Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:12:37 GMT

طرح هر کارخانه، یک شغل در کاشان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۱۸۸۰

طرح هر کارخانه، یک شغل در کاشان اجرا می‌شود

علی‌اکبر مرتضایی‌قهرودی روز جمعه در جمع نمازگزاران منطقه راوند کاشان افزود: نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ کارگاه و کارخانه در این شهرستان داریم که اگر هر یک تا پایان امسال یک نفر را جذب کنند، در پایان به اشتغال یک‌هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسیم.

وی بیان کرد: اولویت واحدهای تولیدی موجود و نوپا باید به‌کارگیری جوانان بیکار منطقه باشد تا جوانان دانش‌آموخته و جویای کار جذب شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ویژه کاشان اضافه کرد: طرحی نیز در بحث گردشگری این منطقه داریم تا با رعایت همه ارزش‌های اسلامی به اجرا درآید و به رونق اشتغال، افزایش فروش محصولات کشاورزی و صنایع دستی منجر شود.

وی همچنین به بحث تنظیم بازار اشاره و تصریح کرد: با توجه به بالا رفتن قیمت‌ها، نشست‌های گوناگونی با حضور دست‌اندرکاران تاکنون برگزار شده و هر هفته ادامه خواهد یافت تا از حقوق مردم حمایت کنیم.

مرتضایی‌قهرودی با تاکید بر ضرورت کاهش و تثبیت قیمت بر اساس کیفیت کالا گفت: اگر کاری انجام داده باشیم، وظیفه بوده و کوتاهی‌ها نیز باید جبران شود.

وی در ادامه اظهار کرد: منطقه راوند به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها بوده و با قشرهای گوناگون آن گفت‌وگو و بر اساس میزان امکانات موجود برای برطرف کردن کاستی‌ها تلاش شده است.

فرماندار ویژه کاشان ایجاد درمانگاه جدید، پیگیری تکمیل مقبره شهدای گمنام و برگزاری میز خدمت برای پیگیری مشکلات مردم منطقه راوند را ضروری برشمرد و بیان کرد: امنیت پایدار مهم‌ترین موضوع است که در زمان حاضر این مهم با گشت‌های نیروی انتظامی و بسیج مورد توجه قرار می‌گیرد و بحث ساخت پاسگاه و تامین اعتبار ساختمان آن نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: برای حمایت از محصولات کشاورزی نیز تلاش شده موضوع با اختصاص سهمیه اضطراری به کشاورزان منطقه مورد توجه قرار گیرد؛ اگر چه، سهمیه کفایت نمی‌کند و دستگاه‌های ذی‌ربط باید در این حوزه همکاری کامل داشته باشند.

مرتضایی‌قهرودی در ادامه به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: انتخابات به عنوان مهم‌ترین موضوع در دستور کار دولت قرار داد و خوشبختانه با همکاری، هوشیاری و صبوری در شهرستان بزرگ کاشان تا به حال بر اساس تقویم انتخابات پیش رفته و معتمدین از بین مردم انتخاب شدند.

وی با اشاره به بررسی صلاحیت داوطلبانی که برای حضور در انتخابات نام‌نویسی کردند، افزود: امسال ۶۰ درصد رشد در تعداد داوطلبان داشتیم که نشان دهنده شور انتخاباتی، احساس مسوولیت افراد و جایگاه تاثیرگذار نمایندگی مجلس شورای اسلامی در سرنوشت مردم است.

فرماندار ویژه کاشان تصریح کرد: انتظار می‌رود افرادی که به عنوان نامزد نمایندگی مجلس قرار است از سوی مردم انتخاب شوند، از توهین و افترا به نامزدهای رقیب در جریان رقابت‌های تبلیغاتی خودداری کنند.

وی تاکید کرد: همدلی و حضور حداکثری مردم در انتخابات نه تنها برای انتخاب فرد اصلح که برای حفظ نظام جمهوری اسلامی مهم است که پس از ۴۰ سال با مشکلاتی مانند جنگ تحمیلی، ترورها و تحریم های ظالمانه از همان روز اول روبه‌رو بود.

مرتضایی‌قهرودی همچنین به اغتشاش‌های اخیر اشاره کرد و گفت: این مسایل که با وجود توطئه‌های دشمنان رخ داد به عنایت الهی، همکاری مردم و دستگاه‌های انتظامی و امنیتی مشکلی در کاشان به وجود نیاورد و تهدیدها، پیش‌بینی و برطرف شد.

وی افزود: درسی که از این اغتشاش‌ها می‌گیریم این است که با هوشیاری و همدلی بیشتر، برای تامین امنیت داخلی همه تلاش خود را به کار بگیریم.

