Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@17:42:46 GMT

اعتراض باید از راه مراکز قانونی صورت گیرد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۰۳۲۶

اعتراض باید از راه مراکز قانونی صورت گیرد

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان که در مصلای بزرگ برگزار شد، افزود: آمدن در خیابان‌ برای اعتراض، غلط و غیرقانونی است زیرا باعث فرصت‌طلبی اراذل و اوباش و به بارآمدن فاجعه می‌شود.

وی اظهار داشت: حتی هیات‌های عزاداری نیز برای حضور در خیابان و انجام برنامه‌های مختلف از جمله تعزیه نیازمند مجوز از فرمانداری و وزات کشور هستند و مردم باید اعتراض خود را را مجاری دیگر مانند نمایندگان مجلس که خود آنها را انتخاب کرده‌اند به گوش مسوولان برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اصفهان با اشاره به اتفاقات سال ۸۸ گفت: اگر از ابتدا مانع حضور مردم برای اعتراض در خیابان‌ها شده بودند آن فجایع به بار نمی‌آمد.

وی افزود: قانون می‌گوید هرگونه تجمع، راهپیمایی و تظاهرات باید با کسب مجوز قانونی صورت گیرد؛ برخی حرف‌ها که راجع به علما و دانشگاهیان در کانال ها و سایت های خارجی و داخلی زده می شود تحریف شده است و باید برای کسب اطلاع با خود آنها تماس بگیرید.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به تقطیع سخنان خود در برخی سایت‌ها و کانال ها گفت: بنده سایت دارم و مردم می‌توانند برای اطلاع از اخبار و گفته‌های بنده به آن مراجعه کنند.

وی در بخش دیگری با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: باید انسان‌های مومن، متدین، فعال و دلسوز، ملاک انتخاب صحیح قرار گیرد و نباید بر اساس فامیلی، خطی و جناحی، خانواده شهید و یا سید بودن به افراد رای بدهید بلکه باید ملاک‌های انتخاب شما آگاهانه باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مراقب باشید به افرادی که دلشان برای خارج می‌تپد و یا اینکه شعارهای نه غزه نه لبنان و ... سر می‌دهند را انتخاب بکنید.

امام جمعه اصفهان انتخاب افرادی که افکار غلط دارند را مانع پیشرفت انقلاب و نظام دانست و گفت: باید به کسانی که به انقلاب و رهبری اعتقاد قلبی دارند و از سواد و فضل برخوردار هستند رای بدهید.

وی همچنین انتخاب‌های گروهی را اشتباه دانست و گفت: باید نسبت به تک تک افراد شناخت لازم داشته باشید و ملاک خود را براساس قرار گرفتن در لیست فلان گروه و جناح قرار ندهید.

آیت الله طباطبایی نژاد همچنین بر حضور حداکثری مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس تاکید کرد و گفت: نکند خدای ناکرده برای کمبودها و بی تدبیری‌ها حضور خود را کم کنید.

وی حضور حداکثری مردم در انتخابات را موجب قوت انقلاب و ضعف دشمنان دانست و گفت: دشمنان باید بفهمند که با حرف ها و کانال‌ها و تحریم‌های خود نمی‌توانند که مردم را از انقلاب جدا کنند.

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری با اشاره به تحریم‌های تکراری دشمن گفت: دشمن به بن‌بست رسیده است و اقدام به تحریم دوباره آن چیزهایی می کند که در گذشته تحریم شده بود.

وی به پیشرفت‌های ایران در زمینه های دارویی، فنی و مسائل مختلف اشاره کرد و گفت: کشورهای غربی در تمام زمینه ها به ویژه بخش فنی به کشور ما نیاز دارند.

آیت الله طباطبایی نژاد همچنین روز حمل و نقل را به رانندگان به ویژه رانندگان ماشین‌های سنگین تبریک گفت و گفت: آنها همیشه برای رفع مشکلات مردم کمر همت بسته‌اند.

وی با تسلیت سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح و ۲ نفر از پاسداران همراه وی گفت: این روز به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

امام جمعه اصفهان افزود: دشمنان از گذشته تاکنون همواره به دنبال تفرقه افکنی بیان اندیشمندان کشور شامل روحانیان و دانشگاهیان بوده‌اند.

وی یادآور شد: الان هم سعی دارند با اتهام‌زنی به روحانیان و دانشگاهیان به عنوان مغزهای متفکر جامعه بین آنها جدایی بیندازند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 اراذل و اوباش انقلاب انقلاب و نظام غزه مجلس شورای اسلامی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۰۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندروم فتوشاپ سازی از سلبریتی‌ها

به گزارش «تابناک»، رضا صائمی در عصر ایران نوشت: طی چند روز گذشته که خبر بیماری ترانه علیدوستی  در شبکه‌های اجتماعی به اصطلاح ترند و وایرال شده شاهد انتشار انواع و اَشکال عکس‌هایی بوده‌ایم که از طریق فوت‌و‌فن فتوشاپ یا تمهیدات هوش مصنوعی، او را بر تخت بیمارستان نشان می‌دهد که هر بار یکی از بازیگران یا چهره های سرشناس در کنارش ایستاده است.

