Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه بهداشت آبدانان با اعلام کرد با توجه به بازرسی‌های به‌عمل‌آمده توسط بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌کیک‌های آلوده به قرص در این شهرستان مشاهده و کشف و ضبط شده‌اند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، چند روزی است که ویدیو و تصاویری در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود که در آن دانش آموزان دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان مدعی شده‌اند که در میان کیک‌های خوراکی خود انواع قرص‌های روان‌گردان و غیر روگردان یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رد این ماجرا در آبدانان ایلام مشاهده شد و شبکه بهداشت آبدانان با اعلام اینکه با توجه به بازرسی‌های به‌عمل‌آمده توسط بازرسین بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان، کیک‌هایی در سطح بازار وجود دارد که پس از بررسی وجود قرص در داخل بعضی از این محصولات مشاهده شده است.


این مرجع نظارت بهداشتی در ادامه اعلام خود می‌گوید: محصولات فوق در سطح فروشگاه‌های توزیع‌کننده در حال جمع‌آوری بوده و جهت آزمایش‌های لازم به آزمایشگاه رفرانس ارسال شده‌اند با توجه به اینکه موارد مشابه در سایر استان‌ها هم مشاهده شده است؛ لذا از همشهریان تقاضا می‌شود در خرید و مصرف این‌گونه محصولات دقت لازم را به عمل‌آورند و در صورت مشاهده وجود قرص در این محصولات واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان را با شماره تلفن ۳۳۶۲۲۳۰۰ مطلع کنند.

در تعاقب اعلام شبکه بهداشت آبدانان محمد کریمیان رئیس‌دانشگاه علوم پزشکی استان با انتشاراطلاعیه‌ای توسط روابط عمومی این دانشگاه اعلام کرد: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده وجود قرص و کپسول در کیک‌های خوراکی، به خط تولید این محصولات مربوط نبوده و پس از تولید به‌صورت جاگذاری و یا تعویض کیک‌های داخل بسته‌بندی، انجام‌شده است.

موردی که ناشی از مصرف این موارد بوده و منجر به مشکل در سلامتی فردی شده باشد گزارش نشده است.

با توجه به اینکه مداخلاتی باانگیزه‌های خاص در سطح توزیع و عرضه اتفاق افتاده است در موارد مشاهده شده کلیه پروسه توزیع و عرضه موردبررسی کامل قرارگرفته است و پیگیری‌ها ادامه دارد.

به‌منظور حفظ امنیت مواد خوراکی رعایت زنجیره توزیع و لزوم تأمین اجناس از شرکت‌های توزیع مجاز مورد تأکید بوده و در صورت اثبات خرید عرضه‌کنندگان از مراکز توزیع غیررسمی تبعات قانونی آن متوجه افراد خاطی هست.

بررسی سایر عوامل نظیر قصد و نیت انجام این کار در حوزه صلاحیت و اختیارات دانشگاه علوم پزشکی نبوده و مراجع انتظامی و امنیتی موضوع را بررسی خواهند کرد.

با توجه به‌احتمال تکرار چنین اقداماتی، مردم عزیز استان ضمن هوشیاری و دقت نظر در تأمین مایحتاج خود، می‌توانند با گزارش موارد مشکوک یا عینی به سامانه تلفنی ۱۹۰ و معرفی محل عرضه، در بررسی و مداخله سریع‌تر مساعدت کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قرص در کیک قرص برنج آبدانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۰۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود

معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان، گفت: طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی و همچنین کنترل کیفیت مواد غذایی عرضه شده در بیش از ۵۰ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی عملیاتی می‌شود. - اخبار استانها -

مهرداد شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی و همچنین کنترل کیفیت مواد غذایی عرضه شده در بیش از 50 هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی تحت پوشش این دانشگاه از اولویت‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز است.

وی افزود: به همین منظور در ماه‌های اخیر گام‌های بسیار موثری جهت رفع کمبودهای موجود در حوزه بازرسی مهندسین سلامت محیط مراکز بهداشت شهرستان‌ها توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز برداشته شده است.

معاون اجرایی بهداشت خوزستان، گفت:  در این خصوص با صرف هزینه یک میلیارد تومان در ماه‌های گذشته نسبت به خرید تجهیزات آزمایشگاه‌های آب‌شناسی از قبیل اتوکلاو، فور، کدورت‌سنج و بن ماری برای 23 شهرستان‌ تحت پوشش این دانشگاه اقدام شد.

وی بیان کرد: در ادامه در روزهای آینده با اختصاص یک میلیارد تومان دیگر نسبت به خرید دستگاه‌های پرتابل سنجش کیفی آب آشامیدنی شامل کیت‌های پرتابل کلرسنجی و قرص های سنجش کلر باقیمانده آب (DPD)، پودر و قرص‌های پرکلرین، حلال‌ها و محیط‌های کشت میکروبی مورد نیاز آزمایشگاه آب‌شناسی و همچنین دستگاه‌های پرتابل سنجش قطبیت روغن و دماسنج و اندیکاتورهای سنجش بارمیکروبی سطوح در کارگاه‌های تولید و فراوری مواد غذایی اقدام شد.

شریفی افزود: هدف از این اقدامات افزایش سطح پوشش و‌ تقویت نظارت به موقع و فوری بهداشتی بر تاسیسات آبرسانی و تصفیه‌خانه‌های آب، شبکه‌های توزیع آب شهری و روستایی و همچنین کنترل بهداشتی مواد غذایی در سطح عرضه است.

وی تاکید کرد: با این اقدامات صورت گرفته امیدواریم مخاطرات در این حوزه‌‌ها شناسایی و با همکاری متولیان مربوطه خطری متوجه سلامت جامعه نشود.

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه چمران در این زمینه افزود: 380 مهندس بهداشت محیط در 23 شهرستان تحت پوشش این دانشگاه در نوبت‌های صبح و عصر در قالب اجرای طرح تشدید بازدید از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی و کنترل کیفی آب آشامیدنی از ساعت 8 صبح تا 20 عصر در قالب تیم‌های بازرسی ثابت و سیار در حال انجام وظیفه است.

شریفی همچنین گفت: عدم رعایت موازین بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی خط قرمز مرکز بهداشت می‌باشد و با کسانی که سلامت مردم را به مخاطره می اندازند به هیچ وجه مماشات به عمل نمی‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس قانون ماده 13 مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب مجلس شورای اسلامی از طریق مراجع قضایی پیگیری‌های لازم برای برخورد با متخلفان بهداشتی شده و در صورت عدم توجه به اخطار بهداشتی مراکز و اماکن نامبرده پلمب خواهند شد.

انتهای پیام/341/

دیگر خبرها

  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کنند
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود
  • توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری سنوروزیس ،گیجی در گوسفندان
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است/ توزیع در ۸ استان
  • رفع شکستگی خط انتقال آب در شمال شهر نیشابور
  • ویزیت رایگان در‌ مناطق روستایی کنت