Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد مسعود چایچی، مدیر عامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری کاشان، در گفتگو با خبرنگاران گفت: تعداد متوفیان (تلفات جانی) حریق وحوادث در هشت ماه نخست امسال ۷۹درصد کاهش داشت که از ۵۷ نفر در سال ۹۷ به ۱۲نفر در سال ۹۸ رسیده است.

او، با اشاره به وقوع ۱۴۱۰مورد حادثه در مدت یاد شده در کاشان که آن آتش نشانان در قالب تیم‌های امدادنجات انجام وظیفه کردند افزود: همچنین ۶۰۵ نفر در در این مدت در حوادث و حرائق به وقوع پیوسته نجات پیدا کرده اند که این آمار نیز رشد ۱۲درصدی نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال قبل داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته او، تیم‌های اطفاء حریق آتش نشانی کاشان تعداد ۴۹۲ مورد آتش سوزی را در هشت ماهه نخست امسال پوشش دادند و با مهار آن به یاری هموطنان و همشهریان کاشانی شتافتند.


*کاهش آتش سوزی انبارها، موتورسیکلت و تصرفات صنعتی

چایچی، در ادامه ضمن اعلام کاهش ۸۰ درصدی آتش سوزی انبارها،۴۰درصدی موتورسیکلت،۲۶ درصدی تصرفات صنعتی در هشت ماه اول سال جاری نسبت به ۸ ماهه سال ۹۷ اظهار داشت: بیشترین علل حریق‌های مربوط به روشن نمودن آتش، اتصال برق، انتقال حرارت و نشت گاز بوده است.

او یادآور شد: ما در این بازه زمانی همچنین شاهد کاهش قابل توجه ۴۹درصدی آمار عملیات‌های رفع آب افتادگی منازل و معابر،۴۳درصدی آسانسور و بالابر، ۳۳درصدی سقوط و ریزش چاه، ۳۰ درصدی رهاسازی اعضای بدن، ۲۵درصدی غرق شدگی و ۱۱درصدی تصادف و سرنگونی خودرو بوده ایم.

چایچی، در پایان از همشهریان خواست با رعایت اصول ایمنی و هشدار‌های آتش نشانی در کاهش هر چه بیشتر و بهتر آمار حوادث این سازمان را یاری کنند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش سوزی حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۲۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود

 

مهرداد بذرپاش وزیر راه‌وشهرسازی در جلسه ستاد کمیسیون ایمنی راه‌ها با بیان اینکه طبق برنامه هفتم باید ۵۰ درصد از تعداد کشته های تصادفات جادهای کاهش یابد گفت: طبق آمارها باید سالانه ۱۰ درصد از تعداد کشته های تصادفات جاده ای کاسته شود به طوری که باید سالانه ۲ هزار نفر کم تر در جاده های کشور کشته شوند که رسیدن به این آمار بسیار دشوار است.

وی افزود: اقدامات میدانی برای رسیدن به این آمار بسیار مهم است و برای رسیدن به این هدف باید تمامی دستگاه ها به صورت جهادی تر و هم قسم تر در ستاد و در استان ها، شروع متفاوت تری داشته باشند.

او یادآور شد: نوروز ۱۴۰۳، هماهنگی میان دستگاه‌ها با کاهش جان‌باختگان جاده‌ای در طرح نوروزی همراه شد که آمار نهایی آن توسط مراجع مسئول اعلام خواهد شد؛ اما حتی یک جان‌باخته هم زیاد است و باید برای پیشگیری از آن تدابیری اتخاذ کرد.

 وی افزود: تحقق هدف‌گذاری کاهش ۱۰درصدی برنامه هفتم به‌عنوان نقشه مسیر، ایمنی بخشی به راه‌های کشور، در رأس سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

 وزیر راه و شهرسازی رفع نقاط پرتصادف را یکی از اصلی‌ترین محورهای کار وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: در همین راستا در سال گذشته ۷۲۵ نقطه پر تصادف رفع شد و طبق هدف‌گذاری انجام شده با مجموعه پلیس، ۴۲۵ نقطه پر تصادف دیگر تا پایان دولت برطرف خواهد شد.

 همچنین در این برنامه سردار کمال هادیانفر معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: امسال باید بتوانیم هر جلسه ای که در کمیسیون ایمنی راه ها برگزار می شود باید مصوبات آن توسط دستگاه ها با جدیت بیشتری دنبال شود تا از تصادفات جاده ای در کشور جلوگیری شود.

وی افزود: باید به کشته های جاده ای کشور حساس باشیم و هر ۶۰ و یا ۷۰ نفری که در جاده های کشور کشته می شوند را جدی بگیری و باید بتوانیم با شرایط موجود این کشته ها را کاهش دهیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • پزشکی قانونی : سال گذشته ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند
  • افزایش ۲۲ درصدی حوادث غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • آخرین آمار مصدومان و فوتی‌های حوادث غرق‌شدگی ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود