Web Analytics Made Easy - Statcounter

مارچلو نوتاریانی، مشاور ارشد سازمان جهانی گردشگری از ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری بندر آستارا بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، جهت تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری کشور که با همکاری سازمان جهانی گردشگری و یونسکو در راستای تهیه نقشه راه مدیریت گردشگری کشور در حال طراحی است مارچلو نوتاریانی، مشاور ارشد سازمان جهانی گردشگری از ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری آستارا همچون تله کابین حیران، پایانه مرزی، دفتر گردشگری سلامت مرز و استیل عباس آباد بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این بازدید مشاور ارشد سازمان جهانی گردشگری را تعدادی از مدیران وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاون اداره کل میراث فرهنگی گیلان همراهی می کردند.

 

« مارچلو نوتاریانی» در این بازدید از سفر به گیلان و انتخاب این استان به عنوان مرحله اول مطالعه تدوین طرح جامع گردشگری ابراز خرسندی کرد و گفت: این پروژه که به نام راه ابریشم معرفی شده، با کمک‌های فنی سازمان جهانی گردشگری و تامین مالی از طریق اتحادیه اروپا و توسط دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران اجرایی می‌شود.

 

مشاور ارشد سازمان جهانی گردشگری، دلیل انتخاب گیلان را به واسطه وجود ظرفیت‌های طبیعی و تعداد حضور گردشگرانی از کشورهای همسایه همچون جمهوری آذربایجان و نیز از استان‌های دیگر در این خطه عنوان و خاطرنشان کرد: این طرح جامع به عنوان نقشه راه، هدایتگر گردشگران از تمام نقاط کشور و نیز دنیا برای ایجاد گردشگری پایدار، مسئولانه و رقابتی است.

 

نوتاریانی با بیان اینکه این طرح نه تنها به جوامع محلی بلکه به گردشگری بین‌المللی توجهی ویژه دارد، گفت: تلاش بر این است تا ضمن توجه به بازاریابی، مدیریت، سرمایه‌گذاری، آموزش و تعامل میان حوزه‌های مختلف، تمامی بخش‌های عمومی و خصوصی مرتبط با گردشگری را به یک نقطه مشترک برسانیم.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما کانون های مساجد شهرستان انار مجلس انتخابات ظرفیت گردشگری بندر آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۱۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه

وحید امیری معاون گردشگری استان با اشاره پایان تعطیلات عید سعید فطر، گفت : از ۲۴ اسفند و با شروع سفر‌های نوروزی تا پایان روز گذشته (۲۴ فروردین) بیش از سه میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه بازدید داشته اند. 

وی افزود: ۳۰۰ هزار نفر از این آمار مربوط به تعطیلات سه روزه عید سعید فطر است که گردشگران از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، تفریحی، فرهنگی، مذهبی، دست ساز و موزه‌های استان دیدن کرده اند. 

معاون گردشگری استان تصریح کرد: در مدت یک ماه گذشته ۷۳۷ هزار و ۳۸۴ نفر از پنج اثر و بنای تاریخی دارای ورودی استان یعنی تاق بستان، بیستون، معبد آناهیتا، تکیه معاون الملک و تکیه بیگربیگی بازدید داشته اند که ۶۵ هزار نفر از این آمار مربوط تعطیلات عید فطر است.

وی در خصوص آمار اسکان مسافران نوروزی در استان طی یک ماه گذشته هم گفت: در این مدت ۱۰۱ هزار و ۳۵۵ نفر در مراکز اقامتی رسمی استان شامل هتل ها، اقامتگاه‌های بوم گردی، خانه مسافرها، میهمانپذیر‌ها و هتل بوتیک‌ها و ... اسکان پیدا کردند. 

امیری افزود: از این آمار اسکان ۱۰ هزار و ۲۰۸ نفر مربوط به تعطیلات عید فطر است و طبق آمار‌ها حدود ۷۳ درصد از ظرفیت مراکز اقامتی استان طی این سه روز پر شده بود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اظهارات تحقیر‌آمیز مشاور موساد درباره سرسپردگی دولت باکو به اسرائیل
  • بازدید میدانی کارشناس گردشگری کشور از روستای تاریخی پالنگان
  • ایران کاملا در یک اقدام قانونی از خود دفاع کرده است
  • ارس می‌تواند مکمل ظرفیت گردشگری کیش باشد
  • بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه
  • بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمان ملی استاندارد در صنعت گردشگری
  • اسکله کیاشهر، ظرفیت گردشگری و اقتصادی دارد
  • بازدید ۳۱۵ هزار نفر از مراکز گردشگری ناژوان در نوروز ۱۴۰۳
  • سفر مدیرکل دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت به ایران
  • ارسال پرونده ۸ روستای گردشگری ایران برای جهانی شدن