Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام‌جمعه موقت سنندج با اشاره به اهمیت حفظ وحدت در زمان فعلی گفت: اختلاف و تفرقه در جامعه اسلامی، راه را برای تسلط و نفوذ دشمنان بر مسلمانان تسهیل می‌کند.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام‌ جمعه موقت سنندج امروز، 22 آذرماه در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: حفظ اتحاد و انسجام در جامعه اسلامی مانع عملی شدن توطئه‌های دشمنان و پیروزی آنان بر مسلمانان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دین اسلام مسلمانان را به هم پیوند داده و آنان باهم برادر هستند، افزود: تشتت و پراکندگی، زمینه را برای نفوذ بیشتر دشمنان از جمله استکبار فراهم می‌کند، بنابراین نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم.

امام‌ جمعه موقت سنندج اعلام کرد: شریعت و قانون دینی تمام مسلمانان یکی است و برهمین اساس باید دل و درونمان نیز یکرنگ و منسجم باشد تا خداوند برای همیشه پشتیبان ما باشد و در مقابل دشمنان دچار ضعف نشویم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم اطاعت مسلمانان به ویژه جوانان و نوجوانان از دستورات خداوند و پیامبر(ص) تأکید و بیان کرد: جوانان برای قرار گرفتن در مسیر صراط مستقیم باید ارتباط خود را با مسجد محکم‌تر کنند و نسبت به انجام کارهای پسندیده اهتمام بیشتری داشته باشند.

ماموستا خدایی در پایان خطبه‌های نماز جمعه این هفته از مردم سنندج خداحافظی کرد و یادآور شد: بهترین دوران زندگی‌ام در خدمت به مردم سنندج سپری‌شده است و از این بابت از نمازگزاران سنندجی طلب حلالیت می‌کنم.

گفتنی است؛ ماموستا عبدالرحمن خدایی، از عالمان برجسته اهل سنت از سال 93 تاکنون، به‌عنوان امام‌جمعه سنندج مشغول شده است و 14 آذرماه جاری با حکم نماینده ولی‌فقیه در کردستان، امام‌ جمعه بانه شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان سیاسی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۲۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بشنوید// راه‌های نفوذ شیطان به خودتان را ببندید

امام رضا(ع) در بخشی از پیام خود به حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) که به نوعی این پیام منشور زندگی به شمار می‌رود، فرمودند: اجازه ندهید که شیطان بر شما مسلط شود و راه‌های نفوذ شیطان به خودتان را سد کنید و ببندید، اگر شیطان مجال نفوذ پیدا کند یک وقت می‌بینید انسان را از اوج عزت به حضیض ذلت مبتلا می‌کند.

به گزارش ایسنا، یکی از یادگارهای زیبا و مهمی که از امام رضا(ع) به پیروان خویش رسیده است، پیامی است که عبدالعظیم حسنی آن را روایت کرده است. روزی حضرت رضا(ع) چند نکته مهم به او آموختند و به او یادآور شدند تا آن را به شیعیان و یاران ابلاغ کند. بخشی از این پیام که می توان آن را منشور زندگی جمعی نامید، بدین شرح است:

وجود نازنین امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) فرمودند «یا عبدَالعظیمِ، أبلِغْ عنّی أولیائی السّلامَ، و قُلْ لَهُم: أنْ لا یَجعَلوا للشَّیطانِ علی أنْفُسِهِم سَبیلاً» سلام من ‌را به محبین و دوستانم برسان و بگو اجازه ندهید که شیطان بر شما مسلط شود و راه‌های نفوذ شیطان به خودتان را سد کنید و ببندید.

امام در ادامه می‌فرمایند «انسان اگر این راه‌ها را بشناسد، هر انسان عاقل ذی‌الشعور درصدد برمیاد راه شیطان را ببندد و سد کند و اجازه ندهد شیطان بر او مسلط شود، این نفس اژدرهاست اگر مجال پیدا کند یک وقت می‌بینید انسان را از اوج عزت به حضیض ذلت مبتلا می‌کند.

در ادامه این کلام می‌خوانیم که اشخاص و افرادی هم بودند که اینها به جهت اینکه راه‌های نفوذ شیطان را شناختند و راه را بر او سد کردند، توانستند به سعادت و کمال برسند.

امام در بخش دیگری از این پیام خود می‌فرمایند «کسی که راهزنه و دزده می‌تواند عابد مستجاب الدعوه ‌شود، یک شب یک آیه از قرآن به گوش یک دزد خورد با این مضمون که «آیا وقتش نشده که قلبت به خشیت بیافتد، پس از آن ورق زندگی فرد برگشت».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • بشنوید// راه‌های نفوذ شیطان به خودتان را ببندید
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت | دلیل استعفای او در سال گذشته
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور