Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان در دیدار با پروفسور یان شوئه تونگ، استاد برجسته و رئیس موسسه روابط بین‌الملل دانشگاه شینخوا با تاکید بر نقش مهم ایران و چین در تمدن بشری اظهار داشت: چین و ایران تجارب تمدنی گران‌سنگی دارند، چینی‌ها آموزه‌های کنفسیوسی و ایرانی‌ها آموزه‌های اسلامی را مبنای تمدن امروز خود قرار داده اند؛ لذا تبادل علمی و تمدنی برای بهره‌برداری از تجربیات دو ملت بسیار مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با انتقاد از رویکرد کارشکنانه قدرت‌های غربی در قبال کشور‌های مستقل تاکید کرد: امضای سند جامع همکاری‌های ۲۵ ساله بین ایران و چین، امکان تقویت همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: ایران از تبادل دانشجو و توسعه همکاری علمی بین دو کشور استقبال می‌کند.
خرازی با تاکید بر اهمیت نقش رهبران در ایجاد اصلاحات و حل مشکلات اظهار داشت: در انقلاب‌ها، نقش رهبری برای هدایت ملت‌ها بسیار تعیین کننده است، در غیر این صورت، نهضت ملت‌ها به هرج و مرج می‌انجامد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ادامه داد: مردم کشور‌های آسیایی بایستی فلسفه سیاسی امروز خود را براساس ارزش‌های تمدنی و فرهنگی خود تدوین کنند.

یان شوئه تونگ، نویسنده کتاب تفکر چین باستان و قدرت چین مدرن نیز در این دیدار اهمیت قدرت رهبری برای موفقیت اصلاحات در هر کشوری را مورد تاکید قرار داد.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد همه افراد هر کشور تصمیم‌سازی کنند، فاجعه‌آمیز خواهد بود، از همین رو گروه‌های کوچک اندیشمند باید با ارائه ایده‌های اساسی، به قوام نظام‌ها در کشور‌ها کمک کنند.

این استاد برجسته چینی با اشاره به ضرورت مداوم بودن اصلاحات در هر کشوری تاکید کرد که اصلاح به معنی تغییر اصول نیست، بلکه اتخاذ تصمیمات ضروری به تناسب شرایط است.

یان شوئه تونگ با تاکید بر اینکه سیاست خارجی چین بر سه اصل واقعیت‌های چینی، جهانی شدن و فرهنگ چینی متکی است، گفت: اگرچه سیاست چین رسما بر مارکسیسم استوار است، ولی عملا بر عمل‌گرایی متکی است.

رئیس موسسه روابط بین الملل دانشگاه شینخوا ضمن با اهمیت خواندن همکاری‌های ایران و چین تاکید کرد که این همکاری‌ها بایستی بسیار فراتر از حوزه‌های انرژی باشد و به بخش‌های مختلف تعمیم یابد و دو دولت در این راستا مسئولیت‌های مهمی به عهده دارند.

وی در ادامه، تصمیم کشورمان را برای لغو روادید برای سفر چینی‌ها به ایران برای گسترش صنعت گردشگری و آشنایی ملت چین با ایران بسیار مهم توصیف کرد.

یان شوئه تونگ در بخش دیگری از سخنان خود در تحلیل رقابت‌های آمریکا و چین اظهار داشت: سیاست آمریکا جلوگیری از پیشرفت و توسعه فناوری است.

این استاد برجسته روابط بین الملل برای حضور در مراسم رونمایی از ترجمه کتاب تالیفی‌اش با عنوان «تفکر چین باستان و. قدرت چین مدرن» در تهران به سر می‌برد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به پاکستان عصر دوشنبه در دیدار «آصف علی زرداری» رئیس جمهور این کشور، اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و پاکستان را از جمله عوامل مهم در تحکیم پیوند‌ها و زمینه‌ساز توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور عنوان کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر عزم مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر توسعه و ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی، حفظ ثبات و امنیت پایدار را از جمله زمینه‌ها و ملزومات تحقق اهداف اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرز‌های مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام که اکنون مسئله نخست جهان بشریت شده اشاره کرد و گفت: امروز آرمان بلند امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی قدس شریف به مطالبه همه ملت‌های مسلمان و آزاده تبدیل شده و همه دولت‌های اسلامی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان نیز در این دیدار عشق و دلدادگی دو ملت ایران و پاکستان به اهل بیت علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت رضا (ع) را موجب تعمیق برادری میان دو کشور دانست و با تاکید بر علاقمندی کشورش به توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها، بر اراده مسئولان پاکستان برای گشودن فصل جدیدی از روابط با ایران در این راستا تاکید کرد.

رئیس جمهور پاکستان همچنین ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم بی‌دفاع غزه، بر مخالفت دولت پاکستان نسبت به هرگونه دخالت خارجی در منطقه تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند
  • در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟
  • اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است
  • رئیسی: ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می داند
  • تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است
  • رئیسی: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به عنوان دو کشور اسلامی مهم می‌تواند در حل مشکلات منطقه موثر باشد
  • رویکرد متناقض آمریکا در قبال مساله فلسطین