Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@22:46:59 GMT

توقف مجدد مذاکرات آمریکا-طالبان

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۱۳۴۷

توقف مجدد مذاکرات آمریکا-طالبان

به گزارش خبرگزاری مهر، «زلمای خلیل زاد» نماینده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان در صفحه توئیتر خود نوشت: «در دیدار امروزم با رهبران گروه طالبان از حمله روز گذشته در بگرام که به شکلی غیرمسئولانه منجر به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن دهها غیرنظامی شد ابراز انزجار کردم.»

وی افزود: «طالبان باید نشان دهد که اراده و توانایی پاسخگویی به تمایل افغان ها برای صلح را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

گروه طالبان مسئولیت حمله روز چهارشنبه به بیمارستانی در حال ساخت در نزدیکی پایگاه نظامیان آمریکایی در بگرام را برعهده گرفت.

این حمله در حالی روی داد که آمریکا و گروه طالبان از روز شنبه هفت دسامبر (۱۶ آذر) مذاکرات خود در پایتخت قطر را پس از سه ماه وقفه از سر گرفته بودند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ماه سپتامبر (شهریور) در آستانه توافق نهایی با گروه طالبان، مذاکرات با این گروه را لغو کرد. رئیس جمهوری ایالات متحده دلیل لغو مذاکرات را وقوع حمله ای در کابل، پایتخت افغانستان عنوان کرد که در جریان آن ۱۲ نفر از جمله یک سرباز آمریکایی کشته شدند.

با این حال دونالد ترامپ روز ۲۸ نوامبر (هفتم آذر) در جریان سفری از پیش اعلام نشده به افغانستان گفت که طالبان خواهان دستیابی به توافق با واشنگتن است.

کد خبر 4796528

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا طالبان زلمای خلیل زاد افغانستان ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی ایران دونالد ترامپ سوریه روسیه ترکیه ناتو عربستان سعودی لبنان فلسطین فرانسه انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۱۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان

حزب التحریر در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در شبکه ایکس اظهار داشت شماری از اعضای آنها از طی دو ماه گذشته توسط نیروهای امنیتی افغانستان به جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی بازداشت شده‌اند.

این بیانیه افزود «سیف الله مستنیر» سخنگوی حزب التحریر نیز توسط طالبان بازداشت شده است.

در این بیانیه با انتقاد از طالبان آمده است نظام حاکم سد راه دعوت به سوی خیر است و باید افراد بازداشت شده را رها کنند. 

طالبان طی سال گذشته دهها نفر از اعضای حزب التحریر را در نقاط مختلف افغانستان به اتهام تبلیغ برای گروه تروریستی داعش بازداشت کرده است.

حزب التحریر که بسیاری از افراد این گروه را در افغانستان تروریستی می‌خوانند با شعار برقراری خلافت اسلامی در بیش از یک دهه اخیر از طریق فضای مجازی، پخش ماهنامه و هفته نامه، تریبون مساجد و حتی در دانشگاه‌های افغانستان فعال بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۲۵ هزار جلد پاسپورت در فاریاب
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • قطر: مذاکرات آتش‌بس غزه در مرحله حساسی است
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • شمار شهدای غزه به 33هزار و 899 شهید رسید/ معلولیت روزانه 60 اسرائیلی به دلیل جنگ غزه