Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی مطلق، پیش از ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه که در حرم رضوی برگزار شد، با اشاره به ۲۷ آذرماه، سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: کسانی که در راه وحدت حرکت می‌کردند را حذف کردند.

وی ضمن تأکید بر لزوم وحدت حوزه و دانشگاه، ادامه داد: بعضی‌ها فکر می‌کنند باید یکی از این دو نهاد حذف شود و اولین برداشت از این موضوع، این است که هم حوزه و هم دانشگاه در خصوص سبک آموزشی و تحقیقی خود شبیه یکدیگر شوند، در حالی که این اشتباه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرکدام از این دو نهاد، روش و سیستم آموزشی خود را دارند.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی ضمن اشاره به تعریف حداقلی از وحدت میان حوزه و دانشگاه، افزود: هویت حوزه و دانشگاه باید سر جای خود باقی بماند و یکدیگر را نقد آرام کنند، ولی ما با این تعریف حداقلی، به همگرایی نمی‌رسیم.

باید در هدف، وحدت پیدا کنیم

این پژوهشگر حوزه و دانشگاه، بیان کرد: ما باید در هدف، وحدت پیدا کنیم؛ هدف علم، رسیدن به قرب الهی است و تزکیه بایستی مقدم بر تربیت و تعلیم باشد. اگر در دانشگاه و حوزه‌ای تزکیه، مقدم نباشد، به جای خدمت به بشر، بمب اتم می‌سازد.

وی با بیان اینکه وجود این دو نهاد هم برای حوزه و هم دانشگاه ضروری است، ادامه داد: باید به وحدت در آرمان برسیم. قبل از انقلاب اجحافی در حق حوزه و دانشگاه صورت گرفت؛ عده‌ای سعی داشتند که حوزه دور از علوم روز باشد و دانشگاه را به دور از معنویت نشان دهند که امام خمینی (ره) با بصیرت فراوان، بیان کردند حوزه و دانشگاه با هم و همراه هم هستند.

حجت‌الاسلام حسینی مطلق عنوان کرد: امروز کشور ما درگیر مشکلات زیادی است و شایسته نیست که نخبگان، مشکلات و درگیری‌های علمی خود را به میان مردم بکشانند.

وی با بیان اینکه بهترین خاطره مردم از وحدت حوزه و دانشگاه، پیروزی انقلاب اسلامی است، ادامه داد: اگر دشمن را نشناسیم و راه‌های نفوذش را شناسایی نکنیم، به وحدت نخواهیم رسید. با شروع انقلاب، دشمن هم در حوزه و هم در دانشگاه سعی در نفوذ داشته است لذا علمای حوزه و دانشگاه باید توجه داشته باشند که هدف اصلی از این نظام، قرب الهی است.

این پژوهشگر با بیان اینکه در دو دهه گذشته، سنت اعتکاف از دانشگاه به مردم نفوذ کرده است، اظهار کرد: مراسم بسیاری مثل شب قدر در دانشگاه‌های ما با شکوه برگزار می‌شود.

علما و نخبگان ما باید یک راهکار عملی برای وحدت حوزه و دانشگاه ارائه دهند

حجت‌الاسلام حسینی مطلق گفت: وحدت میان حوزه و دانشگاه نباید صرفا شعار باشد و علما و نخبگان ما باید یک راهکار عملی در این خصوص ارائه دهند.

وی ضمن اشاره به بحث ازدواج جوانان، ادامه داد: نخبگان باید برای ریشه‌کن کردن فساد، برای حل یکی از معضلات اجتماعی که مشکل ازدواج است، ورود کنند. برخی اوقات الگوهای غلطی در سینما و تلویزیون برای شروع ازدواج ارائه می‌شود و تأثیر منفی در جوانان ما می‌گذارد.

کد خبر 4796156

منبع: مهر

کلیدواژه: مشهد وحدت حوزه و دانشگاه نخبگان ازدواج انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین بارش برف ثبت نام کاندیداها یاسوج تعطیلی مدارس بیرجند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرکرد خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۱۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،استاندار فارس در اولین جلسه استانی خانواده و جوانی جمعیت استان با اشاره بر اینکه در حوزه ازدواج و طلاق با دو دسته مسائل مواجه هستیم، افزود: موضوعات این دو حوزه در سطح ملی و استانی دسته‌بندی می‌شوند؛ مسائل کشوری برای همه استان‌ها طبیعتاً یکسان هستند، اما در خصوص حل مسائل استانی باید تدابیر و راه‌کار‌های عملیاتی ارائه شود.
ایمانیه خواستار برگزاری دو جلسه جداگانه و اختصاصی در خصوص افزایش ازدواج و کاهش طلاق شد و افزود: با حضور افراد صاحب نظر پیش جلساتی با هدف مشورت و هم‌اندیشی برگزار شود و ظرفیت‌های همه گروه‌ها و سازمان‌ها برای افزایش میزان ازدواج و کاهش طلاق احصا و در جلسات تصمیم گیری مربوطه ارائه شود.
ایمانیه، تصریح کرد: شهرداری‌های استان همانند شهرداری شیراز با ارائه لایحه به شورا‌های اسلامی نقش خود را در این زمینه ایفا کنند؛ اداره کل شهری و شورا‌های استانداری فارس نیز موظف است میزان فعالیت شهرداری‌ها و شورا‌ها را در این زمینه پایش کند.
وی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز را مامور کرد تا وضعیت ازدواج، طلاق و فرزندآوری را در مرحله اول برای روستا‌ها طی دو ماه آینده ترسیم و ارائه کنند.
ایمانیه، بر ضرورت هم‌افزایی سمن‌های فعال در این حوزه تاکید کرد و گفت: سمن‌هایی که در حوزه ازدواج و فرزندآوری فعال هستند درقالب یک شبکه منسجم و منظم شکل بگیرند تا علاوه بر بازدهی بیشتر اقدامات از موازی‌کاری لوگیری شود.
وی با بیان اینکه در فارس حدود ۴۰۰۰ سمن وجود دارند خاطرنشان ساخت: باید به سایر سمن‌ها هم ابلاغ شود تا در زمینه ازدواج حداقل در مجموعه و اعضای خود فعال باشند و برای ازدواج و کاهش طلاق برنامه‌های کمی و کیفی و مادی و معنوی داشته باشند.
ایمانیه مسئولیت جلوگیری از سقط جنین را متوجه دانشگاه‌های علوم پزشکی دانست و گفت: وضعیت فعلی زیر مجموعه‌های علوم پزشکی استان احصا و از دانشگاه‌ها برای تغییر این وضعیت برنامه مدون و مشخص مطالبه کنید؛ معاونت غذا و دارو نیز با همکاری سازمان صمت و اتحادیه مربوطه در زمینه برخورد با متخلفان احتمالی که در زمینه فروش دارو‌های سقط جنین در بعضی عطاری‌ها و در فروشگاه‌ها فعالیت می‌کند، اقدام کند.
وی همچنین از صدا و سیمای مرکز استان و اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خواست حقوق پیش بینی شده در قانون را برای کارمندان در دوران بارداری و شیردهی مکررا به اطلاع والدین شرایط برسانند و در ادامه افزود: چنانچه سازمان یا دانشگاهی در این زمینه ها، امتیازات قانونی را برقرار نمی‌کند واجدین شرایط می‌توانند موضوع را به بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری منعکس کنند.

دیگر خبرها

  • رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم
  • خسروپناه: برداشتن موانع قانونی؛ راهکاری برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان
  • در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی توسط وزارت نیرو