شهرستان ۳۶۵ هزار نفری کاشان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
 

برچسب‌ها اشتغال زایی نماز جمعه کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال زایی نماز جمعه کاشان اشتغال زایی نماز جمعه کاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۱۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی،سیاست حمایت دولت از تولید را سبب تمجید رهبر انقلاب از دولتمردان و خوب شدن حال کارگران عنوان کرد و گفت: دولت با ابتکار عمل خود بیش از ۸ هزار واحد و کارخانه تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگرداند.

ذبیح الله اعظمی ساردویی در گفت و گو با ایرنا درباره فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع کارگران و اشاره ایشان به احیای هزاران کارگاه تعطیل‌شده یا نیمه تعطیل از سوی دولت سیزدهم گفت: یکی از اولویت‌های دولت از همان ابتدا، حمایت از مردم در تمام بخش‌ها بود که در عمل آنرا اثبات کرد تا حال کارگران در این دولت خوب شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در دولت گذشته به دلیل شرایط تحریمی، کرونا و ضعف مدیریتی، بیشتر کارگاه‌های تولیدی و حتی کارخانه‌های مهم تعطیل شدند اما دولت سیزدهم با ابتکار عملی که مسوولان آن تعریف کردند، بیش از ۸ هزار واحد و کارخانه تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگرداند و در عمل بسیاری از کارگرانی که بیکار شده بودند به اشتغال قبلی خود بازگشته و همچنین ۱۹۱ هزار شغل جدید ایجاد شد.

ساردویی با بیان اینکه توجه دولت به بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان به رونق اقتصاد کمک شایانی کرد، یادآور شد: ۵ هزار شرکت دانش بنیان در ابتدای دولت سیزدهم فعالیت می‌کردند که این رقم در ۲ سال گذشته با عملکرد و حمایت دولت به بیش از ۱۰ هزار واحد رسید که نشان دهنده رویکرد دولت در جهش تولید و توجه به بخش خصوصی است

وی با اشاره به بازدید که از کارخانه تراکتورسازی تبریز انجام داد، تصریح کرد: طبق آماری که در این بازدید انجام شد، تولیدات این کارخانه نسبت به سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ در قطعات مختلف چندبرابر افزایش یافته که گویای این واقعیت است که رشد تولید در ۲ سال اخیر برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب محقق شده است.

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه چگونه می‌توان از امکانات و ظرفیت مجلس برای تحقق فرمایشات رهبری استفاده کرد، توضیح داد: مجلس یازدهم در چهار سال گذشته قانون‌های مهمی مانند قانون جهش تولید دانش بنیان، قانون مالیات بر عایدی سرمایه، قانون اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم، قانون جهش تولید مسکن و دیگر قوانین مرتبط با مردم و تولید را مصوب کرد و مجلس دوازدهم باید این مسیر را ادامه دهد و دولت نیز با اجرای قوانین مهم، در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب گام بردارد.

ساردویی با بیان اینکه مردم در ۴۵ سال گذشته ثابت کردند هرجا به میدان آمدند موجب موفقیت شد، تصریح کرد: انقلاب، جنگ تحمیلی، حضور در صحنه‌ها در بزنگاه‌های تاریخی از جمله جلوه‌های مهم حضور مردم در میدان است که این حضور همیشه به طعم شیرین موفقیت و پیروزی ختم شده است و در این مقطع هم باید کار را به مردم سپرد که قطعا نتیجه خواهد داد.

وی با بیان اینکه تثبیت نرخ ارز و مشارکت بانک‌ها در تولید، منویات رهبر معظم انقلاب برای رشد و توسعه کشور با مشارکت مردم را محقق خواهد کرد، گفت: برای اینکه این روند رو به رشد در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه داشته باشد، ضروری است بانک‌ها از تولیدکنندگان حمایت فعال داشته و تسهیلات لازم را به آنها پرداخت کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • استاندار اصفهان: تغییر در سطح فرمانداران و مدیران کل
  • تغییرات فرمانداران و مدیران کل در استان اصفهان
  • بودجه کاشان به اندازه میزان خدمات ارائه‌ شده نیست
  • آب شیرین‌کُن شناور راهکاری فناورانه برای مبارزه با خشکسالی
  • شکستگی لوله انتقال آب زاینده‌رود به کاشان تخریب غیرعمد بود
  • مهمانی اصفهان | در هفته اصفهان چه خبر است؟
  • تعمیر شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان
  • اعزام خادمان کاشانی ویژه خدمت در چایخانه حرم رضوی