Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه ترکیه سفیر آمریکا در آنکارا را به دلیل تصویب طرح به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه در مجلس سنای آمریکا احضار کرد.

بر این اساس، ترکیه با احضار دیوید سترفیلد، سفیر آمریکا در این کشور، مراتب اعتراض شدید خود را از به رسمیت شناختن کشتار ارامنه به عنوان نسل کشی در دوره عثمانی ابراز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنکارا این اقدام مجلس سنا را مغایر با روابط دوستانه میان دو کشور دانست و اعلام کرد تصویب به رسمیت شناختن کشتار ارامنه به عنوان نسل کشی می‌تواند به روابط دو کشور لطمه بزند.

بیشتر بخوانید: تصویب قطعنامه‌ی به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارامنه در سنای آمریکا 

ترکیه معتقد است موضوع کشتار ارامنه در دوره عثمانی اتفاقی بوده است که ذیل جنگ‌های آن دوران رخ داده و سایر قومیت‌ها نیز در این جنگ جان باخته اند و این اقدام نسل کشی نبوده است.

مجلس سنای آمریکا روز گذشته در یک قطعنامه غیرالزام آور کشتار ارامنه در دوره عثمانی را نسل کشی خواند. از زمانی که ترکیه سامانه موشکی اس ۴۰۰ را از روسیه خریداری کرده، روابط میان آنکارا و واشنگتن شاهد تنش بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترکیه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۲۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: اوکراین اخبار جنگ را سانسور می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت که دولت اوکراین باید در مورد انتقال حقایق تلخ وضعیت میدان نبرد با مردم خود شفاف تر برخورد کند.

«جیمز روبین» مسئول مرکز تعامل جهانی وزارت خارجه آمریکا، روز پنج‌شنبه در مصاحبه‌ای با پولیتیکو اعلام کرد که اوکراین در خصوص واقعیت های میدان نبرد با مردم خود چندان شفاف نیست.

مسئول مرکز تعامل جهانی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که اگرچه اوکراین در مسیر درستی حرکت می‌کند، اما هنوز یک کشور کاملاً کامل از نظر رعایت دموکراسی نیست.

او گفت که مقامات کی یف ممکن است در مواردی در برابر آزادی اطلاعاتی، که برای ما عادی است، مقاومت کنند.

این دیپلمات آمریکایی از دولت اوکراین خواست هنگام نظارت بر پوشش رسانه ای جنگ، محدودیت کمتری قائل باشد. وی یادآور شد که در برخی روزها، خبرنگاران جنگ مواردی را گزارش می کنند که لزوماً به نفع ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیست.

کد خبر 6064367

دیگر خبرها

  • نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی
  • ترکیه، رقابت انتخاباتی دشوار در استانبول و آنکارا
  • آمریکا: اوکراین اخبار جنگ را سانسور می‌کند
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • ترکیه به اسرائیل سلاح و مهمات صادر می‌کند؟
  • ترکیه: صادرات تسلیحات به اسرائیل نداشتیم
  • توضیح آنکارا درباره دو عامل حمله تروریستی مسکو
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • فیلم تازه ظریف از زمانیکه معاون وزارت خارجه بود: منو می‌پاییدن!
  • وزیر خارجه عمان: به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین مسأله‌ای حیاتی است