Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مسئولان می‌گفتند بعد از گران شدن بنزین تورم و گرانی نخواهد بود، اما می‌بینیم که گرانی این روزها غوغا می‌کند. ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به ارائه بودجه سال 99 کشور توسط رییس جمهور کشورمان به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از معضلات حوزه بودجه نویسی کشور، نظام بودجه بندی معیوب و نامتوازن است که پس از نامه رهبر معظم انقلاب درخصوص ضرورت اصلاح ساختار بودجه به عنوان یکی از چالش‌های اقتصادی کشور، دولت از سال گذشته تدوین برنامه به منظور اصلاح ساختار بودجه‌بندی را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براین اساس کلیات لایحه بودجه سال 99 کشورمان تفاوت‌هایی با بودجه سال‌های پیشین دارد که مهم‌ترین این تفاوت، در امان بودن بودجه از نوسانات احتمالی قیمت نفت است، هرچند قرار است درآمدهای فروش نفت صرف پیشرفت طرح‌های عمرانی کشور شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه لایحه بودجه 99 در بخش درآمدها با چالش‌هایی روبه‌روست که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت، خاطرنشان کرد: ضرورت بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم خصوصا اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه مسئله مهمی است.

درخواست امام جمعه بوشهر از هیئت دولت: ‌بدون معطلی سهمیه‌ بنزین قایق‌های صیادی را ابلاغ کنید‌امام جمعه قشم: دستاوردهای قرارگاه خاتم‌الانبیاء نمونه‌ای از اعتماد به توان ملی است‌امام جمعه کیش: کاندیداها به شعور مردم توهین نکنندامام جمعه قم: مردم در انتخاب گزینه‌های مجلس دقت کنند / ‌برگ زرینی در انتخابات پیش‌رو ‌‌‌در تاریخ انقلاب‌ ثبت می‌شود

آل‌هاشم اظهار داشت: گرچه مسئولان محترم دولتی بارها درباره بهبود معیشتی مردم سخن گفته‌اند اما نمی‌توان با افزایش یارانه نقدی و اعطای یارانه معیشتی تغییر مثبتی در میزان قدرت خرید مردم ایجاد کرد و ضروری است دولت سیاست‌های ضدتورمی را به صورت ویژه در بودجه بگنجاند.

وی ادامه داد: مسئولان می‌گفتند بعد از گران شدن بنزین تورم و گرانی نخواهد بود، اما می‌بینیم که گرانی غوغا می‌کند! از دولت و مجلس محترم انتطار داریم با استفاده از نظر کارشناسان اقتصادی تلاش کنند ضمن نقد و بررسی منصفاته سیاست بودجه‌ای دولت، مدیریت کلان اقتصاد کشور با کمترین آسیب و چالش مواجه شود و ان‌شاالله در سال آینده شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی کشور و بهبود معیشت مردم باشیم.

‌آل هاشم با اشاره به لزوم رعایت تقوای انتخاباتی توسط نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ضروری است نامزدها تقوای انتخاباتی را رعایت کنند و از تخریب دیگر رقبا اجتناب ورزند چراکه تقوای انتخاباتی این است که صرفا خود را معرفی کنیم و طبیعی است که باید تلاش کنیم نامزدهای تأییدصلاحیت شده توسط شورای نگهبان که اصلح، علاقه مند به نظام اسلامی و دارای تخصص و معتقد به منویات مقام معظم رهبری هستند را انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: در هفته‌های اخیر برخی نامزدها با بنده عکس می‌گیرند که بنده از ایشان می‌خواهم در تبلیغات انتخاباتی از عکس ما استفاده نکنند، عکس گرفتن دلیل بر حمایت نیست و ما شاخص‌های نماینده اصلح را مطرح کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، ابراز داشت: ایشان مجاهد خستگی ناپذیر، عالم ربانی و استاد برجسته در دانشگاه بودند که بدین مناسبت این روز به نام روز «وحدت حوزه و دانشگاه» نامگذاری شده است و امروز برای مقابله با نفوذ دشمن در محیط دانشگاه، وحدت بین حوزه و دانشگاه باید افزایش یابد.

وی افزود: با تقویت جنبش نرم افزاری و تولید متون بومی، تحقق تمدن اسلامی و ارایه الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی در سایه اسلامی شدن دانشگاه‌ها و وحدت حوزه و دانشگاه بدست می‌آید و امیدواریم این دو نهاد با تبادل اطلاعات و ارتباط مستمر، حاکم شدن ارزش‌های دینی در دانشگاه‌ها و حضور روحانیون و عالمان در دانشگاه، وحدت حوزه و دانشگاه را به عینه محقق سازیم.

