Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جامعه معلولین استان هرمزگان گفت: اگر قانون جامع حمایت از معلولان عملی شود مشکلات این قشر برطرف خواهد شد. ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶ استانها هرمزگان نظرات - اخبار استانها -

محمدحسن استاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: معلولین مشکلات عدیده‌ای دارند که اصلی‌ترین آنها اشتغال، مسکن، بهداشت و درمان، حمل‌ونقل شهری و مناسب نبودن فضا شهری و اماکن عمومی، دانشگاه‌ها و مدارس است که به نوعی این مشکلات معلولان را از حق زندگی عادی ساقط کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سمیرا ارم: جای حسین امیری در کادر فنی تیم ملی تیراندازی معلولان خالی بود/ می‌خواهم در پارالمپیک خودم باشم، نه بیشتردر جلسه شورای شهر مطرح شد: بندرعباس فاقد مرکز توانبخشی دولتی برای معلولان استمعلولان ورزشکار در قم هیچ ایاب و ذهابی ندارند

وی ‌مهم‌ترین راهکار برای کاهش مشکلات معلولان ‌را عمل همه سازمان‌ها و نهادها به وظایف قانونی خود عنوان کرد و افزود: ‌در بحث اشتغال دولت نمی‌تواند همه افراد معلول را جذب کند و ما در همین راستا مراکزحرفه آموزی را راه‌اندازی کرده‌ایم. 

وی بیان کرد: در مراکز حرفه‌‌آموزی متاسفانه با حمایت و مساعدت خوبی روبه‌رو نشدیم اما در این مراکز توانسته‌ایم به طور رایگان برای معلولان مهارت آموزی کرده و برای آنها شغل ایجاد کنیم.

رئیس جامعه معلولین استان هرمزگان تصریح کرد: اگر حمایت بخش دولتی و خصوصی به سمت معلولان بیاید و برخی موانع از جلوی راه برخی سازمان‌های مردم‌نهاد ‌که به معلولان کمک می‌کنند برداشته شود ‌مشکل خاصی نخواهیم داشت. 

وی خاطرنشان کرد: جامعه معلولان یک سازمان مردمی است و تلاش می‌کند در عرصه‌های مختلف برای معلولان فعالانه شرکت کند و اگر همه دستگاه‌ها اعم از استانداری، شهرداری و بهزیستی دست به دست هم بدهند و قانون جامع حمایت از معلولین عملی شود مشکلات این قشر برطرف خواهد شد.

در ادامه مصاحبه اختصاصی خبرگزاری تسنیم با رئیس جامعه معلولان استان هرمزگان را مشاهده خواهید کرد:

گزارش از فاطمه رستخیز و علی ستاری

انتهای پیام/862/ش

R7555/P/S6,58/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۱۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه قلو‌های رادکانی منتظر حمایت مسئولان+ فیلم

تولد دو، سه، چهار یا پنج نوزاد شبیه هم که همزمان ساکت می‌شوند، گریه می‌کنند، شیر می‌خواهند برای آدم‌های خارج از خانواده، جذاب و نمکی است، اما زن و مردی جوان که یکباره صاحب خانواده‌ای بزرگ شده‌اند، بیشتر دست تنهایی‌های چندقلوداری را می‌بینند.

آقای جعفری پدر این سه قلو‌ها می‌گوید: صاحب سه فرزند شدم جای شکر دارد، اما اگر حمایت نباشد تامین مخارج شان بسیار سخت است، قول های حمایتی فرزندآوری انجام شده اما کامل نبوده است.

وی می‌گوید: لطف خداوند شامل ما شده ولی مخارج سنگین است و خواستار عنایت مسئولان هستم.

مددخانی کارشناس حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: با پیگیری های انجام شده پدر سه قلوها به مجموعه بهزیستی معرفی شد تا در یک شرکت تولیدی در تاکستان مشغول به کار شود و تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • نگاه ویژه نمایندگان وزیر به مشکلات کلان استان
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • سه قلو‌های رادکانی منتظر حمایت مسئولان+ فیلم
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • سه قلوهای رادکانی در انتظار حمایت مسئولان + فیلم
  • مطلق‌زاده: فوتبال برای مسئولان خوزستان مهم نیست
  • بازگشت کارگران «فروآلیاژ» ازنا به کار
  • اصحاب رسانه چشمان تیزبین و نافذ جامعه هستند