Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا عبدالرحمان خدایی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، اظهار داشت: تلاش در راستای ترویج آموزه‌های دینی در سطح جامعه یکی از نیازهای لازم و ضروری به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: همه اقشار جامعه باید در راستای توجه به دستورات دین مبین اسلام حساس باشند و در این راستا نقش علما و روحانی برای رسیدن به این هدف بسیار مهم و حیاتی و خطیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت سنندج به اهمیت حضور جوانان در مناسبت های دینی و مذهبی تاکید کرد و افزود: نسل جوان باید به بهترین شکل ممکن در مناسبت های دینی و مذهبی حضوری پررنگ داشته باشد.

وی با اشاره به نقش و رسالت خانواده ها و نهادهای دیگر در جامعه برای حضور نسل جوان در برنامه های دینی و مذهبی، گفت: انتظار می‌رود که پدر و مادر نسبت به رفتار فرزندان خود با حساسیت برخورد کرده و زمینه برای حضور آنها در برنامه ها و مناسبت های دینی و مذهبی را فراهم کنند.

ماموستا خدایی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های امروز نماز جمعه سنندج، بیان کرد: ایجاد تفرقه و اختلاف یکی از اقدامات و توطئه های دشمن بر علیه کشورهای مسلمان به ویژه جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام دین وحدت و برادری و همدلی است، افزود: دشمن تلاش می‌کند تا با ایجاد تفرقه و دودستگی به اهداف شوم خود در کشورهای اسلامی و مسلمان دست پیدا کند.

امام جمعه موقت سنندج ضمن تاکید بر اینکه همه مردم باید هوشیار و آگاه باشند، گفت: هوشیاری و آگاهی در مقابل توطئه‌های دشمن و حفظ وحدت و همدلی در شرایط فعلی یکی از نیازهای لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه ما باید جنبه‌های وحدت در جامعه را بیش از پیش تقویت کنیم، یادآور شد: ما در دین مبین اسلام مشترکات بسیار زیادی داریم و باید در راستای تقویت این مشترکات تلاش و جدیت بیشتری داشته باشیم.

کد خبر 4796432

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه سنندج خطبه های نماز جمعه دین اسلام انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین بارش برف ثبت نام کاندیداها یاسوج تعطیلی مدارس بیرجند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرکرد ویروس آنفلوانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۰۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید محتوای مناسب و اثرگذار در حوزه عفاف و حجاب ضروری است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد عفاف و حجاب آذربایجان غربی با اشاره به دورانیشی مقام معظم رهبری در مطرح کردن تهاجم فرهنگی دشمنان نظام اسلامی در سه دهه گذشته،  گفت: متاسفانه توجه نکردن به این مسئله مهم در سالهای گذشته و غفلت کردن به این موضوع ، موجب شده که اکنون شاهد بهره برداری دشمنان از موضوع حجاب در جامعه هستیم .

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در موضوع حجاب و عفاف اظهار داشت: در حوزه عفاف و حجاب که یک مسئله شرعی و قانونی است ، تکالیف تمامی دستگاه ها و نهادها مشخص شده و ضروری است این تکالیف قانونی اجرا و کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه در بخشی از جریان ترویج بی حجابی در جامعه شاهد ورود جریان های سازمان یافته مخالفین نظام اسلامی در داخل و خارج از کشور هستیم، اظهار داشت: فعالیت این افراد در ناهنجاریهای اجتماعی قابل مشاهد است و می بایست دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی برخورد جدی با این افراد داشته باشند.

معتمدیان در ادامه با اشاره به بیان ترویج بی حجابی در برخی از حوزه های صنفی نیز گفت: در کنار استفاده از ظرفیت های قانونی در برخورد با این صنوف ، ضروری است برنامه های فرهنگی و ایجابی نیز در این راستا برنامه ریزی شود.

وی همچنین  اجرای برنامه های مستمر فرهنگی و تبیین ابعاد مختلف اهمیت عفاف و حجاب در جامعه را ضروری دانست و گفت: رسانه ها و بویژه صدا و سیما با تولید محتوای مناسب و تشریح ابعاد مهم و اهمیت عفاف و حجاب در جامعه در ابعاد مختلف در ترویج این وظیفه شرعی و قانونی نقش موثری ایفا کنند.

استاندار آذربایجان غربی فضای مجازی را بستر مهمی برای ترویج شعائر اسلامی بویژه عفاف و حجاب عنوان کرد و اظهار داشت:  دستگاه های فرهنگی با تولید محتوای مناسب فرهنگی اثر گذار برای سنین و اقشار مختلف و انتشار در فضای مجازی می توانند در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ورود جدی داشته باشند.

معتمدیان همچنین آماده سازی فضای عمومی شهر و آشنا کردن مردم با اهمیت عفاف و حجاب و حدود شرعی و قوانین مربوط به این حوزه را نیز در آگاهی مردم با آثار منفی بی حجابی موثر دانست.

دیگر خبرها

  • لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید
  • تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است
  • علما نقش‌آفرینان کلیدی در تمدن نوین اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه
  • تولید محتوای مناسب و اثرگذار در حوزه عفاف و حجاب ضروری است
  • رسانه ملی در پیوند قشرهای مختلف با آموزه‌های اسلامی در نوروز خوش درخشید
  • لزوم نقش آفرینی طلاب در تقویت قدرت اندیشه جامعه