Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرنا نوشت: «رضا اردکانیان» در دومین روز سیزدهمین همایش سراسری مدیران و مسئولین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با اشاره به اینکه روش‌های استفاده ما از منابع طبیعی بر نوعی بد مصرفی منطبق شده است، گفت: طرح‌های مختلفی برای تامین آب در اقصی نقاط کشور اجرا می‌شود و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء نقش مهمی در این زمینه برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو با بیان اینکه دشمنان برای ضربه زدن به ایران به ویژه در سال‌های خشک، اقدامات روانی بسیاری را دنبال می‌کنند، گفت: در خشک‌ترین سال آبی ۵۰ سال اخیر به سر می‌بریم و ۳۴۰ شهر کشور با مشکل کم‌آبی مواجه بودند که با همراهی مردم و تلاش قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص)، توانستیم از این مشکل عبور کنیم و دشمنان هم به اهداف خود دست نیافتند.

وی با اشاره به طرح استحصال و انتقال آب شرب برای ۱۷ استان از آب دریا و تصویب این پروژه گفت: بر این اساس سالانه ۷۵۰ میلیون مترمکعب آب شرب این مناطق تامین خواهد شد با اینکه تنها سه استان کشور ۱۱ میلیارد مترمکعب آب برای کشاورزی لازم دارند.

اردکانیان تصریح کرد: اگر بتوانیم ۱۰ درصد بهره‌وری در حوزه شرب و کشاورزی را ارتقا دهیم، می‌توانیم میزان زیادی از منابع آبی را حفظ کنیم و چنانچه این اقدام صورت نگیرد، با وجود همه طرح‌های تامین آب، تاب‌آوری کشور در این خصوص بسیار ضعیف خواهد بود.

وی بر توسعه صنعت مدیریت مصرف و بهبود کیفیت استفاده از آب و انرژی تاکید کرد و افزود:‌ با اجرای برخی خطوط انتقال می‌توانیم به کشورهای منطقه متصل شویم زیرا بزرگ‌ترین ظرفیت‌های برق - آبی دنیا در اینجا وجود دارد همچنین می‌توانیم به هاب منطقه‌ای انرژی تبدیل شویم.

وزیر نیرو با اشاره به گستردگی سطح ارتباط مردم با آب گفت: اگر بتوانیم الگوی صحیح مصرف را توسعه دهیم به نقطه اوج استفاده صحیح از منابع دست می‌یابیم و در نهایت در زمینه استفاده از زمان هم بهینه‌سازی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و مفاهیم موجود در آن نظیر اقتصاد مقاومتی نیز گفت: این مفاهیم و معانی باید در حوزه تخصصی هر شخص و سازمان به خوبی درک شوند.

اردکانیان افزود: فرا رفتن از تبیین این مفاهیم و پرداختن به ارتباطات میان‌بخشی، گام دوم و مهم محسوب می‌شود بنابراین باید به تعریف تعاملات و برنامه‌ها بپردازیم تا شاهد هم‌افزایی اقدامات، تحقق اقتصاد مقاومتی و پیشرفت در مسیر گام دوم انقلاب باشیم.

وی با بیان اینکه جمع جبری وزارتخانه ها در کنار یکدیگر به معنای دولت نیست، گفت: دولت و حمکرانی ارتباطی است که میان این بخش‌ها ایجاد می‌شود و نتیجه‌ای کلی را به وجود می‌آورد.

وزیر نیرو یادآور شد: در کنار همه ثروت‌هایی که ایران از آن برخوردار است و می‌تواند مورد طمع قرار گیرد، اصلی‌ترین آن منابع انسانی است و دشمنان به دنبال خلع سلاح ما در این زمینه هستند که از طریق جذب نخبگان و فراری دادن آنها از کشور و فشارهای حاشیه‌ای، این کار را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به لزوم مقاوم‌سازی کشور در مقابل شاخصه‌هایی که ظرفیت ضربه زدن به ما را دارند، گفت: افزایش تاب‌آوری کشور در همه عرصه‌ها ضروری است.

وزیر نیرو تاب‌آوری را ظرفیت مقاومت کشور در مقابل عوامل آسیب‌زا دانست و گفت: باید کیفیت زندگی را در عرصه‌های مختلف را چنان بالا ببریم که امید مجموعه‌های متخاصم از طریق اقداماتی مانند تحریم قطع شود و کشور به جایگاهی برسد که حتی در صورت استمرار تحریم‌ها، آثارش بر زندگی مردم به سطح ناچیزی برسد و در نهایت، کشور مسیر رشد و آبادانی خود را بدون وقفه طی کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۰۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟

مرتضی تقوایی نائب رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان خراسان رضوی و مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان فعال در زمینه هوش مصنوعی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا پیرامون استفاده از هوش مصنوعی در بهینه‌سازی مصرف انرژی گفت: بعضی صنایع ساده هستند و نیاز به هوش پیچیده‌ای ندارد، هوش مصنوعی یا «تحقیق در عملیات» در اکثر صنایع بزرگ پالایشگاه، معادن سیمان، فولاد و آب که پیچیدگی دارد قابل استفاده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: بهینه‌سازی مصرف انرژی در سه محور تجهیزات محور، فرایند محور و بهره‌برداری قابل انجام است. در ابتدا تجهیزاتی که در فرایند، انرژی برهستند و صنایع بالا دستی با آن مواجه می‌شوند انتخاب و با در نظر گرفتن مکمل‌های تجهیزات، مصرف آن نسبت به حالت عادی کمتر می‌شود که آب، برق، گاز، صنایع معدنی و خانگی را شامل می‌شود.

وی در ادامه افزود: مورد بعدی فرایند محوراست یعنی افزایش بهره‌وری انرژی با بهینه سازی فرایند‌ها که در صنایع فرایندی مثل آب، پتروشیمی، پالایشگاه کاربرد دارد به این صورت که با چه فرایندی برق یا آب برسانیم که هدررفت کمتر و فرآیند بهینه‌ای باشد که هر دو در بهره برداری تاثیر دارد.

تقوایی بیان کرد: باتوجه به بزرگی داده‌ها در صنایع تصمیم گیری برای اپراتور سخت است که در زمان‌های بحران بهترین تصمیم را بگیرد، اما با استفاده از هوش مصنوعی این اتفاق به سرعت و در کسری از ثانیه می‌افتد مثلا در صنعت آب در ابتدا بهره برداری با کیفیت خوب باید صورت انجام شود و پس از آن بهینه سازی مصرف انرژی صورت بگیرد.

وی در ادامه گفت: همین اتفاقات در صنعت برق، گاز و در صنایع معدنی رخ می‌دهد چون تعداد پارامتر‌هایی که باید برای تصمیم گیری شود زیاد است و ذهن انسان کشش این تعداد داده را ندارد که بتواند بر مبنای آن بهترین تصمیم را بگیرد. بنابراین هوش مصنوعی می‌تواند با انجام اولویت‌بندی‌های مورد نظر در آن صنعت بهترین تصمیم را بگیرد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: مثلا اولویت اول تامین آب است به طوری‌که درابتدا بتوانیم آب با کیفیتی را تهیه کنیم و پس از آن با نگهداری مناسب بهره برداری بهتر هم صورت بگیرد و در نهایت با تحقق این موارد انرژی بهینه مصرف شود. برای شهر بزرگی مثل مشهد ۷۰۰ هزار معادله در ۷۰۰ هزار متغیر وجود دارد که ذهن انسان امکان حل همچین موردی را ندارد . هوش مصنوعی عملا با سیستم‌هایی مثل «دی اس اس» (سیستم‌های تصمیم یار) به اپراتور کمک می‌کند که در هر لحظه تصمیم بهینه بگیرد؛ یعنی بر اساس توان هوش مصنوعی و پارامتر‌های موجود به مدیریت شرایط بحران کمک می‌کند که بتواند در هر شرایطی اولویت‌های تعیین و در نهایت انرژی تامین کند.

تقوایی در ادامه بیان کرد: بهره‌برداری تقریبا اثری یک دهم نسبت به دو مورد تجهیزات و فرایند دارد یعنی هرچقدر فرایند و تجهیزات خوبی داشته باشیم ولی بهره برداری خوبی نداشته باشیم باز هم انرژی بالایی مصرف کردیم.  

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه اگر بهره‌برداری خوبی داشته باشیم نتایج بسیار خوبی نیز مشاهده می‌کنیم افزود: این نتایج مثبت شامل بازگشت سرمایه در کمتر از۶ماه است، چون استفاده از هوش مصنوعی در فرآیند پارامتر‌ها‌ی زیادی علاوه بر انرژی بهینه را می‌کند و در نهایت باعث نتیجه مطلوب و رضایت بهره بردار و مصرف بیهنه انرژی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • وزیر کشور: فراجا نیرو‌های خود را در برخورد با بی حجابی توجیه کرده
  • وزیر کشور: فراجا نیرو‌های خود را توجیه کرده که بین اهمال‌کنندگان و ساختارشکنان تفاوت قائل شوند
  • جایگاه ایران در تکنولوژی سدسازی بین کشور‌های جهان
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • پس‌لرزه‌های توئیت کریمی قدوسی درباره یک موضوع نظامی /این هم نوعی شهوت محسوب می شود؟
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی توسط وزارت نیرو
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود