Web Analytics Made Easy - Statcounter

 استرس را به اشکال گوناگون می‌توان مهار کرد اما اضطراب یکی از بزرگ‌ترین عوامل ایجاد کننده بیماری‌های جسمی بوده و نیازمند دارودرمانی و روان درمانی است. با این حال این نکته ثابت شده که مصرف برخی ویتامین‌ها و مکمل‌ها می‌تواند در کنار درمان‌های دارویی، علائم اضطراب را تا حد زیادی مهار کند.

ویتامین D یکی از این ویتامین‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات زیادی ادعا می‌کنند که کمبود ویتامین D با بروز اختلالات اضطرابی ارتباط نزدیک دارد. برای دریافت کافی ویتامین D، روزانه ۲۰ دقیقه در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرید یا غذاهای غنی از این ویتامین مانند انواع قارچ‌ها، پرتقال، ماهی، شیر و غلات غنی شده با ویتامین D بخورید.

همچنین می‌توانید با مصرف غذاهای سالم، بدن خود را از ویتامین‌های گروه B بی‌نیاز کنید. اما اگر اضطراب شدید دارید، مکمل‌های ب کمپلکس را فراموش نکنید. ویتامین‌های ب ۱۲  و ب ۲ بیشتر در محصولات حیوانی یافت می‌شوند. اگر گیاه‌خوار هستید، از مکمل‌های حاوی این ویتامین‌ها استفاده کنید.

مکمل‌های منیزیم نیز نقش زیادی در مهار اضطراب دارند. مصرف منیزیم را با دوز ۱۰۰ میلی‌گرم در روز شروع کنید.

مصرف اسیدهای چرب امگا۳ نیز علائم اضطراب را تسکین داده و منجر به کاهش سطوح مواد شیمیایی مرتبط با استرس از جمله آدرنالین و کورتیزول می‌شود. ماهی، تخم کتان و گردو منابع بزرگ اسیدهای چرب امگا۳ هستند.

بنابر گزارش دویچه‌وله، در عین حال مولتی ویتامین‌های شامل ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، کلسیم و "روی" برای افرادی که اختلالات خلقی مانند اضطراب دارند، بسیار مفید است. برای انتخاب مناسب‌ترین نوع این مکمل‌ها با پزشک متخصص مشورت کنید.

۴۷۲۱۲

کد خبر 1330758

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مولتی ویتامین سلامت باشگاه استقلال آندره استراماچونی سینمای ایران انتخابات مجلس یازدهم عراق ایالات متحده آمریکا سلامت بوریس جانسون دونالد ترامپ اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۱۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود

به گزارش خبرآنلاین، بسیاری از عادات غلط زندگی و یا برخی شرایط پزشکی از قبیل عدم نوشیدن مایعات کافی، عدم ورزش، استرس بیش از حد، انسداد روده، بیماری روده مانند سندرم روده تحریک پذیر، سرطان کولون، سرطان رکتوم و ... در ابتلا به یبوست موثر هستند، اما با چه شیوه‌هایی می‌توان این مشکل را تا حد زیادی کاهش داد؟

با این حال مصرف بسیاری از ویتامین‌ها در کنار داروهای بدون نسخه می‌تواند این عارضه را تا حد زیادی از فرد دور کند. البته قبل از مصرف هر نوع مکمل ویتامین یا خرید آن باید با پزشکتان مشورت کنید چون ممکن است بسیاری از ویتامین‌ها برای نوزادان، مبتلایان به بیماری‌های گوارشی، مبتلایان به بیماری‌های مزمن و ...مفید نباشند.

بنا بر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، اما با مصرف ۵ ویتامین می‌توان از بروز مشکلات گوارشی پیشگیری کرد:

اسید فولیک: به عنوان فولات یا ویتامین ب ۹ نیز شناخته شده است. کمبود اسید فولیک گاهی اوقات باعث یبوست می‌شود. در صورت امکان به جای مصرف مکمل‌های اسید فولیک، غذاهای غنی از آن را مصرف کنید. غذاهای غنی از فولات شامل اسفناج، نخود، غلات صبحانه و برنج غنی شده با اسید فولیک است. حد بالای اسید فولیک که اکثر بزرگسالان می‌توانند تحمل کنند، ۱۰۰۰ میکروگرم است.

ویتامین B۱۲: کمبود این ویتامین می‌تواند باعث یبوست شود. اگر یبوست شما به دلیل کمبود ویتامین B۱۲ باشد، افزایش مصرف روزانه آن می‌تواند به کاهش علائم کمک کند. غذاهای غنی از ویتامین B۱۲ به غیر از مکمل‌ها عبارتند از جگر گاو، ماهی قزل آلا، ماهی سالمون و ماهی تن. اکثر بزرگسالان روزانه باید ۲.۴ میکروگرم ویتامین B۱۲ دریافت کنند.

ویتامین سی: یک ویتامین محلول در آب است. چون بدن مقدار مشخصی ویتامین سی را می‌تواند استفاده کند، دز زیاد آن می‌تواند سبب بروز اسهال شود. اما تنها در صورتی که یبوست داشته باشید این تاثیر به مزاق شما خوش می‌آید. توصیه می‌شود دز ۱۰۰۰ میلی گرمی از این ویتامین را سه مرتبه در روز مصرف کنید تا حرکات روده‌تان افزایش یابد. با این حال مصرف بیش از حد مضر است و باعث حالت تهوع و گرفتگی معده می‌شود.

ویتامین B۵: یا اسید پانتوتنیک باعث تحریک انقباض ماهیچه‌ای در سیستم گوارشی شده و به عمل دفع کمک می‌کند. میزان توصیه شده برای مصرف روزانه ویتامین B۵، برای اکثر بزرگسالان ۵ میلی گرم است. بیشتر زنان شیرده باید روزانه ۷ میلی‌گرم از این ویتامین را دریافت کنند.

ویتامین B۱: یا تیامین به بهبود فرایند هضم کمک می‌کند و سطوح پایین آن با علائمی از قبیل یبوست همراه است. اکثر زنان باید روزانه ۱.۱ میلی گرم و مردان ۱.۲ میلی‌گرم ویتامین B۱ مصرف کنند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898799

دیگر خبرها

  • راه مهار اضطراب در آزمون سراسری
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • ‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • ضرورت مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