Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثبت نام ۵۵ نفر به ازای هر کرسی مجلس، تعیین مدیرعامل کارخانه ماشین‌سازی تبریز؛ ۴۲ روز پس از تاکید رئیس قوه قضاییه، ابراز نگرانی ایران از فقدان تنوع قومی در دفتر مقابله با جرم سازمان‌ملل برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ثبت نام ۵۵ نفر به ازای هر کرسی مجلس،  تعیین مدیرعامل کارخانه ماشین‌سازی تبریز؛ ۴۲ روز پس از تاکید رئیس قوه قضاییه، ابراز نگرانی ایران از فقدان تنوع قومی در دفتر مقابله با جرم سازمان‌ملل از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در جمعه ۲۲ آذرماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراجعه ۱۶ هزار و ۱۵۱ نفر برای نام نویسی به ستاد انتخابات/ثبت نام ۵۵ نفر به ازای هر کرسی مجلس

«سید اسماعیل موسوی» شب گذشته (پنجشنبه 21 آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری، نخستین انتخابات پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری است، گفت: ستاد انتخابات کشور را از اردیبهشت امسال, تشکیل و برنامه ریزی های لازم برای برگزاری آن را انجام دادیم و از دهم آذر نام نویسی از داوطلبان را آغاز کردیم.

 

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه نام نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در 16 آذر پایان یافت و از 208 حوزه 290 نماینده به مجلس شورای اسلامی راه خواهند یافت، گفت: 16 هزار و 151 نفر برای نام نویسی به ستاد انتخابات وزارت کشور و فرمانداری ها مراجعه کردند. از این تعداد نام نویسی 16 هزار و 24 نفر، نهایی و نام نویسی 128 نفر به علت نقص مدارک و علت های دیگر، نهایی نشد. این رقم حدود 32 درصد نسبت به دوره گذشته افزایش دارد.

 

موسوی با بیان اینکه در روز آخر مهلت نام نویسی داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حدود 5 هزار و 900 نفر نام نویسی کردند که معادل کل نام نویسی های دوره نهم مجلس شورای اسلامی در سال 1390 بود، گفت: 12 درصد نام نویسی شدگان را بانوان تشکیل می دهند. این رقم نسبت به دوره قبل بیش از 33 درصد افزایش دارد.

 

موسوی با بیان اینکه 88 درصد نام نویسی شدگان را هم آقایان تشکیل می دهند که این رقم در مقایسه با دوره قبل، 32 درصد افزایش نشان می دهد، اضافه کرد: سن 36 درصد از داوطلبان کمتر از 40 سال است که نشان از علاقه جوان ترها برای مشارکت در فعالیت های اجتماعی و سیاسی است.

 

طرحی برای شفافیت مالی نامزدهای انتخاباتی نداشتیم

«محمد جواد کولیوند» شب گذشته (پنجشنبه 21 آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه ماده 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی شرایط داوطلبان نمایندگی مجلس را برشمرده است، گفت: در حدود 9 ماه گذشته، دولت لایحه جامع انتخابات را به مجلس ارائه کرد که در آن شرایط جدیدی برای داوطلبی نمایندگی مجلس ذکر شده است.

 

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان برخی از جزئیات این لایحه افزود: این لایحه در دستور کار مجلس است اما به عمر مجلس فعلی قد نمی دهد و بررسی آن در مجلس بعدی انجام خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، شوراها و خبرگان تا پیش از این طرحی برای شفافیت مالی نامزدهای انتخاباتی نداشتیم، اضافه کرد: برای نخستین بار در کمیسیون داخلی کشور و شوراها، پس از بررسی هایی که انجام شد، فصلی به نام شفافیت مالی آورده شده است که موضوع آن نظارت بر منابع مالی و نحوه فعالیت انتخاباتی و هزینه های آن است. فعلا قانونی در این باره نداریم.

 

طرح دو فوریتی شفافیت مالی داوطلبان نمایندگی مجلس

«سیدمجتبی حسینی پور» شب گذشته (پنجشنبه 21 آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره طرح دو فوریتی شفافیت مالی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح یک نوبت در صحن علنی مجلس تصویب و موادی از دل آن استخراج شد.

 

پژوهشگر و کارشناس مسائل حقوقی با بیان اینکه طرح فعلی در دل یک مجموعه ای قرار داشت که یکسری مسائلی در حاشیه آن پیش بینی شد که بدون در نظر گرفتن آن ها نمی توانیم انتظار تحقق نظام شفاف و کارآمد مالی و شفافیت هزینه های انتخاباتی را داشته باشیم، گفت: باید ضمانت اجرای موثری را برای این موارد پیش بینی کنیم و مراجع نظارتی هم باید پیش از انتخابات فعال شوند بنابراین شاید مقاومت هایی در مجلس برای جلوگیری از تصویب این طرح انجام شود.

 

تعیین مدیرعامل کارخانه ماشین‌سازی تبریز؛ ۴۲ روز پس از تاکید رئیس قوه قضاییه

آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه نهم آبان ماه سال جاری در بدو ورود به استان آذربایجان شرقی طی بازدیدی از پیش اعلام نشده در کارخانه ماشین سازی تبریز حاضر شد و از نزدیک در جریان آخرین روند تولید در این مجموعه صنعتی قرار گرفت.

در جریان بازدید رئیس قوه قضاییه از کارخانه ماشین سازی تبریز، محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی و سرپرست کارخانه اعلام کردند که صندوق بازنشستگی فولاد که اکنون صاحب اصلی کارخانه است ۴ ماه است هنوز مدیرعامل و هیات مدیره این کارخانه را معرفی نکرده است و جلسات هیات مدیره هم به همین دلیل برگزار نمی‌شود که رئیس قوه قضاییه این اقدام را نادرست دانست و گفت: معرفی هیات مدیره یک مجموعه تولیدی که لحظه به لحظه کار می‌کند، نباید چهار ماه عقب بیفتد.

اکنون چهل و دو روز پس از سفر رئیس قوه قضاییه به استان آذربایجان شرقی و تاکید وی بر لزوم تسریع در معرفی هیات مدیره، موسی خلیل اللهی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی از تعیین مدیرعامل این کارخانه خبر داد.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس قوه قضاییه به این استان و تاکید آیت الله رییسی در خصوص لزوم تسریع در تعیین هیئت مدیره کارخانه ماشین سازی تبریز از تعیین مدیرعامل کارخانه ماشین سازی تبریز خبر داد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در تشریح این خبر گفت: درجریان بازدید رئیس قوه قضاییه از کارخانه ماشین سازی تبریز یکی از اساسی‌ترین مشکلاتی که مطرح شد نبود هیئت مدیره و مدیرعامل این شرکت بود که رئیس قوه قضائیه بر لزوم تسریع در تعیین هیات مدیره برای حل مشکلات حادث شده در این شرکت تاکید کردند.

 

ابراز نگرانی ایران از فقدان تنوع قومی در دفتر مقابله با جرم سازمان‌ملل

«کاظم غریب آبادی» نماینده ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین در نشست مشترک کمیسیون مواد مخدر و کمیسیون پیشگیری از جرم و عدالت کیفری سازمان ملل خواستار ایجاد توازن جغرافیایی در میان کارکنان سازمان ملل شد.

او با استقبال از انتخاب «غدا والی» از مصر به عنوان مدیر اجرایی جدید دفتر مقابله با جرم و موادمخدر سازمان ملل و قدردانی از تلاش‌های «یوری فدوتوف» مدیر فعلی این دفتر، بر اهمیت در دسترس بودن یک بودجه ثابت، قابل پیش‌بینی و کافی برای دفتر مقابله، برای تقویت ارائه کمک‌های فنی از سوی این نهاد به کشور‌های درحال توسعه تاکید کرد.

سفیر کشورمان ضمن ابراز نگرانی عمیق از چالش‌های مالی پیش روی هیات بین‌المللی کنترل مواد مخدر و دبیرخانه آن به دلیل کمبود بودجه عمومی، که بر توانایی‌های آن در تضمین نظارت بر اجرای معاهدات کنترل مواد مخدر اثر می‌گذارد، اظهار داشت: ضروری است تا ترتیبات مالی و اداری لازم برای تضمین استقلال کامل مالی و فنی هیات و قادر ساختن آن برای انجام وظایفش ذیل معاهدات مربوطه، اتخاذ گردد.

نماینده دائم ایران در همین راستا تاکید کرد که دریافت هرگونه کمک داوطلبانه ازسوی هیات، بایستی کاملا شفاف و در راستای ماموریت‌های اساسنامه‌ای آن باشد.

سفیر کشورمان در ادامه افزود: کشور‌های عضو انتظار دارند تا دفتر مقابله با جرم و موادمخدر سازمان ملل پیش از معرفی و اجرای هر نوع برنامه و ابتکار جدید در سطوح زیر منطقه‌ای و جهانی و در مورد فعالیت‌های جاری و برنامه ریزی شده، با آن‌ها مشورت کند.

 

رهبر انقلاب قرارگاه خاتم الانبیاء را بازوی توانمند دولت خطاب کردند/ قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه هیچ وقت به دنبال کسب سود نبود

«سعید محمد» امروز (جمعه 222 آذر) پیش از خطبه های نماز جمعه به مناسبت «۲۳ آذر، سالروز تاسیس قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) به بیان مطالبی پرداخت و با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۲۳ آذر سال ۱۳۶۸ بر اساس اصل ۱۴۷ قانونی اساسی با به کار گیری تجربیات ۸ سال دفاع مقدس شروع به کار کرد، گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء با کمک بخش خصوصی و ارتباط با دولت‌ها نقش مهمی در قطع وابستگی به خارج از کشور داشته است.

 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در توضیح بیشتر در این زمینه گفت: برای مثال می توان به احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس، احداث ۸۰۰ کیلومتر آزاد راه و ۴۰ کیلومتر خط راه اهن، اقدامات موثر در توسعه شبکه فیبر نوری، توانمندی در ساخت کشتی و توسعه بنادر اشاره کرد.

 

وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیاء علاوه بر فعالیت‌های زیرساختی افتخار محرومیت زدایی در مناطق محروم را دارد از این رو رهبر انقلاب قرارگاه خاتم الانبیاء را بازوی توانمند دولت خطاب کردند، گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه هیچ وقت به دنبال کسب سود نبوده، بلکه همواره به دنبال خدمت کردن به مردم بوده است.

 

مسئولان باید پاسخگوی همه مردم باشند

آیت الله «محمد علی موحدی کرمانی» امروز (جمعه 22 آذر) در خطبه های نمازجمعه با اشاره به اینکه برخی به غلط ایمان و عمل را از هم جداکردند، گفت: در صورتی که روایات ما میگویند که کل ایمان کل عمل است.

 

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه امام در پاسخ به سوالی در رابطه ایمان و عمل می‌فرمایند که عمل چیزی غیر از ایمان نیست، گفت: مسئولان باید پاسخگوی همه مردم باشند و این امر به قدری اهمیت دارد که در روایات ما مورد تاکید است. درنتیجه مسئولان اگر هم مشغله‌ای دارند باید نماینده‌ای را جهت شنیدن حرف‌های مردم منصوب کرده و با واسطه حرف‌های مردم را بشنوند.

 

وی با اشاره به اینکه برخی به غلط ایمان و عمل را از هم جداکردند در صورتی که روایات ما می گویند که کل ایمان کل عمل است، گفت: امام راحل در رابطه با ایمان و عمل می‌فرمایند که عمل چیزی غیر از ایمان نیست.

 

وی در ادامه خطبه های امروز نماز جمعه به افزایش بها بنزین اشاره کرد و گفت: به دلیل بی تدبیری، حادثه‌ای رخ داد که عده‌ای در آن  کشته و مجروح شده همچنین قسمت‌هایی ازکشور تخریب شد. تصمیم گرفتند بنزین را گران کنند، اما بنزین باید به قیمت واقعی خود برسد. البته نه مثل آقایی که صبح بیدار شد و گفت من متوجه گرانی بنزین نشدم. شما تازه مطلع شدید؟ از وضع جامعه با خبر نبودید؟/

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد بودجه کانون های فرهنگی هنری مساجد اجلاس نماز مجلس مسجد قرآن مجلس شورای اسلامی اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۰۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه ایران به زیرساخت های اسرائیل به روایت یک نماینده مجلس /جنگ باعث نگرانی مردم می شود اما ما شروع کننده نبودیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یحیی ابراهیمی، نماینده دلفان در مجلس شورای اسلامی، در خصوص حمله ایران به اسرائیل گفت: در ابتدا باید به همه ملت ایران جواب دندان‌شکن نیروهای مسلح به اسراییل را تبریک بگویم. یادمان باشد همان‌طور که رهبر معظم انقلاب قبلاً گفته بودند دوران بزن دررویی گذشته است.

او در گفتگو با منیبان، افزود: پاسخ محکم و انتقام سخت مطالبه عمومی مردم از نظام بود و شکر خدا که این کار به بهترین شکل و با اقتدار صورت گرفت. این انتقام ما که با محوریت سپاه پاسداران انجام شد، براساس نص ماده ۵۱ سازمان ملل و برای دفاع مشروع از کشور بود.

ابراهیمی تصریح کرد: این جواب کوبنده ما یک بازدارندگی برای اسراییل ایجاد خواهد کرد. یعنی باید بدانند که هیچ عملی از سوی آن‌ها بدون عکس‌العمل باقی نخواهد ماند. خیلی سال است که آمریکا، اسراییل و برخی کشورهای غربی دنبال تضعیف ایران هستند و به اشکال مختلف در این ۴۵ سال سنگ‌اندازی کردند و همین گستاخی‌ها باعث شد که برای اولین بار در طول انقلاب اسلامی چنین جواب دندان‌شکنی از خاک خود به اسراییل بدهیم.

نماینده دلفان اظهار کرد: برخی رسانه‌های ضدنظام سخت به دنبال این هستند که بگویند عملیات ایران شکست خورده است اما اهداف از سوی ایران نشانه و نقطه‌زنی شد و در مجموع، کار موفقیت‌آمیزی صورت گرفت.

او در پاسخ به اینکه این تقابل منجر به افت اقتصادی کشور خواهد شد؟ گفت: هر جنگ و هر پرتاب موشکی روی اقتصاد کل جهان تاثیر خواهد گذاشت. اولاً ما از کشورمان دفاع مشروع کردیم و دوماً این تزلزل در اقتصاد، قطعاً دامن اسراییل را گرفته و ابعاد آن در آینده در اقتصادشان تاثیر خواهد گذاشت چون خیلی از زیرساخت‌هایشان در حمله ایران آسیب دید.

ابراهیمی افزود: به نظر من، جواب ایران به اسراییل خیلی اقتصاد کشور را تهدید نخواهد کرد و از طرفی، مردم نباید نگرانی خاصی داشته باشند همان‌طور هم که همه شاهد بوده و هستیم، عموم مردم در این روزها به واسطه عملیات سپاه خوشحال هستند و این کار را ضروری می‌دانستند.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در پایان خاطرنشان کرد: من هم قبول دارم که جنگ باعث نگرانی و استرس مردم خواهد شد ولی نباید از یاد ببریم که ما شروع‌کننده نبودیم و پاسخ به عمل دشمن دادیم و این حق ما بود و اگر این روال را در پیش نمی‌گرفتیم، آن‌ها گستاخ‌تر می‌شدند. از طرفی بعید می‌دانم اسراییل خیلی دنبال ادامه این تقابل باشد و اگر این کار را صورت دهد، قطعاً براساس گفته سپاه پاسداران و با توانی که داریم جوابی قوی‌تر از قبل به آن‌ها خواهیم داد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895749

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • هند؛ پرجمعیت‌ ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ ترین انتخابات
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان | رقابت این ۴ نقر به قالیباف
  • ضربه ایران به زیرساخت های اسرائیل به روایت یک نماینده مجلس /جنگ باعث نگرانی مردم می شود اما ما شروع کننده نبودیم
  • ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه