Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@17:04:01 GMT

وزیر ارتباطات: کودک‌آنلاین بی‌نظیر بود

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۰۹۷۵

وزیر ارتباطات: کودک‌آنلاین بی‌نظیر بود

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه این جشنواره، محمدجواد آذری جهرمی در خصوص دخالت نکردن این وزارتخانه در حوزه تولید محتوا گفت: کودک‌آنلاین یک شتاب‌دهنده است و به کسانی که می‌خواهند تولید محتوا انجام دهند کمک می‌کند. وزارت ارتباطات طبیعتا در حوزه محتوا ورود نمی‌کند؛ محتوا را هنرمندها و مردم می‌سازند و مردم هم مصرف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: نکته قابل توجه این است که به تولیدکنندگان کمک و راه را برایشان تسهیل کنیم تا بتوانند ایده و خلاقیتی که در ذهنشان است را به محصول تبدیل کنند و مصرف‌کنندگان نیز بتوانند این محصولات را استفاده کنند. بنابراین ایجاد این زنجیره با عنوان کودک‌آنلاین برای مخاطبان کودک و نوجوان ما هدفی بود که در وزارت‌خانه پیگیری کردیم تا از زنجیره توزیع‌کنندگان که دارندگان محتوای ویدیویی هستند گرفته تا تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران به هم متصل شوند و بتوانند کار را پیش ببرند.

جهرمی با ابراز از این جشنواره گفت: در هر صورت تلاش خیلی زیادی توسط دوستان برگزارکننده کشیده شد؛ دوستانی که هیات اجرایی و داوری بودند، هم‌چنین مجموعه روابط عمومی وزارت‌خانه که این مسئولیت را بر عهده گرفت که بتواند این کار را پیش ببرد و همه دست به دست یکدیگر کار بسیار سنگینی انجام دادند.  

او با بیان این که کارهای بسیار خوب، بی نظیر و فاخری از این جشنواره استخراج شده است، گفت: من امروز با خانواده‌ام آمدم و بخشی از کارها را دیدم. حالا که با بچه‌هایم این کارها را می‌بینیم؛ به نظرم بی‌نقص و بی‌نظیر هستند، ضمن آن که می‌توانند محتوای مورد نیاز کودک و نوجوان ما را با استفاده از خلاقیت‌های جوان‌های ایرانی برطرف کنند. این موضوع از دو جهت فرهنگی و اقتصادی موثر است، چرا که وقتی از لحاظ  اقتصادی جوان‌های خودمان سودش را ببرند، اتفاق بسیار خوب و ارزشمندی رخ داده است.

جشنواره کودک‌آنلاین به عنوان یک شتاب‌دهنده تولید محتوای مناسب ویژه کودکان و نوجوانان برای فضای مجازی عمل می‌کند. 

نخستین جشنواره فیلم کوتاه و وب‌سری کودک‌آنلاین در چهار فاز فراخوان ایده، انتخاب ایده‌های برتر، مشارکت در تولید ایده‌ها و انتخاب تولیدات برتر در حال برگزاری است.

برچسب‌ها محمدجواد آذری جهرمی فیلم کوتاه کودک آنلاین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدجواد آذری جهرمی فیلم کوتاه کودک آنلاین محمدجواد آذری جهرمی فیلم کوتاه کودک آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۰۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروانه یکپارچه شبکه و خدمات به سه اپراتور ارتباطی اعطا شد

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه پس از مشورت با متخصصان و فعالان صنعت ارتباطات کشور به این نتیجه رسیدیم که تنها راه حل ریشه‌ای مشکل ارتباطات کشور، پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهاست، گفت: امسال غیر از اینکه برای افزایش «پوشش» تلاش می‌کنیم، به طور جدی «نهضت اتصال» را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در حاشیه برگزاری جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به ریاست عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آیین اعطای پروانه یکپارچه شبکه و خدمات موسوم به UNSP به سه اپراتور مخابرات ایران، رایتل و مبین نت با هدف توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها برگزار شد.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها را یکی از مهمترین پروژه‌های ارتباطی دولت سیزدهم دانست و گفت: پیش از این در حوزه ارتباطات ثابت شاهد یک عقب ماندگی جدی بودیم و همواره در ۱۰ سال گذشته کشورمان در این حوزه در رنگینک‌های جهانی در انتهای لیست قرار داشت که این اصلا شایسته مردم ایران نبود.


وی افزود: ما از ابتدای دولت پس از مشورت با متخصصان و فعالان صنعت ارتباطات کشور به این نتیجه رسیدیم که تنها راه حل ریشه‌ای مشکل ارتباطات کشور، پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهاست.


زارع پور با بیان اینکه پروژه فیبرنوری هم می‌تواند هم ارتباطات ثابت و هم ارتباطات سیار و همراه را توسعه دهد، تصریح کرد: این پروژه به شکل اساسی و ریشه‌ای می‌تواند مشکلات و اختلالاتی که باعث نارضایتی مردم و کاربران می‌شود را به شکل ریشه‌ای حل و ارتباطات کشور را تا دهه‌های آینده بیمه کند.


وزیر ارتباطات با بیان اینکه این کار سخت را از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ آغاز کردیم و برای تسریع آن قوانین و مقررات لازم تصویب و منابع آن تامین شد، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم عزم خود را جزم کرده است که تا پایان دولت کل شهر‌های کشور را تحت پوشش فیبر نوری قرار دهد.


وی افزود: در این پروژه بر اساس داشبوردی که به منظور ارایه گزارش آنلاین در معرض دید و قضاوت عمومی قرار گرفته (iranfttx.ir) تا امروز بیش از ۷ میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته اند و به کاربران سرعت‌های هزار مگابیتی ارایه شده است.


زارع پور با بیان اینکه اینکه تلاش می‌کنیم که عدد کنونی پوشش را تا پایان سال دو برابر کنیم، گفت: یک اتفاق خوب دیگر در راستای تصویب قوانین توسعه پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها این بود که براساس قانون برنامه هفتم توسعه باید سالی ۴ میلیون خانوار را به فیبرنوری متصل کنیم.


وی افزود: بنابراین امسال غیر از اینکه برای افزایش «پوشش» تلاش می‌کنیم، به طور جدی «نهضت اتصال» را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.


وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه حتما برای این کار بزرگ از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می‌کنیم، اظهار امیدواری کرد: تا ملحق شدن این سه اپراتور به پروژه و افزایش تعداد اپراتور‌ها به ۱۰ اپراتور بتوانیم بهترین سرویس‌ها را در اختیار مردم قرار دهیم.


در پایان این مراسم، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات (UNSP) به سه اپراتور مخابرات ایران، رایتل و مبین نت توسط وزیر ارتباطات اعطا شد تا به ترتیب مخابرات ایران متعهد به ایجاد ۷ میلیون، مبین نت ۳ میلیون و شرکت رایتل ۲ میلیون پوشش خانوار در پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها شوند.


پیش از سخنان وزیر ارتباطات نیز مدیران سه اپراتور ابراز امیدواری کردند تا با عمل به تعهدات خود، سرویس‌هایی شایسته مردم کشورمان را تامین کنند.

دیگر خبرها

  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • ۷ کشته و ۲۰ مجروح در مسابقات اتومبیلرانی| یک کودک در میان کشته‌ها بود
  • آغاز به کار جشنواره فجر «معماری» / فراخون جایزه ۴ میلیاردی برای طراحی خانه جشنواره
  • بهره مندی دو روستای شهرستان تفت از اینترنت پرسرعت
  • برقراری پوشش موبایل و اینترنت پرسرعت ۴G در روستا‌های دشتک سفلی و علیای تفت
  • جشنواره فجر معماری به مجموعه جشنواره‌های وزارت فرهنگ اضافه می‌شود
  • پروژه فیبرنوری راه‌حل مشکلات ارتباطات کشور است
  • اعلام جدول اجرای عموم نمایش‌های منتخب خیابانی تئاتر رضوی
  • پروانه یکپارچه شبکه و خدمات به سه اپراتور ارتباطی اعطا شد