط‌الرجال بود، اما شخصیت‌های بزرگی نظیر شهید مطهری یا آیت‌الله مصباح در حوزه رشد کردند، امروز وقتی در مکتب هر کدام از این بزرگان تفحص می‌کنیم می‌بینیم شخصیت‌های زیادی از مکتب آنان برخاسته‌اند، امروز مؤسسات بسیاری با فکر آیت‌الله مطهری، آیت‌الله مصباح، آیت‌الله طباطبایی و اندیشمندان بزرگ تأسیس شده‌اند.

عابدینی خاطرنشان کرد: بنابراین اگر بخواهیم حوزه فعلی را با حوزه 4-5 دهه قبل مقایسه کنیم، بهترین کلام این است که بگوییم این‌ها اصلاً قابل مقایسه نیستند، در آن دهه‌ها ما چند طلبه داشتیم که به زبان‌های خارجی مسلط باشند؟ امروز ما چقدر مبلغ داریم که به زبان‌های مختلف مسلط هستند و به کشورهای گوناگون برای تبلیغ می‌روند، امروز چقدر سراغ داریم که حوزه علمیه بانی شده و طلابی از سراسر دنیا جهت تحصیل به قم آمده‌اند.

وی در پاسخ به سؤال یکی دگیر از طلاب در رابطه با اساتید حوزه علمیه، تصریح کرد: بنده توصیه می‌کنم کتاب تعلیم و تربیت استاد شهید مطهری را بخوانید، این کتاب به قدری زیبا حوزه علمیه و سبک حوزوی را ترسیم کرده که تماشایی است، ایشان می‌فرمایند حوزه علمیه باید تفکر طلبه را بیدار کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: امیرالمؤمنین (ع) در خطبه اول نهج‌البلاغه فرمودند انبیاء آمدند تا گنج‌های نهفته در عقل‌های آدم‌ها را برآشوبانند، حوزه علمیه هم کارش این است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • احکام متناسب با جرم در پرونده‌های مرتبط با حجاب صادر شود
  • انتقاد از تعطیلی برخی مساجد در شهرهای کشور
  • آیت‌الله گرامی در گفت و گو با جماران: یکی از عوامل مهم لغو رفراندوم اصلاحات ارضی از سوی شاه اعتراض آیت الله بروجردی بود/ مقام ایشان در بُعد معنوی بسیار بالا بود ولی مثل بسیاری از مدعیان امروزی نبود که خود را مطرح کند
  • آغاز‌گر اصلاحات بزرگ
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود