Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خزانه‌داری آمریکا در دستورالعملی که روی وب‌سایت این سازمان قرار گرفته اعتراف کرده یکی از اهداف تحریم‌های جدید این کشور علیه بخش کشتی‌رانی ایران ایجاد محدودیت برای مبادلات اقلام بشردوستانه با ایران است. ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دولت آمریکا به تازگی در بخش پرسش و پاسخ وب‌سایت خزانه‌داری این کشور ادعاهای خودشان مبنی بر اینکه تحریم‌های آنها برای هدف قرار دادن مبادلات اقلام بشردوستانه با ایران نیست را زیر سوال برده‌‌ و به قصد خود برای ایجاد مشکل در این زمینه برای مردم ایران اعتراف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا روی وب‌سایت خود اعتراف کرده تحریم‌های جدید این کشور علیه صنایع حمل و نقل دریایی ایران به ایجاد محدودیت‌هایی در ارتباط با مبادلات اقلام بشردوستانه منجر خواهد شد. 

در دستورالعمل خزانه‌داری آمریکا آمده است: «اشخاص آمریکایی از ورود به مبادلات با خطوط کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران یا E-sail برای انجام مبادلات مختلف از جمله مبادلات مربوط به فروش کاملاهای کشاورزی، غذا، دارو یا دستگاه‌های پزشکی منع می‌شوند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «مضاف بر این، آن دسته از اشخاص غیرآمریکایی که آگاهانه اقدام به انجام مبادلاتی با خطوط کشتی‌رانی ایران حتی در زمینه فروش کالاهای کشاورزی، غذا، دارو یا دستگاه‌های پزشکی کنند در معرض خطر تحریم قرار خواهند گرفت.»

وزارت خزانه‌داری دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه خطوط کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت هواپیمایی ماهان اعلام کرد.

دولت آمریکا در حکم روز چهارشنبه این دو شرکت را ذیل تحریم‌های مربوط به فرمان اجرایی شماره 13382 قرار داد که «اشاعه‌گران سلاح‌های کشتار جمعی»، طبق تعریف دلبخواهانه آمریکا را هدف قرار می‌دهد. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا در دستورالعمل روز چهارشنبه تعارفات معمول مبنی بر اینکه تحریم‌ها مبادلات غذا و دارو را شامل نمی‌شوند کنار گذاشته و اعتراف کرده هرگونه مبادله با سازمان‌هایی که به موجب این حکم تحریم می‌شوند ممنوع خواهند بود.

مقام‌های ایران ضمن رد کردن ادعاهای دولت آمریکا مبنی بر تحریم‌ نبودن مبادلات غذا و دارو گفته‌اند که نیازهای کشور در زمینه دارو و مواد غذایی را تأمین خواهند کرد.

سازمان هواپیمایی: تحریم آمریکا تاثیری بر کیفیت خدمات ایرلاین‌های ایران نداردتحریم های جدید آمریکا روابط ایران با عمان را نشانه رفته استتبرئه دو پژوهشگر ایرانی دیگر از اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران

 

انتهای پیام/ 

R36444/P/S8,89,95,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط تحریم های ایران اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تحریم های ایران اخبار آمریکا تحریم های ایران اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۰۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی

سفیر آمریکا در سازمان ملل امروز (دوشنبه) در میانه نگرانی از احتمال تقویت پیشبرد برنامه تسلیحاتی کره شمالی گفت، واشنگتن و متحدان به دنبال راه‌هایی جدید برای اجرایی کردن تحریم‌های شورای امنیت علیه پیونگ یانگ هستند.

به گزارش ایسنا، روسیه ماه گذشته میلادی تجدید فعالیت گروه کارشناسانی را که بر تحریم‌های کره شمالی نظارت دارند، وتو کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل در سئول است و قرار است به ژاپن برود که هدفش همکاری دو جانبه درباره تحریم‌ها و مسائل دیگر است.

واشنگتن، سئول و توکیو وتوی روسیه و رای ممتنع چین را مورد انتقاد قرار داده و کارشناسان نیز گفتند که این روند، اجرایی شدن تحریم‌ها علیه کره شمالی را تضعیف می‌کند.

توماس گرینفیلد در جریان دیدار با وزیر دفاع کره جنوبی گفت، پایان فعالیت گروه نظارت بر تحریم‌ها خلایی را در اجرای آنها علیه پیونگ یانگ ایجاد می‌کند و فرصتی را به کره شمالی در پیشبرد برنامه‌های موشکی و هسته‌ای می‌دهد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل ادامه داد، ایالات متحده به دنبال‌های راه‌های جایگزین برای تحریم‌ها و همکاری با متحدانش از جمله کره جنوبی است.

وتوی روسیه پس از بهبود روابط بین مسکو و پیونگ یانگ در پی دیدار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سپتامبر ۲۰۲۳ انجام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمی‌خواهیم شاهد جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم
  • ببینید | اعتراف مجری معروف زن تلویزیون: شهروند آمریکا هستم!
  • تحریم، ابزار آمریکا برای توقف پروژه LNG-۲ روسیه در قطب شمال 
  • واکنش کنگره آمریکا به پاسخ کوبنده ایران علیه اسرائیل
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • آمریکا واردات فلزات از روسیه را ممنوع کرد
  • دستاوردهای عملیات غرورآفرین «وعده صادق»
  • به وقت مرزبانی از ریال و پرتاب سنگ به خزانه داری آمریکا
  • اعلام آماده باش حزب الله برای جنگ بزرگ با اسرائیل
  • تازه ترین اعتراف آمریکایی ها درباره قدرت موشکی ایران