‌آل‌هاشم با اشاره به اینکه دو شرکت هواپیمایی و کشتیرانی کشورمان در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفتند، گفت: این تحریم‌ها پس از خروج آمریکا از برجام تشدید شده ولی اثرگذاری خود را از دست داده است.

وی همچنین با اشاره به درخواست فرزند شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه از مردم ایران جهت دعا برای پدرشان، گفت: از دستگاه دیپلماسی کشورمان می‌خواهیم تلاش موثر و بیشتری برای آزادی و درمان شیخ زکزاکی انجام دهند.

امام جمعه تبریز با اشاره به رخداد فرهنگی هفته اخیر تبریز خاطرنشان کرد: در هفته جاری کتاب «تاثیر اندیشه‌های حصرت امام راحل بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی» نوشته آقایان رحمت مهدوی و محمد افروزی رونمایی شد که کتاب ارزشمندی است و بنده از نگارندگان تقدیر می‌کنم.

انتهای پیام/113/ش

R7887/P/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۰۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیجانات بازار ارز تخلیه شد؟

به گزارش خبرآنلاین روند نزولی نرخ ارز ادامه دارد. بررسی‌های به‌عمل آمده از هسته مرکزی بازار ارز تهران گویای آن است که جو افزایشی روزهای ابتدایی هفته دیگر در بازار مشاهده نمی‌شود و میل به فروش در میان معامله‌گران افزایش یافته است. برخی از این افراد معتقد بودند که سطوح قیمتی بالاتر از ۶۶ هزار تومان مکان مناسبی جهت تخلیه دارایی‌ها در سقف قیمتی بوده است. در نتیجه مال‌دارها با هدف کسب سود اقدام به عرضه دارایی‌های خود کرده و موجب ریزش قیمت شدند. در این میان تاثیر فروکش کردن ریسک‌های سیاسی و انتظارات تورمی نیز با این افزایش عرضه همراه شد تا روند کاهشی نرخ ارز قوت بیشتری بگیرد.

به روایت دنیای اقتصاد ،در نتیجه به عقیده بسیاری از فعالان و کارشناسان، بازار در حال فاصله گرفتن از روزهای هیجانی خود (به شرط عدم انتشار سیگنال منفی جدید) است. احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز روز گذشته در نشست سخنگوی اقتصادی دولت در رابطه با مساله ثبات در بازار ارز گفت: «دلیل تاخیر نهایی شدن قانون بودجه ۱۴۰۳ اجرای آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی برای بررسی ۲ شوری بودجه است.

اما این تاخیر ارتباطی با نوسانات اخیر بازارها ندارد. متاسفانه این رویکرد که دولت به دلیل تامین بودجه خود تن به افزایش قیمت ارز می‌دهد یک رویکرد اشتباه است. دولت، نفت خود را با نرخ ارزی تسعیر می‌کند که در بودجه مشخص شده و سایر قیمت‌ها هیچ نفعی برای دولت ندارد. علاوه بر آن ملاحظات سیاسی دولت‌ها و همچنین ملاحظات اجتماعی نیز دولت‌ها را به سمت ثبات بازارها هدایت می‌کند.» به عقیده برخی از تحلیلگران، پس از عبور کشور از ریسک‌های سیاسی اخیر، بازارساز مانند سال گذشته با تشدید سیاست‌های تثبیتی خود اقدام به کنترل نوسانات نرخ ارز خواهد کرد. سال گذشته نیز پس از اتمام نوسانات ماه‌های ابتدایی سال، با شروع تابستان کنترلگری‌ها نسبت به نرخ ارز افزایش یافت و نوسانات آن تا میزان چشمگیری مهار شد.

دیروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه روند نرخ شاخص‌های ارزی در بازار تهران کاهشی بود. هر برگ اسکناس دلار آزاد که در بازار روز دوشنبه با افت قیمت خود به پله‌های انتهایی کانال ۶۵ هزار تومانی رسیده بود در بازار روز گذشته نیز حدود ۶۰۰تومان کاهش یافت تا در رقم ۶۵ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شود. علاوه بر آن یورو و پوند نیز در بازار روز گذشته دچار افت قیمت شدند. اما این در حالی است که نرخ قطعات مختلف سکه طلا در بازار روز گذشته افزایشی بود. هر قطعه سکه طلا طرح جدید در روز گذشته با رشد یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومانی در رقم ۴۴میلیون و ۱۸۰ هزار تومان به فروش رسید.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896158

دیگر خبرها

  • منظور: افزایش دائم دستمزد‌ها به رفاه مردم کمک نمی‌کند!
  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری
  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • افزایش قیمت بنزین در چین
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • هیجانات بازار ارز تخلیه شد؟
  • رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است
  • نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان