Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر دولت بر قیمت کالاهای اساسی نظارت مستمر و مؤثر داشت، امروز شاهد نوسان در قیمت این کالاها نبودیم، گفت: شرایط موجود در بازار و قیمت کالاهای اساسی نشان‌‌دهنده ضعف نظارتی بر قیمت‌گذاری کالاهای اساسی است.

محمد حسن‌نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پول‌نیوز با انتقاد از ضعف دولت در نظارت بر قیمت‌ کالاهای اساسی، اظهار داشت: شرایط موجود در بازار و قیمت کالاهای اساسی نشان‌‌دهنده ضعف نظارتی بر قیمت‌گذاری کالاهای اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر دولت بر قیمت کالاهای اساسی نظارت مستمر و مؤثر داشت، امروز شاهد نوسان در قیمت این کالاها نبودیم، گفت: امروز شرایط به‌نحوی است که با تورم 40 درصدی در کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم روبه‌رو هستیم که یک کالای مشابه در مراکز متفاوت فروش، چند نوع قیمت دارد که این امر بر بی‌ثباتی بازار دامن زده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت باید برای برون‌رفت از شرایط موجود اقتصادی کشور چاره‌ای بیندیشد، اظهار داشت: قیمت کالاهای اساسی در بازار بیانگر کاهش نرخ تورم نیست.

حسن‌نژاد با تأکید بر اینکه امروز اولویت اصلی کشور، رسیدگی به وضع معیشتی و اقتصادی مردم است، گفت: باید شرایط اقتصادی کشور با راهکارهای منطقی و اصولی بهبود یابد، معتقدم راه‌های مقابله با تحریم‌ها نیز در داخل کشور وجود دارد، فقط کافی است دولتمردان کمی به نیروهای انقلابی و جوان کشور اعتماد کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه امروز وضع معیشتی مردم مناسب نیست، اظهار داشت: امروز وضع معیشتی و اقتصادی مردم بسیار نامناسب است و نیازمند مجموعه‌ای از تغییرات اساسی در سیاست‌ها و راه‌کارها هستیم.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس در پایان، توجه دولت به وضعیت معیشتی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، کارگران و کارمندانی که حقوق پایینی دارند را لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: با تمام تأکیدات مجلس در این زمینه، تاکنون دولت هیچ اقدامی برای بهبود معیشت افراد کم‌درآمد جامعه نکرده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کالاهای اساسی تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۰۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی

وزیر کشور گفت: در دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی و گره‌گشایی از مشکلات مردم و کشور اقدامات زیادی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، احمد وحیدی، امروز_سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در مراسم تکریم و معارفه استاندار مازندران که در سالن همایش اتاق بازرگانی استان برگزار شد با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی و گره‌گشایی از مشکلات مردم و کشور اقدامات زیادی شده است، اظهار کرد: دشمنان نمی‌خواهند رشد و شکوفایی کشورمان را ببینند، مدیران ما پاک‌دست و در حال خدمت‌گزاری هستند و این از تلاش یک فرد نیست، بلکه نظام است.

وی با بیان اینکه حسینی‌پور اتفاقات خوبی برای مازندران رقم زد، عنوان کرد: فعالیت خوب وی چه در زمان مدیریت قبل از استانداری و چه در زمان استانداری با پشتوانه قوی برای این استان تلاش کردند و اتفاقات خوبی رقم زدند.

وزیر کشور ادامه داد: با جریان علمی و جریان معنوی قوی و با استفاده از ظرفیت‌های مهم طبیعی فعالیت‌های مؤثری انجام شد، تجربه امروز پس از دو سال‌واندی نشان داد که انتخاب درستی داشتیم.

وحیدی با تاکید اینکه مازندران جایگاه مهمی دارد، خاطرنشان کرد: انتخاب استاندار برای این استان کار دشواری است و به همین دلیل نمی‌خواستیم استاندار را تغییر دهیم، با وجود بیماری همسرشان فداکارانه ماندند تا به مسائل امور بپردازند و این تغییر نه به دلیل ضعف مدیریتی بلکه به دلیل خواسته شخصی این تغییر انجام شد.

وی تصریح کرد: در ابتدا می‌خواستند در وزارت کشور از وی استفاده کنند، اما معاون رئیس‌جمهور نظرشان این بود که از حسینی‌پور در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بهره بگیرند.

وزیر کشور در خصوص استاندار جدید مازندران بیان کرد: یوسف نوری در کمتر حوزه‌ای است که صاحب نظر نباشد، گردشگری، برنامه‌ریزی و آموزش طراحی و معنوی، اخلاقی و در کنار دانش و کار جهادی می‌توان از وجودش استفاده کرد.

وی گفت: ظرفیت‌های مهم استان و کارهایی که باید به نتیجه برسد، مانند اقتصاد دریامحور، بهره‌وری، جهش تولید که موضوعات بسیار مهم است و می‌توان نقش ایفا کند.

کد خبر 747270

دیگر خبرها

  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • مازنی:برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟ /قیمت دلار چند برابر سال ۱۴۰۰ شده اما صدایی از دولتمردان در نمی آید
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است
  • بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالا‌ها نیست