Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به مصادیق تقوا در اقتصاد معیشتی در خطبه اول، گفت: راهی که قرآن برای ما مشخص کرده، اعتدال است.  

وی با اشاره به آیه مبارکه سوره طه، افزود: بر اساس این آیه از طیبات روزی مصرف کنید اما در رزق و روزی طغیان و سرکشی نکنید و بی‌بندوبارانه خرج و بر اساس میلتان مصرف نکنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانم‌هایی که مدیریت زندگی بر عهده آن‌ها است و می‌خواهند خانواده را مدیریت کنند، ضروری است که به این مورد توجه داشته باشند.  

آیت‌الله علم‌الهدی ضمن اشاره به هفته گذشته که هفته ثبت نام در انتخابات بود، بیان کرد: درحقیقت انتخابات یک مظهر قطعی مشترک در انواع دموکراسی و مردم‌سالاری است. نقطه مشترک بین دموکراسی لیبرال و غرب و مردم‌سالاری اسلامی، انتخابات است یعنی از طرف مردم افرادی به عنوان نماینده انتخاب می‌شوند.

انتخابات در نظام مردم‌سالاری دینی با مردم‌سالاری لیبرال متفاوت است

وی با بیان اینکه انتخابات در نظام مردم‌سالاری دینی و اسلامی با مردم‌سالاری لیبرال متفاوت است، ادامه داد: در مردم‌سالاری غربی، انتخابات در مقام رقابت قدرت است و برای پیروزی در این رقابت، احزاب و گروه‌ها نیز با یکدیگر رقابت می‌کنند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه برخلاف دموکراسی غربی، انتخابات در نظام اسلامی، نتیجه رقابت در قدرت نیست، مطرح کرد: انتخابات به این معناست که مشارکت سیاسی، تکلیف مردم است و مردم باید در امور سیاسی مشارکت داشته باشند.  

مشارکت سیاسی یک تکلیف است

وی با بیان اینکه در منطق سیاسی اسلام، مشارکت سیاسی یک تکلیف است، ادامه داد: معنای داوطلب شدن برای انتخابات، این است که فردی به مردم می‌گوید می‌توانید در امور سیاسی کشور دخالت کنید و من نیز به نمایندگی از شما، این تکلیف را انجام می‌دهم.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: اگر داوطلبی واقعا برای انجام تکلیف واجب شرعی مردم می‌آید، دیگر تبلیغ و پول خرج کردن معنا ندارد. اما با صرف هزینه برای تبلیغات، این فرد بر مبنای تکلیف شرعی وارد کار نشده است؛ بلکه پول خرج می‌کند تا به قدرت برسد و در رسیدن به قدرت، رقابت می‌کند.

وی با بیان اینکه برای کرسی‌های نمایندگی شهر مشهد، ۵۳۶ نفر ثبت نام کردند، ادامه داد: مشهد پنج کرسی بیشتر ندارد و در واقع برای هر کرسی ۱۰۰ نفر ثبت نام کردند. آیا این ۱۰۰ نفر واقعا برای انجام تکلیف شرعی مردم مشهد و کلات آمده‌اند؟ اگر در غیر این صورت باشد، حاصل اندیشه سیاسی لیبرال، دموکرات است که برای تصاحب قدرت، رقابت می‌کند.

ضرورت شفاف‌سازی هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خطاب به دستگاه‌های نظارتی انتخابات و دستگاه‌های امنیتی و قضایی بیان کرد: تقاضا می‌شود که هزینه تبلیغات نامزدها کاملا شفاف شود. اگر بنا شد داوطلب شدن برای رقابت جهت کسب قدرت باشد و در این رقابت پول خرج شود، چرا این هزینه را آمریکا نکند؟ آمریکا این هزینه را می‌کند و همان نماینده به عنوان مهره دشمن در مجلس فعالیت می‌کند.  

وی افزود: این پول‌ها از کجا می‌آید؟ شاید پشت پرده این هزینه‌ها، آمریکا و صهیونیسم باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه مسئله انتخابات یک دروازه بزرگ برای قلعه ایمن است، گفت: نظام جمهوری اسلامی یک قلعه ایمن است زیرا ولایت، دیوار بلند این قلعه است و دروازه بزرگ آن نیز انتخابات و مردم سالاری است که دشمن ممکن است از این دروازه بزرگ وارد شود.  

وی ادامه داد: عزیزان در عرصه‌های مختلف باید مصرف و هزینه‌های تبلیغاتی را به صورت شفاف پیگیری کنند؛ این تبلیغات برای رضای خدا نیست چراکه اگر برای رضایت خداوند باشد به مردم مستضعف کمک می‌شد.  

مسئولان به سراغ فقرا بروند

امام جمعه مشهد خطاب به مسئولان اظهار کرد: فقیر آبرومند کسی است که باید به در خانه‌اش بروید و به آن کمک کنید. باید مسئولان به سراغ فقرا بروند و این وظیفه اصلی ما است.  

وی همچنین خطاب به مردم در خصوص انتخابات، عنوان کرد: در این عرصه بینا و بصیر باشید و در رأی‌تان به فرد پوسترباز شک کنید. این یک واجب شرعی است و باید قبل از رأی دادن به افراد، به آنان اطمینان داشته باشید.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۰۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۱ روز دیگر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بنابر اعلام ستاد انتخابات کشور ، تبلیغات داوطلبان دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود تا ساعت هشت ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • نشست شورای سیاستگذاری جبهه ایران قوی با نامزدهای دور دوم انتخابات
  • اسلام ناب گفتمان زر و زور و استکبار را به چالش کشیده است
  • سوالات بسیج دانشجویی از نامزدهای انتخابات برای شناخت بیشتر
  • تکلیف دومین «عروسک‌خونه» در برج میلاد روشن می‌شود
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس در استان تهران
  • آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۱ روز دیگر