Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اسکای نیوز، «محمد شرفی» رئیس کمیته مستقل انتخابات الجزایر اعلام کرد: عبدالمجید تبون با ۵۸.۱۵ درصد آرا پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور شده است.

براساس این گزارش، عبدالقادر بن قرینه ۱۷.۳۸ درصد، علی بن فلیس ۱۰.۵۵ درصد ، عزالدین میهوبی ۷.۲۶ درصد و عبدالعزیز بلعید ۶.۶۶ درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری را کسب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته مستقل انتخابات الجزایر اعلام کرد که میزان مشارکت در این انتخابات ۳۹.۸۳ درصد بوده است.

کمیته مستقل انتخابات برای نخستین بار به جای وزارت کشور الجزایر، بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور نظارت می کند.

"علی ذراع" سخنگوی این نهاد نظارتی اعلام کرده است که این کمیته سلامت روند انتخابات را تضمین می کند.

انتخابات الجزایر در حالی برگزار شد که برخی مناطق این کشور از جمله شهر الجزیره پایتخت و استان های قسنطینه، تیزی روز پنج شنبه در اعتراض به انتخابات شاهد برگزاری تظاهرات بود.

معترضان، انتخابات اخیر را در راستای ابقای دست اندرکاران و مقام های حکومت سابق ارزیابی کرده و معتقدند که هیچ یک از نامزدها قادر به چالش و رویارویی با هیمنه ارتش بر سیاست نیستند.

انتخابات ریاست جمهوری الجزایر ساعت هشت صبح پنج شنبه به وقت محلی در میان دو موج گسترده مخالفان و موافقان برگزار شد.

بر اساس گزارش ها، همزمان با آغاز رای گیری معترضان با حمله به دو مرکز رای گیری در بجایه - بزرگترین شهر منطقه قبایل - اقدام به شکستن صندوق های رای و از بین بردن لیست نامزدها کردند.

در این انتخابات ۵ نامزد به نام های «عبدالمجید تبون»  و «علی بن فلیس» نخست‌ وزیران سابق دوره بوتفلیقه، «عزالدین میهوبی» دبیرکل حزب «التجمع الوطنی الدیمقراطی» وزیر پیشین فرهنگ، «عبدالعزیز بلعید» رئیس جبهه المستقبل و «عبدالقادر بن قرینه» رئیس جنبش البناء الوطنی با هم رقابت می کنند.

۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مردم این کشور حائز شرایط لازم برای رای دادن هستند.

هزاران نفر از مردم الجزایر جمعه هر هفته با برپایی تظاهرات، مخالفت خود را با برگزاری این انتخابات و سلطه ارتش بر فضای سیاسی و آینده الجزایر اعلام کرده بودند اما مقامات این کشور بدون توجه به این اعتراضات، انتخابات را برگزار کردند.

برچسب‌ها انتخابات ریاست جمهوری الجزایر الجزایر انتخابات ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری الجزایر الجزایر انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری الجزایر الجزایر انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۰۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ ابوذر ابراهیمی ترکمان سفیر کشورمان در بوسنی و هرزگوین با دنیس بچیرویچ عضو و رئیس شورای ریاست جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کرد.
ابوذر ابراهیمی ترکمان سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین با دنیس بچیروویچ عضو مسلمان و رئیس دوره‌ای شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین روز سه شنبه ۴ اردیبهشت در محل ساختمان ریاست جمهوری دیدار و گفتگو کرد.
در ابتدا بچیروویچ ضمن ابراز خشنودی از این دیدار به سفیر کشورمان خوش آمد گفت و آرزو کرد در مدت ماموریت وی روابط دوکشور بیش از پیش توسعه یابد.
وی گفت: کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ به مردم بوسنی و هرزگوین همواره در خاطره مردم این کشور به نیکی ماندگار است. سپس ضمن ارائه توضیحاتی در باره نسل کشی در سربرنیتسا در سال ۱۹۹۵ خواستار حمایت کشور‌های اسلامی از قطعنامه محکومیت نسل کشی که در مجمع عمومی سازمان ملل در معرض رای گیری قرار خواهد گرفت، شد.
ابوذر ابراهیمی ترکمان نیز گفت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از حاکمیت ملی و همزیستی مسالمت آمیز در بوسنی و هرزگوین است و خواستار توسعه همه جانبه روابط دو کشور شد. در پایان سفیر کشورمان چند کتاب ترجمه شده به زبان بوسنیایی از جمله دیوان حافظ و الهی نامه عطار نیشابوری را به رییس جمهور بوسنی و هرزگوین هدیه کرد.
دنیس بچیروویچ نیز کتاب خود را به سفیرمان هدیه داد. او در ابتدای کتاب نوشت: تقدیم به سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران ابوذر ابراهیمی ترکمان به نشانه توجه و احترام.

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی