Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین در خطبه های نماز جمعه این هفته انزلی با اشاره به انتخابات مجلس، اظهار کرد: انتخابات یکی از مسائل مهم و حساس در کشور و یکی از مظاهر مهم مردم سالاری دینی است.

وی با بیان اینکه انتخابات مایه اقتدار و پیشرفت برای نظام و انقلاب اسلامی به شمار می رود، افزود: دشمنان مسئله‌ انتخابات در ایران را همیشه رصد و برای آن برنامه ریزی می کنند لذا مردم، مسئولین و نیروهای انقلاب توجه ویژه ای به موضوع انتخابات خصوصا انتخابات مجلس پیش رو دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزینه بر بودن فرآیند انتخابات برای نظام

امام جمعه بندرانزلی  ادامه داد: افرادی که در انتخابات داوطلب و ثبت نام کرده اند لازم است جوانب مختلف انتخابات را بسنجدند و بدانند که انتخابات صرفا داشتن مدارک لازم و ثبت نام کردن نیست، محاسبات و ویژگی های خاصی دارد که باید نسبت به آنها توجه ویژه داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه شرکت در انتخابات باید براساس برنامه باشد، تصریح کرد: داوطلبان باید به این موضوعات که تا چقدر امکان موفقیت وجود دارد و یا آیا همه معیارها و ملاک های انتخاب را دارند فکر کنند.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه فرایند انتخابات در بخش های مختلف برای نظام هزینه های سنگین مادی و معنوی دارد، تأکید کرد: در زمینه انتخابات؛ مسئولان به ویژه هیئت  های اجرایی باید بدانند که مسئولیت سنگینی در برابر خدا، مردم، شهدا و خانواده های شهدا و نظام اسلامی دارند.

وی در ادامه به اعضای هیئت اجرایی شهرستان انزلی اشاره کرد و با بیان اینکه این هیئت می توانست از تنوع بیشتر و کارآمدتری برخوردار باشد، ادامه داد: اعضای هیئت های اجرایی انتخابات باید کارشان در همه بخش ها براساس قانون و بدون هیچ اعمال سلیقه شخصی، گروهی و حزبی باشد.

لزوم رصد فعالیت دواطلبان انتخابات مجلس

حجت الاسلام شمس الدین بررسی صلاحیت داوطلبان را یکی از مهم ترین وظایف این هیئت ها دانست و افزود: هر کسی که واجد شرایط لازم نیست باید رد صلاحیت شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه از گوشه و کنار می شنویم که برخی هیئت های اجرایی از تأیید همه داوطلبان سخن گفته و می گویند همه را تایید کنید تا هر کسی صلاحیت نداشت در شورای نگهبان مشخص شود، ادامه داد: اگر چنین رفتار شود خلاف مسئولیت قانونی و شرعی این هیئت ها بوده و در این صورت جایگاه هیئت اجرایی بی معنا است.

شمس الدین با اشاره به اینکه یکی از شگردهای دشمنان و برخی جریان های داخلی این است که هزینه شورای نگهبان برای انجام مسئولیت مهم تایید صلاحیت ها را بالا ببرند، گفت: بعضی از جریان های سیاسی و فکری در کشور حضور حداکثری در ثبت نام انتخابات را تبلیغ کرده اند اما بعد از رد صلاحیت برخی، شورای نگهبان و نظام را زیر سوال می برند و دم از عدم آزادی می زنند.

وی با تأکید بر لزوم رصد و رسیدگی تخلفات و مستندسازی در این زمینه، تصریح کرد: کمیسیون بررسی تخلفات باید در مراحل آتی نیز با جدیت و قاطعیت به وظایف خودش عمل کرده و اجازه ندهد کسی فضای رقابت سالم در انتخابات را خدشه دار کنند.

حجت الاسلام شمس الدین افزود: علاوه بر هیئت های اجرایی، شورای نگهبان و بخش های دیگر؛ دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی بویژه فرماندار شهرستان نیز باید با رصد فضای انتخابات، مانع ایجاد خدشه در انتخابات و تصمیم گیری صحیح و آزادانه مردم شوند، به ویژه فضای مجازی که بدون هیچ نظارتی مطالب علیه افراد در آن منتشر می کند را رصد و برخورد کنند.

کد خبر 4796493

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه شهرستان انزلی انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین بارش برف ثبت نام کاندیداها یاسوج تعطیلی مدارس بیرجند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرکرد خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۱۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت فردا قطع می‌شود؟

به گزارش خبرآنلاین، رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.

عبدالرسول پور عباس در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با مسئولان بخش های مختلف اعم از سازمان های اجرایی، اطلاعاتی و امنیتی برای برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ امن و سالم انجام شده است و داوطلبان با خیال راحت در جلسه آزمون شرکت کنند.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند که جای تقدیر و تشکر دارد و با همکاری پلیس فتا شبکه‌های کلاهبرداری در فضای مجازی شناسایی شده و برخورد لازم با آن‌ها انجام می‌شود؛ لذا بار دیگر از داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها درخواست می‌شود فریب این شبکه‌های اجتماعی کلاهبرداری مدعی تقلب کنکور را نخورند که خسارات وارده و محرومیت‌ها به هیچ عنوان قابل گذشت و جبران نیست.

وی در ادامه تصریح شد: آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح فردا پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی نیز عصر همان روز برگزار می شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح پس فردا جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی شود، گفت: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

پور عباس تاکید کرد: فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت) و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد.

به گزارش ایسنا؛ در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899157

دیگر خبرها

  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • اینترنت فردا قطع می‌شود؟
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • پایان انتخابات چالش برانگیز؛ تیغ تیغ‌ساز بُرنده ماند
  • آموزش‌های ورزشی و پیامدهای قانونی ناشی از تعلل
  • ۲ روز دیگر تا کنکور ۱۴۰۳/ متخلفان کنکور چگونه مجازات می شوند؟