Web Analytics Made Easy - Statcounter

صالحی گفت: ٧٢ هزار عنوان فعالیت در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور انجام می شود و بخش وسیعی از این فعالیت ها به صورت مردمی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سید عباس صالحی روز جمعه در نشست فعالان قرآنی و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی و هنرمندان شهرستان خمین در سالن اجتماعات بیت تاریخی امام خمینی(ره) گفت: بخش وسیعی از این اتفاقات براساس مشارکت مسوولان این کانون‌ها و بر اساس حرکت‌های مردمی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حد مقدورات خود فعالیت‌های این کانون‌ها را در سطح کشور پیگیری می‌کند و براساس اقدامات این وزارتخانه هفت هزار فعال قرآنی  در کشور از خدمات بیمه بهره‌مند هستند.


صالحی رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را حمایت از فعالان قرآنی دانست و افزود: یکهزار و ۵۰۰ فعال قرآنی در ۲ سال اخیر تحت پوشش خدمات بیمه قرار گرفتند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در ۲ سال گذشته بیمه شدگان عضو صندوق هنرمندان از ۲۸ هزار نفر به ۴۲ هزار نفر افزایش یافت و منابع مالی این حوزه ۲ برابر افزایش یافت.

 

وی با بیان اینکه  ۹۰۰ میلیارد ریال بودجه قرآنی امسال به مراکز مختلف تخصیص یافته است، تصریح کرد: نگاه دولت و مجموعه کسانی که در فضای حاکمیت هستند به حوزه قرآن، ایجابی است و در سند مهندسی کشور و گزارش منابع قرآنی، با پرهیز از بحث‌های جناحی، تمام فعالان این حوزه حمایت شوند.

 

صالحی اظهار کرد: اخیر اتفاقات خوبی در کانون‌های فرهنگی مساجد افتاده و تصویب اساسنامه کانون‌ها در شورای انقلاب فرهنگی و ابلاغ آن توسط رئیس جمهور، موجب قانونمندی این کانون‌ها شده است.

 


وی شورای سیاستگذاری کانون‌های مساجد را فرصتی برای هم‌افزایی  دانست و  افزود: تفاهم‌نامه‌ها با بسیج در حال اجرایی شدن است تا از ظرفیت شورای سیاستگذاری استفاده شود و  در حوزه کانون‌های مساجد شاهد امید تازه هستیم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص 90 میلیارد تومان بودجه  برای فعالیت های قرآنی در سال جاری خبر داد و گفت: دولت نگاه حمایتی و ویژه به مباحث قرآنی دارد  و فعالیت های قرآنی سلیقه ای نیست و نباید نگاه جناحی و حزبی داشت.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد، اساسنامه کانون های مساجد تصویب و در شورای فرهنگ عمومی نیز مصوب شده است.


صالحی افزود: یکهزار و ۱۱۸ میلیارد ریال تفاهم‌نامه بین ارزش طرح‌های  این وزارتخانه و استانداری مرکزی در حوزه زیرساخت‌ها و ایده‌ها  است.

 

وی ادامه داد:  ۹۰۰ میلیارد ریال در حوزه زیرساخت، ۲۷ میلیارد ریال در حوزه دینی و قرآنی، ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در حوزه هنری و سینمایی، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حوزه فرهنگی و ادبی و ۱۷ میلیارد ریال برای حمایت از هنرمندان مصوب شده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: با وجود مشکلات اعتباری دولت ، تلاش می‌شود تا در ۲ سال باقیمانده از دولت دوازدهم، حمایت از فضاهای فرهنگی و هنری افزایش یابد.

 

وی گفت: امام با پشتوانه قرآن عظمت یافت و نهضت بزرگ اسلامی به پشتوانه روح امام به نتیجه رسید، هنر ارتباطی امام از اعتماد وسیع به مردم  بود و به مسئولان درس باور کردن اقشار مختلف مردم را دادند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هنرمندی امام از ویژگی دیگر ایشان است و هنر ارتباطات امام با وجود اینکه در دانشکده ارتباطات و واحدهای رسانه را نگذرانده بودند، چنان بود که با مردم همراه بود.

 


صالحی گفت: مردم نیز ایشان را به راحتی پذیرفتند و باور کردند و احساس کردند که امام نقش اعتلای جامعه اسلامی را بر عهده دارد.

 

وی ادامه داد: بنیانگذار انقلاب اسلامی از سال 42 نهضت خود را آغاز کرد و مردم را با خود به همراه داشت و هیچگاه به مردم خود پشت نکرد و مردم را در روزهای سخت باور داشت و به مردم امیدوار بود.

 


صالحی تصریح کرد: امام هنرمندی با خلاقیت هنری در فضاهای مختلف  و حمایت ایشان از خلاقیتهای هنری مسیر وسیعی از از هنرها را تجدید کرد.

 

وی با اشاره به 17 سفر استانی ادامه داد: در این سفرها دغدغه ها و پیشنهادات هنرمندان شفاف شد و در این راستا اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.

پایان پیام/87

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد مجلس بودجه انتخابات مجلس شورای اسلامی فعالیت های مسجدی قرآن اجلاس نماز کانون های فرهنگی هنری مساجد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر فرهنگ استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۰۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت

سرپرست آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد از مشارکت کانون‌های مساجد در دومین نمایشگاه رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت خبر داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، زهراسادات موسوی پناه، سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، از مشارکت کانون‌های مساجد در رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت یاد کرد و تصریح کرد: این طرح از سوی ستاد ملی جمعیت برگزار می‌شود.

موسوی پناه با اشاره به بخش‌های دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت اظهار داشت: این رویداد در سال جاری در قالب هفت بخش شامل خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه هدف از این رویداد، فرهنگ‌سازی در زمینه افزایش جمعیت است، خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بخش سازمان‌های مردم نهاد در این طرح مشارکت دارند.

سرپرست آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد درباره محورهای مشخص شده گفت: اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد در ذیل رویداد اصلی جایزه ملی جوانی جمعیت، یک رویداد ویژه برای کانون‌های مساجد برگزار می‌کند که محورهای آن شامل فعالیت، تجربه و ایده است.

تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد

موسوی پناه توضیح داد: کانون‌های مساجد در زمینه جوانی جمعیت یا در حال فعالیت هستند که فعالیت‌های خود را ثبت می‌کنند، یا در این موضوع تجربه‌ای ارزشمند و ناب دارند که می‌توانند تجربیات خود را ثبت نمایند. یا در این رابطه ایده‌ها و پیشنهادات قابل قبول با قابلیت اجرایی شدن، دارند که ایده‌های خود را ثبت خواهند کرد.

او از مهلت ارسال آثار تا هفتم اردیبهشت خبر داد و گفت: هر یک از کانون‌های مساجد می‌توانند طبق حوزه فعالیت خود در سه بخش فعالیت، تجربه و یا ایده در این رویداد شرکت کنند. همچنین سامانه بچه‌های مسجد به این منظور معرفی شده است.

سرپرست آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد در خصوص موضوعات متنوع در این رویداد اظهار داشت: ارتقای جایگاه مادری، موضوع تبیین قانون خانواده و جوانی جمعیت، تبیین آسیب‌های تک فرزندی، فرهنگ‌سازی و ترغیب به فرزندآوری، حمایت از حیات جنین و جلوگیری از سقط موضوعاتی هستند که کانون‌ها می‌توانند متناسب با آن فعالیت، تجربه یا ایده‌های خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • استان قزوین در فضای قرآنی در سطح کشور درخشیده است