Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه گلستان: در مساجد، کانون های فرهنگی و پایگاه های بسیج در جهت ترویج فرهنگ ارزشها فعال شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ورامین، حجت الاسلام محمود نورپور در خطبه های این هفته نماز عبادی و سیاسی جمعه گفت: بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب می گذرد که متاسفانه علیرغم همه پیشرفت ها در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی و نماز گام اساسی برداشته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: مجلس و دانشگاهیان نیز در این حوزه تاثیر گذار چندان توفیقی نداشتند در حالی که این ها اسلامی بودن را با خود به یدک می کشند و درباره نماز اقدامات جزئی صورت گرفته ولی کافی نیست باید بیشتر کار کرد در این منطقه مسجد کم داریم و امیدواریم مسئولین و روسای ادارات در این راستا گام اساسی بردارند.

 

نوروپور با بیان اینکه مساجد بایستی به درستی مدیریت شود و نباید این مکان صرفا به منظور برگزاری مراسم ختم و ترحیم مورد استفاده قرار گیرد گفت: در مساجد باید پایگاه های بسیج و کانون فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ ارزشها فعال شود.

 

خطیب جمعه گلستان بیان داشت: مسئولین باید قدر ولی نعمت های اصلی این نظام را که مردم می باشند را بدانند چرا که این مسئولیت وصندلی به برکت حضور مردم همیشه در صحنه می باشد و هرچه خدمت صادقانه به این ملت داشته باشید باز هم کم است.

 

وی خطاب به مسئولین گفت: تمام تلاش شما بر این مبنا باشد که نسبت به تلاش و خدمت به مردم دریغ نکنید و کاری کنید که مردم را با عملکرد خود به این نظام و انقلاب خوشبین سازید و هرگونه کوتاهی و بی توجهی به خواسته های مردم می تواند یاس و نا امیدی را به همراه داشته باشد و یک خرسندی خوبی برای دشمنان این نظام تبدیل شود.

 

امام جمعه گلستان ضمن انتقاد از مسئولین شهری گلستان نیز افزود: شهر با این گستردگی و تراکم رشد جمعیتی متاسفانه آثاری از تبلیغات دینی در محیط شهری وجود ندارد و پل های هوایی و بهترین معابر شهری را اجاره داده اند که بایستی متولیان امر در این خصوص وارد عمل شوند و بخش از محیط شهری را با شعار های دینی آذین بندی کنند.

پایان پیام/659

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد مجلس طرح ملی فهما اجلاس نماز فهما قرآن کریم بودجه مجلس شورای اسلامی کمبود مسجد کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۰۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی ائمه جمعه استان در لنده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان در این نشست با اشاره به نشست ماهیانه ائمه جمعه استان گفت: این نشست هر ماه یک بار به میزبانی یکی از شهرستان‌ها و بخش‌های استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ عبودی از راه‌اندازی ۱۵ پایگاه شهری برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی در شهرهای مختلف استان خبرداد و افزود: راه‌اندازی قرارگاه ملی مسجد بنا به دستور مستقیم مقام معظم رهبری و به ریاست حاج‌علی‌اکبری و دبیری شورای سیاست‌گذاری و تمامی ادارات مرتبط با امر مسجد برگزار و رویکردهای جدیدی برای تحول‌آفرینی در مساجد باید صورت گیرد.
وی اضافه کرد: تشکیل دو قرارگاه شهری در دو منطقه گرمسیری و سردسیری استان در قالب قرارگاه شهید نورالدینی در شهرستان‌های گرمسیری و قرارگاه شهید خرسندیان در مناطق سردسیری استان به همت ائمه جمعه تمامی شهرستان‌ها و بخش‌های استان با موضوعات مختلف برگزار می‌شود.
 مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان افزود: قرارگاه‌های شهری در بحث مساجد با رویکرد جدید با حضور روحانیون، اوقاف، سپاه پاسداران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای مرتبط با مساجد در قالب تفاهم‌نامه‌ای رویکرد مساجد را متحول خواهند کرد.
عبودی همچنین گفت: در سطح استان نیز قرارگاه به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان و با حضور همه نهادها و دستگاه‌های اداری استان برگزار خواهد شد.
وی افزود: مهم‌ترین اقدام در گام اول فعالیت قرارگاه‌ها ، بحث ثبت‌نام تمام مساجد استان در سامانه خاص این امر در تمامی شهرها و روستاهای استان است.
در ادامه نیز ائمه جمعه شهرستان‌های استان به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل مختلف استان پرداختند.

دیگر خبرها

  • باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • گردهمایی ائمه جمعه استان در لنده
  • تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است
  • مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی هستند
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند
  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان