Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: آقایان به ما لطف دارند و با من عکس می‌گیرند ولی خواهش می‌کنم در تبلیغات انتخابات از عکس من استفاده نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار داشت: داوطلبان انتخاباتی باید بدانند که هر کسی که از سوی شورای نگهبات تائید شوند، حق تبلیغات دارد و بنده از آنها خواستارم تقوای انتخاباتی را رعایت کرده و خود را معرفی کنند و از تخریب دیگران پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: آقایان به ما لطف دارند و با من عکس می‌گیرند ولی خواهش می‌کنم در تبلیغات انتخابات از عکس من استفاده نکنند تا مردم احساس نکنند که من از شخص خاصی حمایت می‌کنم.

وی با بیان این‌که عکس گرفتن به منزله تائید فرد نیست و بنده چندین ماه است که شاخص‌های نماینده اصلح را از طریق تریبون نماز جمعه مطرح کرده‌ام، گفت: باید از میان کاندیداها فردی که اصلح، معتقد به منویات رهبری و متخصص است را انتخاب کنیم. 

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم‌هایی جدید آمریکا علیه ایران در طول هفته گذشته گفت: ایالات متحده آمریکا دو شرکت دیگر ایرانی را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است که شامل شرکت هواپیمایی ماهان و کشتیرانی ایران است.  

آل هاشم افزود: همه این واقعیت را می‌دانند که تحریم‌های آمریکا علیه کشور در سال‌های گذشته و خروج از برجام تشدید شده ولی اثرگذاری‌اش کم شده است، حتی خود مسؤولان آمریکایی معترف هستند که تحریم‌ها علیه ایران به آخر خط رسیده است. 

وی همچنین با اشاره به رنج و آلان شیعیان آفریقا گفت: تنها فرزند شیخ ابراهیم زکزاکی از ملت ایران خواسته تا او را دعا کنند و از کل دنیا درخواست دارد تا مجامع بین‌المللی را تحت فشار قرار دهند تا پدر و مادرش؛ آژاد شوند.

خطیب جمعه تبریز خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد جمعیت کشور نیجربه مسلمان و بقیه مسیحی و دین مختلف دارند، اما اینکه شیخ ابراهیم زکزاکی کیست؟ باید گفت که او در خانواده‌ای به دنیا آمد که فعالیت سیاسی داشت.

وی افزود: رهبر شیعیان نیجریه حدود ۴۰ سال قبل و در نخستین سالگرد انقلاب به ایران سفر کرد و در آن سفر امام راحل به او یک قرآن هدیه داد و فرمودند که مردم را به اسلام دعوت کند در حالی که شیخ زکزاکی از اهل سنت مالکی بود، ولی پس از دیدار با امام شیعه شد و مردم نیجریه را با پخش عکس‌های امام راحل جذب شیعه کرد.  

امام جمعه تبریز تصریح کرد: نمازگزاران جمعه تبریز از مجامع بین‌المللی برای کمک به خروج شیخ از نیجریه برای معالجه مطالبه دارند، رئیس جمهور نیجریه نیز جهت آزادی شیخ زکزاکی و همسرش باید تلاش کند. از دولت نیز انتظار داریم در آزادی و معالجه شیخ زکزاکی اقداماتی مؤثرتر داشته باشد.

آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارایه بودجه سال آینده کشور به مجلس، اظهار داشت: یکی از معضلات بودجه‌ریزی، همانطور که رهبری در بیانیه گام دوم نظام بودجه بندی هم بدان اشاره داشتند، معیوب و نامتوازن بودن آن است. 

وی ادامه داد: البته پس از نامه رهبری برای اصلاح ساختار بودجه، دولت از سال گذشته تدوین برنامه‌هایی که با کمک کارشناسان و دانشگاهیان به منظور ساختار بودجه‌بندی داشته است که جای تشکر دارد و بر این اساس کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ تفاوت‌هایی با بودجه‌‌های پیشین ارائه شده دارد. 

امام جمعه تبریز تصریح کرد: مهم‌ترین تفاوت بودجه سال ۹۹ سهم عمده از کل بودجه عمومی کشور این است که از نوسانات احتمالی نفت در امان خواهد بود؛ ولی همچنان قرار است درآمدهایی از فروش نفت صرف پیشرفت طرح‌های عمرانی کشور شود. 

وی با بیان این‌که لایحه بودجه سال آینده در بخش درآمد با چالش‌هایی روبه رو است، گفت: انتظار داریم بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، به ویژه اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه باید در اولویت باشد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: هرچند بارها مسؤولان مختلف دولتی در خصوص بهبود خرید مردم سخن گفته‌‌اند؛ اما نمی‌توان با افزایش یارانه نقدی و غیرنقدی و اعطای یارانه معیشتی تغییر مثبتی در قدرت خرید مردم ایجاد کرد. 

وی با تأکید بر این‌که دولت سیاست‌های ضدتورمی را به صورت ویژه در بودجه بگنجاند تا بتوان در راستای افزایش قدرت خرید مردم گام برداشت، گفت: می‌گفتند بعد از گران شدن بنزین گرانی نخواهیم داشت ولی نمی‌دانند که گرانی غوغا می‌کند. 

آل هاشم افزود: از دولت، مجلس و کمیسیون تلفیق انتظار داریم تا با استفاده از کارشناسان تلاش کنند تا ضمن نقد و بررسی منصفانه سیاست بودجه‌ای،پیشنهاداتی در راستای اصلاح ساختار نظام بودجه‌ریزی کشور به دولت ارائه دهد تا مدیریت کلان اقتصاد کشور با کمترین آسیب و چالش مواجه شوند.

امام جمعه تبریز در پایان با گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله مفتح اظهار داشت: این عالم و استاد برجسته تلاش های بسیاری در وحدت حوزه و دانشگاه داشته است.

وی افزود: امروزه برای مقابله با نفوذ دشمن در دانشگاه و حوزه باید وحدت خود را بیشتر کرده و جنبش نرم‌افزاری و تولید علوم بومی، تحقق تمدن اسلامی و ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی را تقویت کنیم که در سایه اسلامی شدن دانشگاه و وحدت حوزه و دانشگاه ایجاد می‌شود. 

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات کانون های فرهنگی هنری مساجد اجلاس نماز آل هاشم نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۰۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سال، یک دستور عملیاتی است

امام جمعه زنجان گفت: شعار سال یک دستور عملیاتی است و همه باید در تحقق آن کوشا باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در زنجان، حجت‌الاسلام علی خاتمی، امروز_ سه‌شنبه چهارم اردیبهشت- مسئولان باید در خصوص تحقق مشارکت مردم در تولید، طرح بدهند.

وی با اشاره به قانون جوانی جمعیت گفت: تبیین و اهمیت این موضوع به صورت مکرر بیان شده و نیاز است تا نتیجه اقدامات و فراهم کردن زمینه‌ها پیگیری شود.

امام جمعه زنجان با تاکید بر لزوم تشویق جوانان به فرزندآوری اظهار کرد: اصل تشویق، رفع نگرانی‌هایی است که جوانان مطرح می‌کنند، از طرفی نگران معیشت بودن شک کردن به وعده خدا برای روزی‌رسانی به بندگان است.

وی با بیان اینکه باید دید در استان در حوزه کاری، فامیل و خانواده، شهر، محله خود چه قدم‌هایی را می‌توان برداشت، خاطرنشان کرد: گاهاً نگرانی‌هایی توسط برخی از جوانان برای فرزندآوری وجود دارد و وظیفه ما این است نگرانی جوانان را با مباحث قرآنی، اجتماعی، ملی و فرهنگی پاسخ دهیم.

خاتمی با تاکید بر تشویق جوانان برای فرزندآوری اضافه کرد: درست است برخی نگرانی‌ها و دغدغه‌ها وجود دارد اما نگران معیشت بودن به وعده خداوند شک کردن است.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق و موفقیت آن گفت: در این خصوص دوست و دشمن به اقتدار ایران اعتراف کردند، از این رو نباید بگذاریم این موضوع فراموش شود.

امام جمعه زنجان گفت: عملیات وعده صادق که پاسخ مشروع ایران بود، حس غرور ملی را تقویت و دل مردم را شاد کرد.

کد خبر 747156

دیگر خبرها

  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • منادی شفاف سازی در تولیت
  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • شعار سال، یک دستور عملیاتی است
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است