Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه خوی گفت: افراد مغرض با تلاش برای القای تفکر جدایی دین از سیاست در ذهن جوانان ایرانی سعی دارند تا میان مردم و نظام فاصله بیاندازند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدرضی شکوری، امام جمعه خوی، امروز، ۲۲ آذر، در خطبه‌های این هفته این شهرستان با بیان اینکه سکولارهای غربی از بنیانگذاران نظریه جدایی دین از سیاست هستند، اظهار کرد: موضوع رابطه دین و سیاست از جمله موضوعاتی است که امروزه در فضای مجازی و رسانه‌ها زیاد به آن پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برخی روشنفکران از گذشته به نظریه جدایی دین از سیاست اعتقاد داشته و پیوسته تفکرات ضددینی خود را در جامعه ترویج می‌دهند، ادامه داد: این روشنفکران افراد مومن و دیندار را به سخره گرفته و عده‌ای ساده‌لوح و مذهبی‌نما نیز به دنبال آنها راه افتاده و تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند.

امام جمعه خوی با بیان اینکه نتیجه تبلیغ این تفکرات و نظریه جدایی دین از سیاست باعث شده است تا برخی افراد مذهبی‌نما با جمهوری اسلامی دچار زاویه و مشکل شوند، تصریح کرد: باید این تفکر استعماری جدایی دین از سیاست در جامعه دفن شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز در سال ۹۷ و در دیدار با دست‌اندرکاران حج فرمودند: «باید با جدیت تمام با این تفکر استعماری به مبارزه برخاست تا کاملا از بین رفته و دفن شود».

حجت‌الاسلام شکوری با هشدار به جوانان مبنی بر اینکه باید با هوشیاری در دام این افراد نیفتند، خاطرنشان کرد: این افراد مغرض با تلاش برای القای تفکر جدایی دین از سیاست در ذهن جوانان ایرانی سعی دارند تا میان مردم و نظام فاصله بیاندازند.

وی در ادامه با اشاره به نزدیک بودن ۲۷ آذر و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: این موضوع پس از پیروزی انقلاب اسلامی به شدت مورد تاکید محافل سیاسی و علمی کشور قرار گرفت و با یک بررسی واقع‌بینانه می‌توان متوجه شد که بیشتر موفقیت‌های کشور مرهون هم‌فکری حوزه و دانشگاه بوده است.

خطیب نماز جمعه خوی با اشاره به تلاش دشمنان برای جدایی دین از سیاست تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: «وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هـدف» و هدف ایـن است که هـمه بـه سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته و مستقل حرکت کنند.

 

 

 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا آذربایجان غربی امام جمعه خوی جدایی دین از سیاست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۱۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاصله بین قیمت جهانی و بهای واقعی فولاد تولیدی به جیب دولت می‌رود

به گزارش «نماینده»، لطف الله سیاهکلی درباره اینکه برخی واحدهای تولیدی مانند تولیدکننده فولاد مواد اولیه خود را ریالی دریافت می‌کند اما محصول نهایی را دلاری به فروش می‌رساند، گفت: این کالاها یا باید براساس قیمت تمام شده بعلاوه سود به بازار ارائه شود یا براساس قیمت‌های جهانی که دولت قیمت جهانی را پیش گرفته است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فاصله بین قیمت واقعی این کالاها با نرخ جهانی بسیار است زیرا در ایران دستمزد کارگر، انرژی و مواد اولیه ریالی است بنابراین محصول تولیدی در کشور نسبت به قیمت جهانی بسیار ارزانتر است در شرایط که این موضوع یک فرصت است و ما می‌توانیم از آن به عنوان یک ظرفیت برای صادرات استفاده کنیم نه تنها صادرات انجام نمی‌دهیم بلکه کالاها را نیز به قیمت جهانی به مردم می‌فروشیم.

وی اضافه کرد: فاصله بین قیمت جهانی و قیمت واقعی این کالاها به جیب دولت می‌رود زیرا دولت صاحب فولاد، سیمان، پتروشیمی و... است البته منظور از دولت فقط دولت فعلی نیست همه دولت‌ها همین سیاست را دنبال کردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: دولت باید تصمیم مشخصی در این زمینه اخذ کند؛ یا این کالاها به قیمت واقعی به دست مصرف‌کننده برسد یا اگر قرار است به قیمت جهانی به دست مردم برسد حقوق و دستمزد نیز باید جهانی باشد.

دیگر خبرها

  • درد قفسه سینه را جدی بگیرید
  • چرا غرب نمی‌تواند میان روسیه و چین فاصله ایجاد کند؟
  • جدایی مدافع پرسپولیس قطعی شد؛ پای رقم دلاری در میان است!
  • ۷ متهم طلاق بعد از ۲۰ سال زندگی
  • فاصله بین قیمت جهانی و بهای واقعی فولاد تولیدی به جیب دولت می‌رود
  • مطالعات جدید برای ایجاد توازن میان مناطق غنی و فقیر درون استان ها / شاخص های توسعه درون استان‌ها نامتعادل توزیع شده اند
  • زمینه‌های ایجاد صلح و سازش میان مردم کرمانشاه بالا است
  • پلمب ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران
  • کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد