Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام «احمد الصافی» نماینده مرجعیت عراق و خطیب جمعه امروز شهر مقدس کربلا، در سخنانی با یاد آوری دومین سالروز شکست داعش در عراق، گفت، کسانی که داعش را شکست دادند، می‌توانند اصلاحات را نیز به پیش ببرند.

به نوشته وبگاه السومریه، او با یادآوری دومین سالروز غلبه بر داعش، گفت که دهها هزار نفر در راه مبارزه با تروریسم کشته شدند تا بخش‌هایی از خاک کشورشان را آزاد کنند و این یک صفحه درخشان در تاریخ عراق خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



احمد الصافی سپس با اشاره مسائل روز عراق، گفت که باید مناطق آزاد شده از دست داعش مرمت و آباد شود و آوارگان به شهرها و خانه‌های خود باز گردند.

او خطاب به مردم عراق گفت: «شما در مقابل کارزار اصلاح کشور قرار دارید؛ کارزاری که سخت‌تر و دشوار تر از جنگ با تروریسم است؛ اما عراقی‌هایی که با کمک خداوند توانستند در این جنگ پیروز شوند می‌توانند در کارزار اصلاح کشور در صورت مدیریت صحیح آن پیروز شوند.»

احمد الصافی، شرط اساسی پیروزی در این کارزار را پیش گرفتن روند مسالمت‌آمیز اعتراضات دانست و گفت که اکثریت تظاهرات کنندگان به اهمیت دوری از خشونت و هرج و مرج در روند اعتراضات واقف هستند.

نماینده مرمجعیت عراق گفت که باید تمامی سلاح‌ها در کنترل حکومت باشد و نباید اجازه داد که هیچ گروه مسلحی خارج از حکومت تحت هر نامی شکل گیرد و دست به سلاح ببرد.

احمد الصافی تأکید کرد: «ثبات کشور و حفط صلح به این گام بستگی دارد و اینگونه ما می‌توانیم به موفقیت جنبش اصلاح‌گرانه امیدی داشته باشیم.»

او با اشاره به حادثه روز گذشته در منطقه «الوثبه» بغداد و اعدام یک نوجوان ۱۶ ساله در خیابان (+)، از تمامی نهادهای ذی‌ربط خواست تا مجریان این اقدام را تحت پیگرد قرار داده و مجازات کنند و در ادامه از حضور جمع کثیری که برای تماشای صحنه آویختن این نوجوان بر تیر چراغ برق در محل حاضر شده بودند، ابراز تأسف کرد.

طی روزهای گذشته همزمان با فروکش کردن موج اعتراضات، سلسله اتفاقات مشکوکی از جمله ترور برخی سازمان‌دهندگان اعتراضات، تیراندازی به سوی معترضان و چاقوکشی علیه آنها، موجب شعله‌ور شدن خشم مردم شده است.

«احمد الصافی» تأکید کرد که دستگاه قضایی باید تنها مرجع رسیدگی به مجرمین باشد و نباید هر فردی که خواست دست به مجازات کسی بزند، هرچند آن فرد مستحق مجازات باشد.

به دنبال اتفاقات مشکوک یک هفته پیش در بغداد، کربلا و دیگر استان‌ها، برخی جریان‌های خبری تلاش کرده‌اند که الحشد الشعبی و عناصر آن را که از متحدان و نزدیکان ایران قلمداد می‌شوند، متهم کنند. برخی دیگر با متهم کردن نیروهای امنیتی تلاش کرده‌اند اختلاف‌افکنی میان ارتش و مردم را در پیش بگیرند. 

اعتراضات در عراق از ابتدای ماه اکتبر آغاز شد. این اعتراضات تاکنون ادامه یافته و طبق گفته کمیته حقوق بشر مرتبط با پارلمان، حدود چهارصد نفر تاکنون جان باخته‌اند که اکثر آن در وضعیتی مبهم یا در تیراندازی افراد مسلح ناشناس رخ داده است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ ایران به جنایت اسرائیل شجاعانه، منطقی و قانونی بود

رئیس دولت اصلاحات اعلام کرد که پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود. این اقدام پاسخی بود به حمله تجاوزکارانه رژیم اشغالگر به کنسولگرى ایران که منجر به شهادت سرداران رشید سپاه و تنی چند از هموطنان ما شده بود.

او افزود که عملیات پهپادی و موشکی ایران علیه اسرائیل با لحاظ همه جوانب امر در چارچوب مقررات روشن و مناسبات قانونی بین المللی صورت گرفت.

رئیس دولت اصلاحات تصریح کرد: عملیات ایران حاوی این پیام روشن بود که اسرائیل تصور نکند که هر جنایت و شرارت و عمل خلاف مقررات مسلم بین المللی انجام دهد و نهاد‌های بین المللی هم در مقابل آن به وظیفه قانونی خود عمل نکنند بی پاسخ می‌ماند.

وى با بیان اینکه حفظ امنیت و ثبات منطقه و تنش زدائی از اولویت‌های جمهوری اسلامی است افزود: در عملیات ایران هدف قرار نگرفتن مناطق مسکونى و اقتصادى کاملاً مراعات شد و پهپاد‌ها و بخصوص موشک‌های ایران از گنبد آهنین اسرائیل و پوشش چندلایه بازدارنده فوق العاده پرهزینه آمریکا و بعضى کشورهاى اروپایى و منطقه‌ای براى دفاع از اسرائیل عبور کردند، نشان داده شد که جمهورى اسلامى توان و تدبیر لازم در تأمین منافع خود و برخورد با تجاوز و جنایت را دارد.

رئیس دولت اصلاحات در پایان اظهار امیدواری کرد که با قطع جنایت‌های رژیم اشغالگر و برقراری آتش‌بس، مردم مظلوم غزّه از این وضعیت پررنج و عذاب رهایی یابند و منطقه که سخت نیازمند امنیت و پیشرفت است روی آرامش را ببیند.

منبع: انتخاب

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • تصاویری بی‌سابقه از اعتراضات شدید آمریکایی‌ها علیه بایدن
  • اعلام موضع رییس جبهه اصلاحات در مورد بازگشت گشت ارشاد: این چه تدبیری است؟
  • حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی اسرائیل ثابت شد
  • رئیس جبهه اصلاحات: پاسخ ایران به اسرائیل مشروع بود
  • عمار حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • شکست سنگین عربستان در جام ملت ها/ شروع مقتدرانه عراق
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • جزئیات گفتگوی تلفنی رئیس جبهه اصلاحات با مهدی کروبی
  • پاسخ ایران به جنایت اسرائیل شجاعانه، منطقی و قانونی بود