     یکی از مهم‌ترین عکس‌هایی که دست‌مایۀ این جعل‌های فتوشاپی قرار گرفته است مربوط به بستری شدن «الناز شاکردوست» است که ظاهرا سر صحنه یکی از فیلم‌ها مصدوم و به بیمارستان منتقل شده بود و برخی از بازیگران در آن زمان به عیادتش رفته بودند.

    در یکی از این جعل‌های فتوشاپی، سر ترانه علیدوستی را به جای الناز شاکردوست گذاشته‌اند و سر حمید علیدوستی پدر ترانه را به جای مهران مدیری! جالب این‌که آن‌قدر این جعل ناشیانه است که حتی موهای مهران مدیری را بر صورت پدر ترانه علیدوستی ( که خود نیز به عنوان ستارۀ پیشین فوتبال شهرت و محبوبیت دارد) گذاشته بودند یا به این فکر نمی‌کردند حمید علیدوستی لباس زمستانی به تن دارد که با هوای بهاری اکنون همخوانی ندارد.

سمت چپ: واقعی: مهران مدیری و الناز شاکر دوست/ سمت راست: جعلی: حمید علیدوستی و دخترش ترانه

 آنچه بر تاسف این سندرم فتوشاپ‌سازی می‌افراید، استفاده برخی از صفحات سینمایی و خبری در اینستاگرام و تلگرام از همین عکس‌ها و اخبار جعلی است که حتی به اخلاق حرفه‌ای خود هم پای‌بند نیستند و بدون آزمودن صحت خبر به انتشار آن دست می‌زنند.

   این حجم بالای تولید اخبار و تصاویر جعلی، صرفا برای جذب فالوئر بیشتر و منافع مالی و کاری برآمده از آن صورت گرفته و مصداقی از بی اخلاقی رسانه‌ای است و یا بی اطلاعی و ساده‌انگاری.

   البته زندگی سلبریتی‌ها و کنج‌کاوی برای کشف رخدادهای آن، در همه جای دنیا وجود دارد اما جعل عکس و خبر برای جلب فالوئر و دنبال‌کننده بیشتر را نمی‌توان ذیل فرهنگ هواداری قرار داد.

    به نظر می‌رسد این سندروم ناشی از نوعی اختلال عاطفی در بخشی از جامعه ماست که نیازمند توجه‌اند.  ‌توجهی افراطی که برای جلب نظر دیگران به خود، به جعل خبر دست زده و با خبرسازی‌های کذب، کمبود توجه خود را جبران و ارضا می‌کند. ظهور و گسترش هوش مصنوعی و کاربرد عمومی آن هم بر شدت این سندرم افزوده و شاهد جعل انواع و اقسام عکس و ویدئوهایی هستیم که اغلب با تصویری از سلبریتی‌ها گره می‌خورد و به تولید محتواهای کاذب و جعلی می‌انجامد که صرفا به مثابه تمهیدات سودجویانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

   واقعیت این است که پاپاراتزی‌ها هم در جهان رسانه‌ای، قواعد و قوانین خود را دارند و در دایره اخلاق حرفه‌ای فعالیت می‌کنند. آنچه در شبکه‌های اجتماعی ما به واسطه فناوری‌های نوین دیجیتالی صورت می‌گیرد نوعی دست‌کاری در واقعیت است و می‌تواند مصداق فریب افکار عمومی به مثابه جرم هم تعریف شود. این جعل‌سازی‌ها نه نتها به اعتماد عمومی خدشه وارد می‌کند بلکه زیست فردی سلبریتی‌ها را هم دچار مخاطراتی می‌سازد.

     اگر بخواهیم این رخداد را در یک خوانش کلی‌تر جامعه‌شناسانه مورد تحلیل قرار دهیم باید آن را مصداقی از گفتمان ابتذال بدانیم که متاسفانه بر زیست-مجازی ما حاکم شده و سلامت روایت و سلامت روانی را تهدید می کند.

    گاه برخی از این محتواهای ساختگی مصداق شوخی و کمدی است که صرفا برای خنده و سرگرمی تولید می‌شوند و همه کارکرد آن را می‌دانند مثل شوخی تصویری که چند سال پیش با عباس جدیدی در گرفتن عکس سلفی شده بود اما جعل عکسی که در ارتباط با خبر بیماری ترانه علیدوستی صورت گرفته نه شوخی کردن با خبر که شوخی گرفتن خبر و اطلاع رسانی بود و می‌تواند آسیب‌های اجتماعی گزنده‌ای در پی داشته باشد و اخلاق عمومی را در سراشیب سقوط قرار دهد. سوء استفاده از شهرت فقط  توسط افراد مشهور صورت نمی گیرد بلکه گاهی با شهرت آنها صورت می‌گیرد و این هشداری است تا بفهمیم در جهان رسانه‌ای امروز، رعایت اخلاق رسانه‌ای ضرورت بیشتری دارد.

دیگر خبرها

  • سندروم فتوشاپ‌سازی از سلبریتی‌ها
  • سندروم فتوشاپ سازی از سلبریتی‌ها
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  • برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد
  • اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد