Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد دیه استان گیلان امسال ۳۰۷ زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کرد و ۸۰۰ زندانی دیگر نیز منتظر مساعدت نهادها و خیران هستند. ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، هر ساله تعداد زیادی از افراد به‌دلایل مختلفی ازجمله مهریه، دیه و جرایم مالی مختلف روانه زندان‌ها می‌شوند و این موضوع موجب شده است که سازمان‌های مردم‌نهاد و خیران فکری برای این افراد کنند تا آنها از نعمت بودن در جامعه و کنار خانواده خود محروم نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زندان رفتن این افراد علاوه بر ایجاد آسیب‌های مادی و معنوی زیاد برای آنان و خانواده‌هایشان، هزینه‌های زیادی را نیز برای دولت ایجاد می‌کند لذا نیاز است تا بستر مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد و خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد فراهم شود.

طبق اعلام ستاد دیه استان گیلان از ابتدای امسال تاکنون 307 زندانی جرایم غیرعمد در این استان آزاد شدند و 800 نفر دیگر نیز در انتظار مساعدت نهادها و خیران هستند تا به آغوش خانواده‌های خود برگردند.

487 زندانی جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی در انتظار کمک‌های خیّرینبیش از 13 هزار زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های کشور وجود دارد11 زندانی جرایم غیرعمد به همت واقفان استان گلستان از زندان آزاد شدند

رئیس ستاد دیه گیلان ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) اظهار داشت: ستاد دیه تنها به زندانیانی که مرتکب جرایم غیرعمد شده‌اند کمک می‌کند همچنین زندانیانی که جرایم مالی و بدهکاری دارند نیز از بزرگ‌ترین طیفی هستند که از خدمات ستاد دیه بهره‌مند می‌شود.

علیرضا یزدانی با بیان اینکه ستاد دیه به صاحب‌کارانی که توانایی پرداخت هزینه‌های بیمه کارگران خود را ندارند و به زندان افتادند نیز کمک می‌کند بیان کرد: رانندگانی که دچار حادثه شده و بیمه ندارند و همچنین گروهی که مرتکب قتل شبه‌عمد شدند نیز از خدمات این ستاد بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ستاد دیه استان گیلان 9 هزار زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کرد ابراز داشت: از ابتدای امسال تاکنون 307 زندانی جرایم غیرعمد در گیلان توسط ستاد دیه استان آزاد شدند که این افراد معادل 130 میلیارد تومان بدهی داشتند.

رئیس ستاد دیه گیلان با بیان اینکه 80 میلیارد تومان از مبلغ بدهی زندانیان آزاد شده از طریق بیمه، خیران و تقسیط به‌دست آمده است گفت: از طریق گذشت شاکیان نیز 45 میلیارد تومان از بدهی زندانیان بخشیده شد و در نهایت 6 میلیارد تومان نیز توسط ستاد دیه گیلان تأمین و پرداخت شد.

یزدانی از انتخاب گیلان به‌عنوان استان برتر در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در سطح کشور خبر داد و افزود: تهران، اصفهان و سپس گیلان 3 استان برتر در زمینه تعداد زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شده هستند و از این رو از همه نیکوکاران و کسانی که با ما همکاری کردند قدردانی می‌کنم.

رئیس ستاد دیه استان گیلان بر ضرورت کمک هر شخص به اندازه توان خود به زندانیان نیازمند تأکید و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 800 زندانی جرایم غیرعمد در سراسر گیلان منتظر کمک‌های خیران هستند تا به آغوش خانواده‌های خود بازگردند و تحقق این امر مساعدت همه خیران را می‌طلبد.

انتهای پیام/613/ز

R7877/P/S6,71/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۰۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند

امتداد - همزمان با برگزاری یازدهمین جشن گلریزان آزادی زندانیان در بانک مسکن استان هرمزگان، هفت نفر از زندانیان جرائم غیر عمد به همت مشتریان عزیز و همکاران خیر بانک مسکن استان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  موسی رحیمی مدیر شعب بانک مسکن استان هرمزگان با بیان این مطلب گفت: در این جشن با کمک مشتریان و همکاران خیر و مشارکت ستاد دیه  توانستیم  پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کمک نقدی جمع آوری کنیم و هفت زندانی را در روزهای نخستین سال جاری  به آغوش گرم خانواده باز گردانیم.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که  جشن گلریزان هرساله در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی بانک مسکن و حمایت از  ستاد دیه  در مدیریت شعب استان هرمزگان برگزار می شود؛ گفت : بانک مسکن افتخار دارد به عنوان حامی ستاد دیه و با همت و همدلی مشتریان و کارکنان خیر در برگزاری این سنت حسنه مشارکت کند به طوری که ماحصل این مشارکت طی برگزاری ۱۰ دوره  گذشته جشن گلریزان در بانک مسکن هرمزگان آزادی ۲۷ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد  بوده است

دیر شعب بانک مسکن استان هرمزگان همچنین از ستاد مردمی دیه استان و مشتریان و کارکنان خیر بانک که در این امر خیر مشارکت کرده اند؛ قدردانی کرد.

عبدالمجید مرادی نسب مدیر ستاد دیه استان هرمزگان نیز طی سخنانی با قدردانی از اقدامات خداپسندانه بانک مسکن در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت: تا کنون کمک های بسیار خوبی از سوی مشتریان و کارکنان بانک مسکن در این خصوص صورت گرفته است که ارزشمند بوده و قابل تقدیر است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نجات خانواده است
  • آزادی زندانی غیرعمد با کمک مالی دانش‌آموزان اردبیلی
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی
  • شاد شدن ۶۲ خانواده با رهایی زندانیان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان