Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه مهریز با اشاره به انتخابات در پیش رو، گفت: افرادی که نه ظاهر اسلامی دارند و نه از ایمان بهره ای دارند برای انتخابات ثبت نام کرده اند، این افراد استعداد پذیرفتن مسئولیت نمایندگی مردم را ندارند.

به گزارش خبرگزاری فارس در مهریز، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه های نماز جمعه مهریز با اشاره به ثبت نام بیش از 13 هزار نفر برای نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی، لزوم شایسته سالاری در تأیید صلاحیت نامزدها را گوشزد کرد و اظهار داشت: پیامبر به ابوذر که از مؤمنین و از یاران با وفای خود بود توصیه کرد که در حوزه مدیریت و پذیرش مسئولیت وارد نشود زیرا پذیرش مدیریت و مسئولیت از عهده هر کسی بر نمی آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر کسی استعداد پذیرفتن مسئولیت را ندارد

امام جمعه مهریز ادامه داد: به دلیل ضعف قانون، افراد بسیاری برای انتخابات ثبت نام کرده اند، افرادی که نه تنها ظاهر اسلامی ندارند بلکه مقاصد شخصی و حزبی و منفعت طلبانه آن ها را وادار به ثبت نام کرده است، حتی اگر فردی مؤمن و دیندار باشد اما نتواند در برابر طمع ورزی ها و فشارها و تهدیدها مقاومت کند، صلاحیت پذیرش مسئولیت و نمایندگی مردم را ندارد.

وی افزود: فعالیت انتخاباتی و تبلیغ نامزدها پیش از موعد، جرم محسوب می شود و مردم به ویژه در فضای مجازی مراقب باشند مرتکب فعالیت مجرمانه نشوند؛ همچنین تهمت و افترا به نامزدها و تخریب شخصیتی و ناسزاگویی حق الناس است و نباید در ایام انتخابات مرتکب چنین گناه هایی شد.

محی الدینی همچنین به دوشنبه روز پژوهش اشاره و تأکید کرد: رشد علمی بدون پژوهش امکان پذیر نیست و پژوهش در مسائل علمی مایه پیشرفت جامعه است به طوری که امروزه اگر کشوری در زمینه علمی پیشرفت چشمگیری نداشته باشد به حاشیه رانده خواهد شد.

تفرقه و اختلاف، جامعه اسلامی را مسموم  می کند

وی با گرامیداشت 27 آذر سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: شهید مفتح عمر شریف خود را در راه ایجاد وحدت بین دین و دنیای نسل جوان و تربیت اسلامی آن ها با علوم جدید صرف کرد و منافقین این موفقیت ها را برنتافتند و او را به شهادت رساندند.

امام جمعه مهریز افزود: وحدت قدرتمندترین نیرویی است که مسلمانان می توانند داشته باشند. تفرقه و عدم وحدت بین مسلمانان سم است و شاهراه دشمن برای رسیدن به مقاصد شوم خود است. موضوع وحدت و همبستگی نیز در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شده است و در آن بر همبستگی و اتحاد نیروهای مختلف کشورتأکید شده است.

وی همچنین 26 آذر ماه، روز حمل و نقل را به تمام کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند به ویژه رانندگان تبریک گفت و اظهار داشت: حمل و نقل از بخش های زیربنایی اقتصاد است و توجه به نیازهای این حوزه و رفع مشکلات رانندگان به ویژه در این شرایط گرانی سرسام آور اهمیت به سزایی دارد.

شوراهای شهر و روستا دست از اختلاف بردارند

محی الدینی همچنین به انتصاب شهردار بیست و سوم شهرستان مهریز اشاره و انتقاد کرد: شهرداری با وجود مسئولیت های متنوع و بودجه محدود کار سختی است. انتظار مردم این است کسی که مسئولیتی می پذیرد با مدیریت جهادی تلاش کند نه اینکه به هر بهانه ای تهدید به استعفا کند. کسی که مسئولیت می پذیرد باید مرد میدان باشد. شوراهای شهر و روستا نیز باید اختلاف ها را کنار بگذارند و با تمام قوا به مردم خدمت کنند؛ زیرا این کرسی های مسئولیت حق الناس است و در آخرت از این مسئولیت ها سؤال می شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به ارزش و اهمیت تقوا و پرهیز از گناه اشاره کرد و گفت: خداوند انسان های باتقوا را در دنیا با رزق و روزی فراوان و گره گشایی از مشکلات، در برزخ با راحتی و اکرام فرشتگان و در آخرت با قرار دادن آن ها در بهشت های پر نعمت مورد لطف قرار می دهد.

امام جمعه مهریز همچنین در خطبه اول با اشاره به سخنان گوهربار امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) عنوان کرد: منافق ممکن است ظاهر آراسته و قیافه ای حق به جانب داشته باشد اما منافق تنها حفظ ظاهر می کند و از ایمان که امری قلبی و باطنی است بهره ای ندارد. منافق از خدا و بازخواست جهان آخرت ترسی ندارد و هم نشینی و دوستی با چنین فردی مایه خسران و زیان است.

انتهای پیام/90028

منبع: فارس

کلیدواژه: نماز جمعه مهریز انتخابات منافق شوراها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۱۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی همبستگی با مردم غزه فردا در هرمزگان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: این راهپیمایی در سراسر هرمزگان همزمان با دیگر استان‌های کشور فردا پس از نماز جمعه از جلو مصلی‌های استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ایمانی افزود: مردم بندرعباس با راهپیمایی از مسجد جامع تا میدان انقلاب، همبستگی و حمایت خود را از مردم مظلوم غزه و حملات مقتدرانه موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم جنایتکار صهیونیستی اعلام می‌کنند.

بیشتر بخوانید؛ برگزاری رژه اقتدار بسیج دریایی مردم پایه حمایت از انتفاضه فلسطین در هرمزگان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بندرعباس هم گفت: برای برگزاری باشکوه این راهپیمایی در بندرعباس، از سه راه گمرک محور شرق به غرب و از هتل هرمز محور غرب به شرق از بعد از نماز جمعه تا پایان راهپیمایی مسدود می‌شود.

سرهنگ نقی حیدری افزود: بولوار شهید مطهری بندرعباس نیز از هر دو طرف مسدود می‌شود.

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم اصفهان در حمایت از مردم غزه
  • راهپیمایی همبستگی با مردم غزه فردا در هرمزگان برگزار می‌شود
  • نشست علمای اهل تسنن شهرستان نقده
  • تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • راهپیمایی جمعه خشم در همه شهر‌های لرستان برگزار می‌شود
  • دیدار امام جمعه مهریز با فرمانده پادگان ارتش در مهریز 
  • دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • مطهری: دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت